Vårföräldrar 2017 del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Inte alls stressande när sambons jobb byter tider i höst och de ska börja 21 istället för 22.30. Och mitt jobb har ändrat att vi jobbar till 22. Jag jobbar 10 kvällar på 6 veckor och sambon ständig natt.

Hur fasen löser man det?
 
Inte alls stressande när sambons jobb byter tider i höst och de ska börja 21 istället för 22.30. Och mitt jobb har ändrat att vi jobbar till 22. Jag jobbar 10 kvällar på 6 veckor och sambon ständig natt.

Hur fasen löser man det?
Vilken skit! Går det inte att nån av er antingen ändrar starttid eller slutar tidigare? Beror ju iofs på vad ni jobbar med.
 
Inte alls stressande när sambons jobb byter tider i höst och de ska börja 21 istället för 22.30. Och mitt jobb har ändrat att vi jobbar till 22. Jag jobbar 10 kvällar på 6 veckor och sambon ständig natt.

Hur fasen löser man det?

Har ni råd att någon av er går ner lite i tid och kanske jobbar 75% så ni slutar tidigare/börjar senare?
 
Folk börjar fråga vad liten önskar sig till 1-års dagen. Vi har svarat bidrag till bilstolen. Är det snålt?? Vi har så mycket kläder och leksaker som jag har sparat från storasyster så jag ser ingen anledning att vi ska få en massa mer sånt. Där är ju alltid nån som köper nåt litet ändå mest för att ge något men hon är så liten så bryr sig ju knappast.
 
Vilken skit! Går det inte att nån av er antingen ändrar starttid eller slutar tidigare? Beror ju iofs på vad ni jobbar med.

Har ni råd att någon av er går ner lite i tid och kanske jobbar 75% så ni slutar tidigare/börjar senare?

Tyvärr kan ingen av oss ändra tiderna. Jag är uska och kommer bara jobba 57% i höst men vi måste vara bemannade. Jag slutar tidigast 21 om jag jobbar kväll. Sambon måste vara på plats 21 eftersom han är chef. Möjligtvis kan han flexa någon gång då och då men absolut inte 1-2 gånger i veckan. :(

Just nu lutar det åt att jag behöver söka nytt jobb.
 
Tyvärr kan ingen av oss ändra tiderna. Jag är uska och kommer bara jobba 57% i höst men vi måste vara bemannade. Jag slutar tidigast 21 om jag jobbar kväll. Sambon måste vara på plats 21 eftersom han är chef. Möjligtvis kan han flexa någon gång då och då men absolut inte 1-2 gånger i veckan. :(

Just nu lutar det åt att jag behöver söka nytt jobb.
Tråkigt! Går det inte att få nån sorts anpassning av schemat för din del alls? Typ till endast dagtid?
 
Folk börjar fråga vad liten önskar sig till 1-års dagen. Vi har svarat bidrag till bilstolen. Är det snålt?? Vi har så mycket kläder och leksaker som jag har sparat från storasyster så jag ser ingen anledning att vi ska få en massa mer sånt. Där är ju alltid nån som köper nåt litet ändå mest för att ge något men hon är så liten så bryr sig ju knappast.

Jag tycker det är jättebra att önska sig bidrag till bilstolen :)
 
Inte alls stressande när sambons jobb byter tider i höst och de ska börja 21 istället för 22.30. Och mitt jobb har ändrat att vi jobbar till 22. Jag jobbar 10 kvällar på 6 veckor och sambon ständig natt.

Hur fasen löser man det?
Det finns ingen som kan passa nån timme eller två där i skarven? Min syster och hennes sambo löser det så ibland när han slutar vid 16+har restid och hon börjar vid 16. Då passar mormor och morfar barnen någon timme tills pappa kommit från jobbet :up:
 
Just nu sover V i vagnen på förskolan. Jag blev ivägskickad vid 10 och kom tillbaka efter lunchen vid 11.30 och han hade varit glad hela tiden.

Ledsen när han skulle somna i vagnen men det går nog bättre när jag inte är där.

Imorgon blir det ungefär samma förutom att pedagogen lägger honom och jag hämtar när dagen är slut.

Över förväntan än så länge men det lär ju gå lite upp och ner.

Har lagt schema 9-14 fram tills de stänger i juli.
 
Det finns ingen som kan passa nån timme eller två där i skarven? Min syster och hennes sambo löser det så ibland när han slutar vid 16+har restid och hon börjar vid 16. Då passar mormor och morfar barnen någon timme tills pappa kommit från jobbet :up:


Tyvärr inte. Hade det varit på em så hade det gått att lösa.
 
Enda alternativet är en inhyrd men vet inte om det funkar när det handlar om 1-2 h. O måste ju vara trygg med personen med.

Svärmor hade kanske kunnat men hon kör inte i mörker och att hämta honom där känns inte hållbart heller.
Kan svärmor inte sova över de kvällar som behövs då? Om han ändå sover så är det ju viktigast att där finns någon hemma de få timmar det handlar om. :)
 
Enda alternativet är en inhyrd men vet inte om det funkar när det handlar om 1-2 h. O måste ju vara trygg med personen med.

Svärmor hade kanske kunnat men hon kör inte i mörker och att hämta honom där känns inte hållbart heller.


Ni får väl träffas några gånger innan i så fall, eller om hon kan sova över? Det är ju ganska sällan ändå.
 
Kan svärmor inte sova över de kvällar som behövs då? Om han ändå sover så är det ju viktigast att där finns någon hemma de få timmar det handlar om. :)
Ni får väl träffas några gånger innan i så fall, eller om hon kan sova över? Det är ju ganska sällan ändå.


Tror inte svärmor är så sugen på det. Men vi får väl se. 1-2 gånger i veckan är ju ändå rätt regelbundet. Ska hämta mitt nya schema på jobbet i morgon så får vi se hur illa det blir.
 
Vi hann inte med frukost idag pga trött V. Sedan petade han bara på bananen han fick på fruktstunden.

Men till lunch åt han tydligen rejält och sedan åt han lite smörgås hemma.

Åt lite potatis till middag och nu har han sugit sig en klämmis. Yay!
 
Besök på barnakuten i kväll igen. Denna gång allergisk reaktion mot någonting. Gahh jag undrar när bumm tänker ta tag i något. Ringde senast idag och undrade och fick inga vettiga svar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Ska göra årets tråkigaste inköp, en ny toalett! Men jag blev osäker på om man får med allt man behöver när man köper toalett eller ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 775
Övr. Hund Jag är trött på att behöva snurra runt min egen axel för att det helt enkelt inte finns plats för mer. Idag har vi en 180 cm bred säng...
2
Svar
32
· Visningar
1 974
Senast: SiZo
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 248
Senast: Blyger
·
  • Låst
Fordon Vad gör man när bilen rasar och kollektivtrafiken är för dålig och man måste ha en bil för att ta sig någonstans? Kan ju ibland ta en...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
12 105
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp