Vårföräldrar 2017 del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
En till som varit ute hela dagen, fick en pool av farbrorn i lite försenad födelsedagspresent så den va ju såklart tvungen att testas i fina vädret!! Sandlådan skulle också invigas så ett bad efteråt va av stor nöd:D
 

Bifogade filer

  • 26F38B7F-E84A-4585-9198-D9A986F514CB.jpeg
    26F38B7F-E84A-4585-9198-D9A986F514CB.jpeg
    231 KB · Visningar: 23
E877C6C8-AD6C-4267-818D-1B8C0A0B31EB.png


Inte precis tummen upp idag men vi behöver inte träffa läkare ännu.

Men vad gör man? Kan ju inte tvinga i honom mer mat och vill absolut inte riskera att skapa press runt maten. Han äter vid varje måltid men inte så mycket och nu ber han om äpple/päron och kommer direkt till tallriken och tar mat när det är färdigt.
 
Visa bifogad fil 14682

Inte precis tummen upp idag men vi behöver inte träffa läkare ännu.

Men vad gör man? Kan ju inte tvinga i honom mer mat och vill absolut inte riskera att skapa press runt maten. Han äter vid varje måltid men inte så mycket och nu ber han om äpple/päron och kommer direkt till tallriken och tar mat när det är färdigt.

Använd mkt smör och grädde, regelbundna måltider (vi äter ca var tredje timma) är sånt ja tänker kan vara bra, men där kanske du redan är. Sedan kanske dra ner på amning och bara amma nattetid eller nåt? Jag vet inte alls om det kan hjälpa men har läst att det hjälpt för andra. Annars släpper det nog när han börjar förskolan och ser andra äta :)
 
Använd mkt smör och grädde, regelbundna måltider (vi äter ca var tredje timma) är sånt ja tänker kan vara bra, men där kanske du redan är. Sedan kanske dra ner på amning och bara amma nattetid eller nåt? Jag vet inte alls om det kan hjälpa men har läst att det hjälpt för andra. Annars släpper det nog när han börjar förskolan och ser andra äta :)

Akademiskas specialenhet för barn med ätproblem rekommenderar inte att man avslutar amning för att öka aptit, det kan bli tvärtom (för barn som har någon form av problem iaf). Sen vill jag inte sluta nu när vi precis ska skola in, för mycket på samma gång för en liten korv :)

Vi ammar aldrig före mat förutom frukost, han tuttar ganska intensivt 05-08 ca.

Han äter alltid när man erbjuder mat men inte så mycket. Ofta äts det eftersom jag är GBP-opererad. Han tuttar ofta men inte med utdrivning varje gång.

Sköterskan är ju inte väldigt orolig, har nästa besök vid 18 månader.
 
Idag ska vi åka båt. Gick upp vid 04.30 och han har faktiskt ätit lite smörgås :) Vi har bokat SPA vid 16, får se hur pigg han är då... (Något annat SPA än finlandsfärja skulle jag inte ta med honom till.)

Vi var på Åland förra våren så det är ju dags för en båttur :D
 
CC630D9D-8060-4D56-8CF9-8DD188D1A039.jpeg


Sov middag vid 12-14 sedan vaken till 21.30 drygt :eek:

Han var pigg och glad på SPA men till middagen vid 20 var han trött så vi fick vandra, äta i skift och muta med mobil med Arne Alligator. Men han åt ganska mycket, av allt möjligt :)

Nu sover han i bilen och imorgon börjar förskolan :nailbiting:
 
Vi har varit till Hallagården idag, ligger längs e18 mellan örebro och karlskoga. Finns en liten djurpark med får, kaniner, emuer, lamor, ankor och några arter till. Har aldrig varit där förut men åker gärna tillbaka! Djuren såg välmående ut, kostade bara 40kr inträde och lagom stort för en ettåring. Finns ett fik bredvid som hade enkelt men gott fika :)
Cornelis älskar djur så är smidigt att åka och kolla på djur när det är så nära! (Förutom att vi har katt och han brukar vara med till stallet då och då)
 
Fröken fyller ett om två veckor :nailbiting::nailbiting::nailbiting: var har tiden tagit vägen? Vi har planerat för kalas, inte för vår eller hennes skull då hon eg inte tycker om folk:D men mer för släkten som absolut tycker att man ska fira ett års dagen. Hoppas på fint väder för fika ute i trådgården för hela tjocka släkten. O_o
 
Alltså vilket väder!! Helt underbart:love:
Började förmiddagen med en långpromenad med vagn och hundarna när Sammy ändå skulle sova en sväng och sen in och laga lunch.
Plutt är nog trött av värmen för han somnade 13.30 igen och sover fortfarande, men då kunde jag passa på att kratta gräsmattan, klippa rosorna (bättre sent än aldrig:angel:) och grovrensa alla rabatter.
Fått rejält med sol på kroppen och det är ju så skönt:love:
 
5A3194A2-AE99-464D-B6EE-F5C7C470D20A.jpeg


Idag åt vi lunch och gick sedan hem med vagnen, somnade efter ca 10min. Lite grinigare idag och spenderade en del tid raklång på golvet. Då rusade de större barnen till och erbjöd leksaker osv.

Imorgon ska jag gå iväg en stund och söva i vagnen utan promenad. Får se hur det går :p
 
Nu har jag beställt en aeromoov dyna till bilstolen. Jag hoppas den är så bra som många säger för hon blir så fruktansvärt varm när vi åker bil.
Ååhhh jag som googlat mig fördärvad och började inse att jag måste köpa en kylfilt till hund att ha i stolen. Hon är alltid helt plaskblöt efter en längre sträcka :( Så det finns riktiga till bilstolar??
 
Vi hade släktträff i stugan i helgen. O har lekt massor med barnen. Sen igår var vi och köpte nytt kylskåp. Kan säga att jag har en mycket trött kille här hemma idag så jag har bara varit inne och pysslat. Tänkte vi kan gå ut en stund sen när pappan vaknat.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Ska göra årets tråkigaste inköp, en ny toalett! Men jag blev osäker på om man får med allt man behöver när man köper toalett eller ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 796
Senast: orkide
·
Övr. Hund Jag är trött på att behöva snurra runt min egen axel för att det helt enkelt inte finns plats för mer. Idag har vi en 180 cm bred säng...
2
Svar
32
· Visningar
1 980
Senast: SiZo
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 270
Senast: Blyger
·
  • Låst
Fordon Vad gör man när bilen rasar och kollektivtrafiken är för dålig och man måste ha en bil för att ta sig någonstans? Kan ju ibland ta en...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
12 141
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp