Vårföräldrar 2017 del 9

12 h utan amning idag. 7-19. Gick faktiskt långt över förväntan. Tror inte han slutar själv inom det närmsta och jag orkar inte amma mer. Fick ok från dietisten med ersättning ett halvår till så känner att nu kan jag sluta. Så vi börjar med att inte amma dagtid.
 
Vi åker båt. Han är inte lika varm men inte frisk än. Jag hoppas det slår över så han iaf kan vara på föris från onsdag, på torsdag kommer Hovis :angel: Snuttar mindre och somnar lättare med pappan.
 
1349D941-DBD3-44A1-B8DB-E7112D9296BE.jpeg


Vi åker och åker och åker.
 
Här fortsätter vi med sömnkrångel. Det börjar slita ganska bra...
Hon har knäckt koden för att gå men kryper hellre eftersom det går fortare, hon kan inte ha någon känsel i knäna med tanke på hennes fart över gruset ;)
 
Lämnade faktiskt V på förskolan på väg hem från båten. Han blev glad när vi gick innanför grinden och sen ledsen när han kom på att jag ska gå, gosade lite extra och gick när han släppt mig och börjat leka lite.
Blev ledsen då men hörde ingen gråt när jag tagit på mig skorna och gått ut och fick sms cirkus 45min senare om att det gått bra och att jag kunde ställa vagnen utanför grinden så tar de in den (så han inte ser mig). Så jag tog bilen dit :D

Nu tvätta och röja lite av det jag inte hann förra veckan när han var dålig.
 
Åkte pappans bil hem så @kakan89 ’s paket ligger i min bil till ingen nytta :arghh:

V ser ut som ett stort utslag men verkar inte besväras. Tog av kläderna när vi kom hem från förskolan. Kissade först i sitt tält. Sedan bajsade han på golvet och efter att jag städat undan det bajsade han ännu mer typ överallt :turd::turd:
 
Försöker ändra på Sammys sovvanor, han har så gott som alltid sovit en vända på förmiddagen och en på eftermiddagen och ändå somnat i bra tid på kvällen men nu det sista har han varit som en helikopter till 22-23 på kvällen och det är inte ok för vår del.
Så nu höll jag honom helt enkelt vaken hela förmiddagen med lek, sandlåda och gåträning i gräset och sen in för lunch. Efter lunchen somnade han som en stock vilket va planen och han sover än! 3h som han snarkat sej igenom:love:
Förhoppningsvis så kommer han ju vara vaken till kvällsgröten och sen kunna somna vid 20. Hade varit guld om det fungerade med 1 längre sovrunda mitt på dagen.
 
Försöker ändra på Sammys sovvanor, han har så gott som alltid sovit en vända på förmiddagen och en på eftermiddagen och ändå somnat i bra tid på kvällen men nu det sista har han varit som en helikopter till 22-23 på kvällen och det är inte ok för vår del.
Så nu höll jag honom helt enkelt vaken hela förmiddagen med lek, sandlåda och gåträning i gräset och sen in för lunch. Efter lunchen somnade han som en stock vilket va planen och han sover än! 3h som han snarkat sej igenom:love:
Förhoppningsvis så kommer han ju vara vaken till kvällsgröten och sen kunna somna vid 20. Hade varit guld om det fungerade med 1 längre sovrunda mitt på dagen.

Viktor sover 60-90 min efter lunch på föris och är vaken till minst 20 på det.
 
Försöker ändra på Sammys sovvanor, han har så gott som alltid sovit en vända på förmiddagen och en på eftermiddagen och ändå somnat i bra tid på kvällen men nu det sista har han varit som en helikopter till 22-23 på kvällen och det är inte ok för vår del.
Så nu höll jag honom helt enkelt vaken hela förmiddagen med lek, sandlåda och gåträning i gräset och sen in för lunch. Efter lunchen somnade han som en stock vilket va planen och han sover än! 3h som han snarkat sej igenom:love:
Förhoppningsvis så kommer han ju vara vaken till kvällsgröten och sen kunna somna vid 20. Hade varit guld om det fungerade med 1 längre sovrunda mitt på dagen.

Cornelis sover en längre stund efter lunch och brukar lägga sig 19-19.30 :)
 
3h blev det, han va rejält trött efter att ha sovit för lite inatt. Skulle inte tro att han behöver sova i eftermiddag efter en sån lång tupplur:D
 
@lil-sis :mad:


Nä det är lugnt! Är bara så nyfiken!


@Lazy Lady Lazy Vi försökte få till en längre sovstund men tar jag bort fm-vilan så sover han iaf bara 30-60 min på em. Nu sover han fm typ bara varannan dag men ändå.

Vi nattar ca 19 och sen vaknar han typ varje timme fram tills 7.
 
@lil-sis :mad:


Nä det är lugnt! Är bara så nyfiken!


@Lazy Lady Lazy Vi försökte få till en längre sovstund men tar jag bort fm-vilan så sover han iaf bara 30-60 min på em. Nu sover han fm typ bara varannan dag men ändå.

Vi nattar ca 19 och sen vaknar han typ varje timme fram tills 7.
Ok! Sammy har sovit hela nätter sedan han va 4mån ungefär och det gör han nu med, ”problemet” är ju att han somnar lite väl sent. Ingen eftermiddagslur idag utan det blev bara sovstunden från 12 så jag skulle tro att han kommer vara i lagom sovläge vid 20.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
19 189
Hundavel & Ras 2017, när jag hade planer på förra kullen, vet jag att vi var flera uppfödare på forumet som hade en tråd om våra kullar. Planerandet...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
15 883
Svar
737
· Visningar
38 564
Utrustning Gekås ny påsar (de stora) har väldigt dålig hållbarhet. Vad ska man köpa i stället till rimligt pris. Ska klara 9 kg hösilage.
Svar
19
· Visningar
858
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp