Bukefalos 28 år!

Vårföräldrar 2018 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här har det varit några dagar då matningen till o från varit kämpig. Vissa måltider blir lillan superirriterad vid bröstet och skriker, vill inte ha mer och sen när man tar bort henne visar hon tecken på att vara vrålhungrig.. Vi har försökt lite olika, att avbryta för rapning är det som givit något resultat öht. Det är första gången som hon skriker och inget riktigt hjälper så det känns lite jobbigt, man blir så ledsen för hennes skull när hon har det jobbigt. Hoppas att det ger med sig, annars får det bli ett samtal till bvc innan fredagens besök. Någon som gått igenom liknande?
Kan nog bero på olika saker. Min lilla gör så när hon är mätt men övertrött och vill snutta sig till sömns. Hon blir frustrerad när det kommer mjölk och släpper och skriker.
 
Kan nog bero på olika saker. Min lilla gör så när hon är mätt men övertrött och vill snutta sig till sömns. Hon blir frustrerad när det kommer mjölk och släpper och skriker.

Samma här @anonymApril. Han kan bli riktigt arg när det kommer mjölk fast han bara vill snutta sig till sömns.

Vet jag att han ätit mycket och jag tror han bara är trött brukar sambon få söva honom. Det brukar oftast fungera, men jag ska helst vara i annat rum för bara han hör min röst eller känner min doft så vill han snutta.

Kan även bero på annat. T.ex kan de vilja snutta när de har magont, då de inte känner skillnad på magont och hunger.
 
Tack för input @Whirlie och @Sedna. "Tyvärr" verkar det vara ngt annat som stör henne, för det har sammanfallit med flera av hennes vanliga hungriga perioder. Börjat fundera på om utdrivningen är lite väl snabb i början, hon sätter i halsen ibland. Ska testa att pumpa lite nästa gång det händer tänkte jag, så får vi se om det kan hjälpa.
 
På fredag har det gått 6 veckor sen snittet och därmed kommer jag börja bära igen (bor på 2:a vån utan hiss o "får" inte kånka vagnen upp o ner än). Ser verkligen fram emot det för då ska jag o bebis ut på härliga promenader. När nacken blir lite mer stabil ska hon få hänga med på en körtur i skogen också, ska bli så mysigt! Borde inte dröja alltför länge, nu håller hon upp huvudet själv när jag har henne upprätt mot min mage:) fast bärselen är fortfarande en knepig konstruktion i min åsikt.. hehe, så det får vi öva lite på!

Hur gör ni andra med era små i stallet?
 
Tack för input @Whirlie och @Sedna. "Tyvärr" verkar det vara ngt annat som stör henne, för det har sammanfallit med flera av hennes vanliga hungriga perioder. Börjat fundera på om utdrivningen är lite väl snabb i början, hon sätter i halsen ibland. Ska testa att pumpa lite nästa gång det händer tänkte jag, så får vi se om det kan hjälpa.

Om utdrivningen är för stark kan det hjälpa att liggamma eller amma tillbakalutat på rygg i t.ex soffan. Jag, som har stark utdrivning, brukar avbryta amning när jag märker att det går för fort i början och stävja reflexen genom att trycka in bröstvårtan eller så släpper jag ut det värsta i en handduk om det är helt hejdlöst. Om utdrivningen är stark är det troligt att hon sväljer luft och då är det
bra att försöka rapa. Starkt utdrivning är lite besvärligt och kan definitivt göra bebis missnöjd samt ge problem med magont. Hoppas du kan hitta orsaken till bebis missnöje.
 
Hur gör ni andra med era små i stallet?

Jag har ju turen att lilleman gillar sin vagn och ligger snällt i den så han är i den när jag är i stallet! Idag när jag bara snabbt skulle mocka och göra iordning höpåsarna lät jag honom sitta kvar i bilen då han ändå sov! Öppnade alla dörrar så sov han hela tiden så han kanske inte ens märkt att vi vart iväg ;)
 
På fredag har det gått 6 veckor sen snittet och därmed kommer jag börja bära igen (bor på 2:a vån utan hiss o "får" inte kånka vagnen upp o ner än). Ser verkligen fram emot det för då ska jag o bebis ut på härliga promenader. När nacken blir lite mer stabil ska hon få hänga med på en körtur i skogen också, ska bli så mysigt! Borde inte dröja alltför länge, nu håller hon upp huvudet själv när jag har henne upprätt mot min mage:) fast bärselen är fortfarande en knepig konstruktion i min åsikt.. hehe, så det får vi öva lite på!

Hur gör ni andra med era små i stallet?
Min brukar somna i bilen och sen brukar han sova sig igenom mitt pysslande där. Är vi där längre stunder och han skulle vakna så är det alltid någon som vill mysa med bebis :D
Nu varken rider eller kör jag, så just de problemen att ta med honom på sånt har jag inte än
 
På fredag har det gått 6 veckor sen snittet och därmed kommer jag börja bära igen (bor på 2:a vån utan hiss o "får" inte kånka vagnen upp o ner än). Ser verkligen fram emot det för då ska jag o bebis ut på härliga promenader. När nacken blir lite mer stabil ska hon få hänga med på en körtur i skogen också, ska bli så mysigt! Borde inte dröja alltför länge, nu håller hon upp huvudet själv när jag har henne upprätt mot min mage:) fast bärselen är fortfarande en knepig konstruktion i min åsikt.. hehe, så det får vi öva lite på!

Hur gör ni andra med era små i stallet?
Ja våra små är ju lika gamla också 😁
 
Tänk att lilla Noah blivit så duktig med amningen. Det trodde jag aldrig i början. Eller VI har blivit duktiga ;)
Men äter mest från flaska än men ska se om jag ska börja amma mer och mer. Men det är svårt nu när man har rutin för att pumpa och ställa om sig för bara amning. får så ont i ryggen av amning för hittar aldrig någon bra ställning. bäst sittställning får jag ute på balkongen i soffan.
 
Tänk att lilla Noah blivit så duktig med amningen. Det trodde jag aldrig i början. Eller VI har blivit duktiga ;)
Men äter mest från flaska än men ska se om jag ska börja amma mer och mer. Men det är svårt nu när man har rutin för att pumpa och ställa om sig för bara amning. får så ont i ryggen av amning för hittar aldrig någon bra ställning. bäst sittställning får jag ute på balkongen i soffan.
Liggamma i sängen?
 
Tänk att lilla Noah blivit så duktig med amningen. Det trodde jag aldrig i början. Eller VI har blivit duktiga ;)
Men äter mest från flaska än men ska se om jag ska börja amma mer och mer. Men det är svårt nu när man har rutin för att pumpa och ställa om sig för bara amning. får så ont i ryggen av amning för hittar aldrig någon bra ställning. bäst sittställning får jag ute på balkongen i soffan.
Om din bvc-sköterska är bra på amning kanske du kan be om ett extra hembesök för att titta på amningsställningar. Jag fick supermkt hjälp av bvc med första.
 
Tänk att lilla Noah blivit så duktig med amningen. Det trodde jag aldrig i början. Eller VI har blivit duktiga ;)
Men äter mest från flaska än men ska se om jag ska börja amma mer och mer. Men det är svårt nu när man har rutin för att pumpa och ställa om sig för bara amning. får så ont i ryggen av amning för hittar aldrig någon bra ställning. bäst sittställning får jag ute på balkongen i soffan.
Amningskudde?
 
Tänk att lilla Noah blivit så duktig med amningen. Det trodde jag aldrig i början. Eller VI har blivit duktiga ;)
Men äter mest från flaska än men ska se om jag ska börja amma mer och mer. Men det är svårt nu när man har rutin för att pumpa och ställa om sig för bara amning. får så ont i ryggen av amning för hittar aldrig någon bra ställning. bäst sittställning får jag ute på balkongen i soffan.
Lästips:
http://www.babybaby.se/2015/05/tillbaka-till-helamning-expertens-basta-tips/

http://www.babybaby.se/2017/08/amning-och-ont-i-ryggen-mina-atta-basta-tips-for-skonare-amning/
 
Åh vad avis jag blir dom läser om bebisar som sover och sover!

Min lillskrutta sover oftast ca 1h i taget under dagen och är sedan vaken 1-2h. Det händer ibland men mer och mer sällan att hon sover 2-3h i sträck.

I dag har hon varit vaken och skrikig från ca 15:30 fram till strax före åtta. Försökt med nästan allt! Till slut lugnade hon ner sig när jag liggammade henne. Lyckades somna men vaknade och skrek otröstligt fem minuter efter att jag gått. Suck!

Ser i Wonder weeks att hon går in i sitt första utvecklingshopp i morgon. Gissar att det är det och värmen dom spökar (för varmt att vara i famnen, fast det är där hon helst vill vara).

Bara att bita ihop och överleva i ett par dagar nu med andra ord.
 
Om utdrivningen är för stark kan det hjälpa att liggamma eller amma tillbakalutat på rygg i t.ex soffan. Jag, som har stark utdrivning, brukar avbryta amning när jag märker att det går för fort i början och stävja reflexen genom att trycka in bröstvårtan eller så släpper jag ut det värsta i en handduk om det är helt hejdlöst. Om utdrivningen är stark är det troligt att hon sväljer luft och då är det
bra att försöka rapa. Starkt utdrivning är lite besvärligt och kan definitivt göra bebis missnöjd samt ge problem med magont. Hoppas du kan hitta orsaken till bebis missnöje.

Tack för tipsen! Testade att vara tillbakalutad i soffan, var en väldigt bekväm amningsställning o lillan verkade gilla det:) Får fortsätta försöka testa mig fram.
 
Walter har lärt sig att rulla från mage till rygg och antagligen bara för att han är lat ;) han tycker nämligen det är jobbigt att träna nacken så nu har han kommit på att om man kastar sig åt sidan och rullar runt till ryggen så slipper man det :p
 
Intressant dygn med två magsjuka föräldrar... Barnen har klarat sig iaf.

I övrigt inviger vi stl 62 idag och hon har vänt sig från mage till rygg ett par gånger senaste dagarna. Just ikväll är timmes med missnöje tillbaka, annars har det minskat så vi får väl se...
 
Min brukar somna i bilen och sen brukar han sova sig igenom mitt pysslande där. Är vi där längre stunder och han skulle vakna så är det alltid någon som vill mysa med bebis :D
Nu varken rider eller kör jag, så just de problemen att ta med honom på sånt har jag inte än

Hehe det är bra att folk tenderar att gilla bebismys!:)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
113 549
Senast: Lingon
·
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
657
Senast: Liten
·
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
14
· Visningar
674
Senast: em76
·
Trädgård & Växter Jag tänkte att istället för att skriva om balkonglådor i VGV är det dags för en ny balkongtråd. Jag struntade fullständigt i min...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
3 168
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp