Vårföräldrar 2018 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dagens kontroll blev ju lite av ett antiklimax. UL såg bra ut och har tid för igångsättning om en vecka. Hade ju dock fått intrycket av att det skulle vara kontroll av mig också, diskussion kring igångsättning (särskilt eftersom det nämnts lite tidigare huruvida jag borde gå över hela 2 veckor) osv. Blivit tillsagd att sambon borde vara med. Istället besöket över på mindre än 5 min med någon som varken kunde eller ville svara på några frågor alls.
Känns mest som att jag blivit släppt mellan stolarna öht helt plötsligt och blev extra nervös för ev igångsättning av att inte kunna diskutera det.

Låter ju inte som något kul bemötande, först att det inte gjordes någon vidare koll. Hade ju kanske vart intressant att se om det skett något mer sedan hinnsvepningen (för det var väl du som gjorde eller har jag helt blandat ihop det nu). Och sen att ni inte fick svar på era frågor är ju också märkligt, lär ju vara vanligt att man har en hel drös frågor så här i slutet inför en igångsättning. Du kan inte vända dig till din barnmorska, så hon eventuellt kan undersöka dig?
Och antar att det inte blev något med Swepie-studien? Får man fråga varför de diskuterats att du inte ska gå över? (Behöver du självklart inte svara på om du inte vill)
 
Låter ju inte som något kul bemötande, först att det inte gjordes någon vidare koll. Hade ju kanske vart intressant att se om det skett något mer sedan hinnsvepningen (för det var väl du som gjorde eller har jag helt blandat ihop det nu). Och sen att ni inte fick svar på era frågor är ju också märkligt, lär ju vara vanligt att man har en hel drös frågor så här i slutet inför en igångsättning. Du kan inte vända dig till din barnmorska, så hon eventuellt kan undersöka dig?
Och antar att det inte blev något med Swepie-studien? Får man fråga varför de diskuterats att du inte ska gå över? (Behöver du självklart inte svara på om du inte vill)
Du minns rätt ang hinnsvepningen. Kan säkert bli undersökt där igen (på drop in nästa vecka) men min bm där har sagt tack och hej och nu ses vi inte mer. Upplever henne (sen jag bytte i februari när den gamla slutade) som rätt oengagerad och tror att hon hänvisar tillbaka till SÖS gällande just igångsättning.
Lutar åt att försöka få tag på läkaren eller bm jag träffat tidigare för förlossningsplaneringen men det blir ju nästa vecka. Det var också nån av dem som nämnde det ang att inte få över, pga havandeskapsförgiftning senast. Vet inte hur mycket det ligger i det dock men hade ju varit intressant att kunna fråga.

Swepi nämndes inte öht idag (dock tog inte jag upp det heller)
 
Vad tråkigt att din barnmorska inte verkar följa med ända till barnet är fött, hoppas du kan få prata med någon av de andra, så du kan får ställa frågor kring de med havandeskapsförgiftningen senast. Eller att det sätter igång nu under helgen av sig själv hade väl vart det allra bästa ;)
Swepiestudien är kanske redan försent nu om du fått igångsättning nästa vecka? Till mig sa de iaf att man skulle meddela senast 40+5 att man vill vara med. Vilken vecka är du nu? :)
 
Vad tråkigt att din barnmorska inte verkar följa med ända till barnet är fött, hoppas du kan få prata med någon av de andra, så du kan får ställa frågor kring de med havandeskapsförgiftningen senast. Eller att det sätter igång nu under helgen av sig själv hade väl vart det allra bästa ;)
Swepiestudien är kanske redan försent nu om du fått igångsättning nästa vecka? Till mig sa de iaf att man skulle meddela senast 40+5 att man vill vara med. Vilken vecka är du nu? :)

41+0 och enligt vanliga bm var det idag det skulle tas ställning till. Fast där hade jag tackat nej om det inte fanns andra anledningar att sätta igång. Överlag tycker jag (utifrån vad jag läser på sociala medier) det låter som att många/alla får information, funderar mycket och får upp förhoppningar och sen inte passar in/studien full etc.

Ja det får hemskt gärna dra igång nu!
 
41+0 och enligt vanliga bm var det idag det skulle tas ställning till. Fast där hade jag tackat nej om det inte fanns andra anledningar att sätta igång. Överlag tycker jag (utifrån vad jag läser på sociala medier) det låter som att många/alla får information, funderar mycket och får upp förhoppningar och sen inte passar in/studien full etc.

Ja det får hemskt gärna dra igång nu!

Håller med, känns som det är ganska olika information man får. Min känsla var att man skulle vilja ha någon undersökning innan man bestämmer sig. Ska se om jag kan få till de hos barnmorskan på tisdag om han inte kommit ut innan dess. Kan ju vara intressant att veta om det är på gång eller om de inte hänt nått alls. Var ju olika tekniker att sätta igång beroende på hur långt man kommit i öppningsarbetet.
 
Får bli en sån här bild. jag är lite hemlig av mig ;)
Sambon fick sova över på bb och jag kan inte sova. Men nu ligger sambon och bebis o sover tillsammans.
De på förlossningen hann knappt med idag för när jag kom in var jag öppen 8cm så det blev väldigt stressigt på slutet där.
 

Bifogade filer

  • Snapchat-346618922.jpg
    Snapchat-346618922.jpg
    134,3 KB · Visningar: 45
Får bli en sån här bild. jag är lite hemlig av mig ;)
Sambon fick sova över på bb och jag kan inte sova. Men nu ligger sambon och bebis o sover tillsammans.
De på förlossningen hann knappt med idag för när jag kom in var jag öppen 8cm så det blev väldigt stressigt på slutet där.

Grattis :D En sån fin liten kille! Perfekt nu när ni ändå hade barnvakt ju :D
 
Får bli en sån här bild. jag är lite hemlig av mig ;)
Sambon fick sova över på bb och jag kan inte sova. Men nu ligger sambon och bebis o sover tillsammans.
De på förlossningen hann knappt med idag för när jag kom in var jag öppen 8cm så det blev väldigt stressigt på slutet där.

Grattis!
 
Stort Grattis @MinIan :)

Så det blev bebis ändå! Men vilken körig dag det måste ha varit för dig, trots barnvakt. Berätta gärna vid tillfälle. :)
 
@Minlan Grattis!

Två bebisar på under ett dygn. Får se om det kommer fler i helgen.

Här kniper vi tills sonen känns tillräckligt frisk att vara hos barnvakt. Är nog omöjligt att starta igång en förlossning med tanke på allt adrenalinpåslag som blir när man är på akuten en hel fredagskväll, eller när lillen får svårt att andas mitt i natten eller under dagtid. Inte riktigt läge att lämna bort med inhalation, pencilin mm dom ska ges.
 
Plockar fram listan så den kan fyllas på med nykläckta bebisar. :)

25/3 - Shpongle, första barnet/ UL visade: pojke / Det blev en:
5/4 - Jenka, andra barnet /gissar på: tjej /UL visade/Det blev en:
10/4 - Minian, andra barnet / Gissar på:Pojke / UL visade:Pojke / Det blev en:
17/4 - Pengy, första barnet / Gissar på: Tjej/ UL visade: Pojke / Det blev en:
19/4 - anonymApril, första barnet / Gissar på: pojke / UL visade: tjej/ Det blev en:
21/4 - Whirlie, andra barnet / Gissar på: / UL visade: flicka / Det blev en:
29/4 Minusgraader, andra barnet / Gissar på: / UL visade: Flicka / Det blev en:

1/5 - Kaki, andra barnet.
6/5 - Anonymusen, andra barnet / Gissar på: Pojke / UL visade: pojke / Det blev en:
6/5- Lo_, andra barnet/ Gissar på:/ UL visade/ Det blev en:
11/5 - domesticus, andra barnet / Gissar på:Pojke/ UL visade: Tjej / Det blev en:
15/5 - Iglatjarn, andra barnet. NIPT-test visade: Tjej
25/5 - Linn-Nora, första barnet
30/5- Tingeling84,tredje barnet/UL visade:kille/Det blev en:

Födda:
31/3- Zata, Pojke, Hjalmar (beräknad 20/3)
2/4- Mulles_matte, Pojke, Oskar (beräknad 29/3), 3955 g och 53 cm lång
3/4- Sedna, Pojke (beräknad 8/4), 3500 g och 50 cm
 
25/3 - Shpongle, första barnet/ UL visade: pojke / Det blev en:
5/4 - Jenka, andra barnet /gissar på: tjej /UL visade/Det blev en:
10/4 - Minian, andra barnet / Gissar på:Pojke / UL visade:Pojke / Det blev en:
17/4 - Pengy, första barnet / Gissar på: Tjej/ UL visade: Pojke / Det blev en:
21/4 - Whirlie, andra barnet / Gissar på: / UL visade: flicka / Det blev en:
29/4 Minusgraader, andra barnet / Gissar på: / UL visade: Flicka / Det blev en:

1/5 - Kaki, andra barnet.
6/5 - Anonymusen, andra barnet / Gissar på: Pojke / UL visade: pojke / Det blev en:
6/5- Lo_, andra barnet/ Gissar på:/ UL visade/ Det blev en:
11/5 - domesticus, andra barnet / Gissar på:Pojke/ UL visade: Tjej / Det blev en:
15/5 - Iglatjarn, andra barnet. NIPT-test visade: Tjej
25/5 - Linn-Nora, första barnet
30/5- Tingeling84,tredje barnet/UL visade:kille/Det blev en:

Födda:
31/3- Zata, Pojke, Hjalmar (beräknad 20/3)
2/4- Mulles_matte, Pojke, Oskar (beräknad 29/3), 3955 g och 53 cm lång
3/4- Sedna, Pojke (beräknad 8/4), 3500 g och 50 cm
13/4 anonymapril, flicka (beräknad 19/4), 3484g och 50cm
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 853
Senast: Lingon
·
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
638
Senast: Liten
·
Trädgård & Växter Jag tänkte att istället för att skriva om balkonglådor i VGV är det dags för en ny balkongtråd. Jag struntade fullständigt i min...
2 3
Svar
57
· Visningar
2 041
Samhälle Funderade på att lägga detta i dumma frågor men startar en ny tråd istället. Vi har flerbarnstillägg. Jag har alltid haft svårt att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
13 697
Senast: Breaktown
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Lösa hundar
  • Bra familjehund? Rasvak😇

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp