Bukefalos 28 år!

Vårföräldrar 2017 del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Både min mamma och svärmor tjatar om välling, vi vill helst inte ge välling utan ammar hellre lite längre. Men tror det är den äldre generationen där det är så himla självklart med välling!

Jag är inne på din linje. Får väl ta ett snack med svärmor.

Det är ju lite ont om bilder i denna tråd :p så jag tänkte bjuda på några.

Den första är tagen för snart en månad sedan men den är så söt så jag måste bara visa den. Hörde sonen utropa "åh vilken tuffing du är" och när jag gick dit och tittade hade flisan fått hans keps. :love: 4,5 månader här.
https://www.instagram.com/p/BZLV967AQFr/

Nr 2 är från denna veckan. Högra bilden alltså. Den vänstra är på sonen när Han var 4 månader.
https://www.instagram.com/p/BaLgHewlXq1/

Söta bilder! Var tvungen att börja följa dig :D

Nu tänker jag bjuda på den ocensurerade sanningen ;)

Min kropp är mitt tempel, en fantastisk skapelse som burit på och skapat tre (fyra) underbara barn. Tacksam för detta :heart

Tiden har haft sin gång och ett visst slitage har inträffat :cool: Magen är numera täckt av kärlekstatueringar :heart ända ner till knäna... För ja, det som är kvar på magen är en tom skinnpåse som hänger ner. Det ackompanjeras av ett par bröst som även de nöts av tidens tand och hänger ner till naveln. Hur mycket som blir kvar av dem efter avslutad amning är svårt att veta... :confused:

Så tråkigt med denna skinnpåse på magen. Så svårt o hitta snygga byxor eftersom benen o rumpan är stl 38/40 men magen typ 44 :banghead: Tränar två dagar i veckan, promenerar, rider, väger mindre nu än när jag blev gravid. Vad gör man liksom? Tuttarna kan man ju nog i alla fall rulla upp o stoppa i en bh när amningen är avslutad.... O_o

Jag har ju bara ett barn men oj va jag inte var berädd hur mkt kroppen ändras.
 
Nu tänker jag bjuda på den ocensurerade sanningen ;)

Min kropp är mitt tempel, en fantastisk skapelse som burit på och skapat tre (fyra) underbara barn. Tacksam för detta :heart

Tiden har haft sin gång och ett visst slitage har inträffat :cool: Magen är numera täckt av kärlekstatueringar :heart ända ner till knäna... För ja, det som är kvar på magen är en tom skinnpåse som hänger ner. Det ackompanjeras av ett par bröst som även de nöts av tidens tand och hänger ner till naveln. Hur mycket som blir kvar av dem efter avslutad amning är svårt att veta... :confused:

Så tråkigt med denna skinnpåse på magen. Så svårt o hitta snygga byxor eftersom benen o rumpan är stl 38/40 men magen typ 44 :banghead: Tränar två dagar i veckan, promenerar, rider, väger mindre nu än när jag blev gravid. Vad gör man liksom? Tuttarna kan man ju nog i alla fall rulla upp o stoppa i en bh när amningen är avslutad.... O_o

Jag ska göra en bröstförminskning med lyft så småningom. Nu var mina bröst för stora för mig redan innan första graviditeten ochdet har inte direkt blivit bättre.
 
Vilka sötnosar ni visar upp :love:.

Jag hoppar över välling en period till, vi har 62 burkar althera kvar på recept... Svärmor har allt frågat här med men när jag säger att jag inte ser någon mening med att byta ut något som fungerar blir hon tyst.

Häromdagen fick hon ha båda barnen i några timmar för jag var på möte och sambon hade planerat sitt liv som en kratta. (elaka jag sade "lös det, jag kan inte vara hemma") Oj oj oj vad hon gnällde sen att hon var trött. Nu har jag inte hört av henne på två dagar så det kanske är så en ska göra? :angel::D

Min boobs har blivit en storlek mindre nu än innan jag blev gravid med lilla troll. Magen har inte följt samma mönster. :cautious:
 
@Mirifax
Vi får offra mycket för dessa barn.
Min kropp kommer aldrig bli den samma, i perioder har jag haft svårt att acceptera det. Jag var 19 år när jag blev gravid och hade haft ätstörningar när jag var 16-17, så chocken efter förlossningen var brutal. Men tack och lov för min sunda man som får mig på rätt spår när jag svävar iväg.
Nu börjar min självbild stämma överens med verkligheten och det är stort för mig! Jag är bra precis som jag är!
 
Vi har valt att inte lägga ut bilder på cornelis på nätet och tur är nog det för annars hade tråden varit bombarderad med cornelisbilder :rofl:

För övrigt är jag rätt förvånad över min kropp, visst jag har en del tigerränder men hade några sen innan också. Men förövrigt märker jag ingen skillnad, kan till och med fortfarande rida ett dressyrpass utan BH och då har jag ändå 95C i BHstorlek :angel: inga bjässeboobs men dom är inte mini heller! Jag har dock i princip aldrig haft dåligt självförtroende så kroppen kanske har ändrats mer än vad jag märkt!
 
