Vårföräldrar 2017 del 9

O har matvägrat en period men nu äntligen har det lossnat igen. Tror det är tänderna som stör honom.

Idag är det dags för förskola igen. Sambon var föräldraledig förra veckan. Så får se hur det går att lämna idag
 
De var hemma 1 i natt och Flisan som sovit en stund på akuten var vaken till 4.
Stackars personalen på förskolan vågade knappt röra henne igår. Hur ska det bli idag då?
 
Fick hämta Cornelis tidigare från föris i måndags, hostan har eskalerat och han har fått feber... Ska ringa VC idag, vet inte riktigt hur dom kan hjälpa oss men dom sa att vi skulle återkomma om hostan inte gav sig...
 
Har gömt mig inne i gästrummet så får sambon ta sonen en stund. Denna dag känns som ett enda stort utbrott. Han vet ju vad han vill iaf. :meh:
 
Leklandsbesöket igår va en riktig hit! Sammy åkte rutschbanor som en galning med sin pappa, högt och fort:D Bollhav och studsmattor undersöktes noga. Väl hemma fick han 39°c feber och kvällen/natten blev väldigt ledsen:(
Kombinationen 4kindtänder på väg ut och kompis med dagisbaciller blev lite för bra.
Idag är han trött, lite febrig och snuvig. När kompisarna med barn åkte hem idag så slocknade han som ett ljus och sov i 3,5hO_o:heart
 
Fick hämta Cornelis tidigare från föris i måndags, hostan har eskalerat och han har fått feber... Ska ringa VC idag, vet inte riktigt hur dom kan hjälpa oss men dom sa att vi skulle återkomma om hostan inte gav sig...

Vi var på Vc under em, fick lunginflammation konstaterat :( så nu är det kåvepenin i sju dagar och hoppas det blir bättre...
 
Fick information om att det går både vattenkoppor och svinkoppor utöver förkylning med hosta på Flisans avdelning. Oh joy
 
Men gud vad händer med alla småttingar här o tråden? Krya på allihopa ❤️❤️

Här har den lilla blivit en riktig liten person. Hon har börjat prata vissa ord och nån enstaka början på en mening. Och nu kan hon även vicka på fingret och säga ajjabajja om hon tycker man gör fel 😂😂
Hon matvägrar även just nu pga av två hörntänder och fyra kindtänder som kommer samtidigt så det är lite gnälligt till och från. Men vi var hos tandläkaren i fredags och fick tummen upp där så det ser bra ut iaf.
 
Vi har det relativt lugnt. Vissa dagar kaos men oftast inte. Han har någon form av separationsångestfas igen, vill inte lämna hemmet, vill inte lämna bilen, vill inte gå hem från föris osv.
 
Här mår madam fint men vi går på stadiga återbesök hos bvc eftersom hon har tappat både längd och vikt. Jaja. Det rättar väl till sig, hon är i en period då mat är oätligt och allt hon vill ha är "äppe". Humöret är det inget fel på. Jag råkade dela hennes clementin häromdagen, sen grät hon en kvart. Det är en evig balansgång ;)
 
Här rullar livet på. Julius har blivit väldigt kramig och gosig vilket han aldrig tidigare varit.

Förskolan fungerar jättebra men jag funderar på det här med vantar nu när det blir kallare och de är ute. Har man för tjocka vantar kan han ju inte använda händerna till någonting. Vad har ni på era små nu och när det blir ännu kallare?
 
Här har vi snurriga nätter.. Gråten avlöser varandra, är det inte tvärförkylde Sammy som gråter för att han inte mår toppen så är det Caspian som håller på att dö svältdöden:cool:
Känner mej mör minst sagt! Men det är värt det alla gånger när man sen väl kommer ur sängen på morgonen och vi myser i en hög i soffan.
Dagarna fungerar toppen även nu när maken börjat jobba igen efter 1mån hemma med oss.
Va lite orolig att det skulle bli tufft men Sammy har visat sej vara en riktig liten superhjälte och har vuxit massor av att bli storebror! Tror mkt beror på att man inte ”hinner” va för behjälplig utan han får vara lite problemlösare själv och han fixar mycket mer än man trott. Är faktiskt lite imponerad av honom:heart
 
Här rullar livet på. Julius har blivit väldigt kramig och gosig vilket han aldrig tidigare varit.

Förskolan fungerar jättebra men jag funderar på det här med vantar nu när det blir kallare och de är ute. Har man för tjocka vantar kan han ju inte använda händerna till någonting. Vad har ni på era små nu och när det blir ännu kallare?

Dubbelstickade ull från polarn.

Men det är svårt med vantar när man är liten.
 
Här rullar livet på. Julius har blivit väldigt kramig och gosig vilket han aldrig tidigare varit.

Förskolan fungerar jättebra men jag funderar på det här med vantar nu när det blir kallare och de är ute. Har man för tjocka vantar kan han ju inte använda händerna till någonting. Vad har ni på era små nu och när det blir ännu kallare?
Min svärmor stickade två par i merinoull. Inte så tjocka men dem håller varmt.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
12 13 14
Svar
273
· Visningar
20 004
Hundavel & Ras 2017, när jag hade planer på förra kullen, vet jag att vi var flera uppfödare på forumet som hade en tråd om våra kullar. Planerandet...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
16 491
Senast: bollen__
·
Svar
895
· Visningar
47 389
Senast: MJLee
·
Utrustning Gekås ny påsar (de stora) har väldigt dålig hållbarhet. Vad ska man köpa i stället till rimligt pris. Ska klara 9 kg hösilage.
Svar
19
· Visningar
865
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Vilka banor finns?
  • Avmaskning

Omröstningar

Tillbaka
Upp