Nu tänker jag bjuda på den ocensurerade sanningen ;)

Min kropp är mitt tempel, en fantastisk skapelse som burit på och skapat tre (fyra) underbara barn. Tacksam för detta :heart

Tiden har haft sin gång och ett visst slitage har inträffat :cool: Magen är numera täckt av kärlekstatueringar :heart ända ner till knäna... För ja, det som är kvar på magen är en tom skinnpåse som hänger ner. Det ackompanjeras av ett par bröst som även de nöts av tidens tand och hänger ner till naveln. Hur mycket som blir kvar av dem efter avslutad amning är svårt att veta... :confused:

Så tråkigt med denna skinnpåse på magen. Så svårt o hitta snygga byxor eftersom benen o rumpan är stl 38/40 men magen typ 44 :banghead: Tränar två dagar i veckan, promenerar, rider, väger mindre nu än när jag blev gravid. Vad gör man liksom? Tuttarna kan man ju nog i alla fall rulla upp o stoppa i en bh när amningen är avslutad.... O_o
Byxbekymret har jag oxå efter 3 graviditeter!
Alla byxor glider ner under magen för mig... Försöker trycka in magen med högre linning vilket ger ont i magen... Och sen glider de ändå ner eftersom jag är smalare längre ner.
Hängslen är väl det enda som kan funka:idea:
Sexy...
 
Byxbekymret har jag oxå efter 3 graviditeter!
Alla byxor glider ner under magen för mig... Försöker trycka in magen med högre linning vilket ger ont i magen... Och sen glider de ändå ner eftersom jag är smalare längre ner.
Hängslen är väl det enda som kan funka:idea:
Sexy...

Precis så är det här med!!! Har funderat lite på shapingtrosor eller linne som liksom håller fluffet på plats så inte byxorna kasar... Kanske någon annars som har något bra byxtips?!?
 
@Mirifax
Vi får offra mycket för dessa barn.
Min kropp kommer aldrig bli den samma, i perioder har jag haft svårt att acceptera det. Jag var 19 år när jag blev gravid och hade haft ätstörningar när jag var 16-17, så chocken efter förlossningen var brutal. Men tack och lov för min sunda man som får mig på rätt spår när jag svävar iväg.
Nu börjar min självbild stämma överens med verkligheten och det är stort för mig! Jag är bra precis som jag är!

Min man är med bra o tycker det är bra precis som det är.... Jag svävar lätt iväg och känner mig ful eller dallrig. Samtidigt vet jag att kroppen bär spår efter barnen och det är jag stolt över att den gör. Men det gör inte det mindre jobbigt att gå förbi en spegel eller titta ner :banghead::crazy:

Starkt av dig o kommit ut ur ätstörningarna :up:
 
Lägger ut bilder men orkar inte fixa photobucket så det går att dela. Någon uppdatering som saknas.
 
8624BA69-CAED-4FD1-8B71-DABF2231C35E_zpst3qia9am.jpg
D2796F97-EB50-4553-9A94-6EC1F6C23B1C_zpsfrrqecah.jpg
A673D173-8195-48E8-AA69-55D2CD101A9E_zpsabtoo8h2.jpg
A673D173-8195-48E8-AA69-55D2CD101A9E_zpsabtoo8h2.jpg


Testar...
 
Torsdag och fredag natt sov C skit, jätteorolig och gnydde/gnällde (men grät inte) typ hela nätterna, kunde inte slappna av o så... Inatt har han sovit som vanligt igen eller nästan bättre. Torsdag och fredag så blev inte dagsvilorna som vanligt, igår såg vi till att få tillbaka rutinen igen. Kan det vara en ren slump eller kan orutiner skapa sånna oroliga nätter? Det är ju inte första gången det har blivit orutin och förut kanske han har ammat nån extragång på natten men inte mer än så!
 
Märta gillar inte heller potatis. Vi har tjuvstartat med 6+ burkarna och gryta är superdupergott säger Märta! Magen verkar klara det bra dessutom så vi fortsätter nog med sådan mat. Annars är hemlagad pesto en stor favorit!
 
Babysim idag, vi gled mest runt och gosade. Flöt lite med badring, jagade anka och två fridyk :) Han var skeptisk vid sångstunden, så vi badade lite kortare tid än annars.
 
Ella har gillat allt han fått smaka än så länge :) Vi kör ju inga portioner än utan det är på smaknivå än så länge men hon brukar få en klick gröt på morgonen som hon äter fint själv från laddade skedar. Sen har hon smakat och gillat potatis(mos), tacofärs, gurka, tomat, banan, clementin, morot både kokt och färsk och chokladglass :angel: bland annat :)
Vatten var hon däremot skeptisk till när hon fick smaka det i flaskan :p
 
Vi har inte trappat ner amningen, men ger dock I vanlig mat vid alla tillfällen då vi sitter vi bordet och favoriterna är rån och äggvita.

I har börjat klappa händerna och härmar oss andra när vi klappar, väldigt gulligt!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Ska göra årets tråkigaste inköp, en ny toalett! Men jag blev osäker på om man får med allt man behöver när man köper toalett eller ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 955
Senast: orkide
·
Övr. Hund Jag är trött på att behöva snurra runt min egen axel för att det helt enkelt inte finns plats för mer. Idag har vi en 180 cm bred säng...
2
Svar
32
· Visningar
2 076
Senast: SiZo
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 623
Senast: Blyger
·
Hundhälsa De flesta vet men om inte. Jag bor i norra Queensland i Australien. För 1.5 r sedan blev sambon och jag med hund. En "på pappret" 75%...
Svar
9
· Visningar
1 041
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp