Vårföräldrar 2018 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Byter heller inte på natten. I morse var det dock en bajs, så jag måste bli bättre på att lukta på natten.
 
Hur gör ni med era bebisar i värmen?
Kanske redan varit uppe i tråden men jag frågar ändå ;)

Jag blir så väldigt stressad över att bebis ska bli för varm och överhettad. Vill egentligen att hon ska sova i pyjamas för att slippa filt, är rädd att hon ska få den över ansiktet, men det går verkligen inte att ha på henne nåt, hon blir jättevarm! Löser det genom att fästa filten (tunn) i nästet så den aldrig kan hamna i ansiktet. Problemet är dock att hon sparkar av sig den.
Dessutom måste vi ha fönstret minst på glänt.. vill inte att hon ska bli kall men har hittills känts varm i nacken och på ryggen och svalare på framsidan kroppen.

Tycker verkligen det här vädret är fruktansvärt jobbigt. Längtar efter mulet väder och regn!

Så, hur sover era bebisar?
Barnvagnspromenader känns också bökigt i och med solen, men det funkar med lite trixande. Köpte ett parasoll men lyckas inte fästa det på vagnen 😂
Om det är varmt som nu sover han i blöja och ev under en tunn filt. Han sover oftast bredvid mig, uppepå mitt täcke. Ibland i sitt nest.
Om det är lite svalare har han pyjamas och tunn filt. Han är en liten kamin, som sin far, så känner att det är större risk för överhettning än att han blir för kall :p.
 
Tack för svar!
Nu känner jag mig verkligen inte som en duktig mamma.. Men hon är verkligen jättevarm på ryggen och i nacken.. funderar dock på om det kanske hade varit bättre med en body på..
Vi har en jättevarm lägenhet. Bor högst upp och har kvällsol. Har köpt mörkläggningsgardiner, men det tar bara udden av det.
Ååh!!! Låt regnet komma! Och svalare temperaturer! Orkar inte med värmen mer. Tänker på bebisar och gamla och djur.

Tycker inte du ska känna så bara för att du inte gör precis likadant som andra. Det beror ju på bebisen och om din lilla känns varm är ju bara blöja lagom. Syrran fick barn på vintern, en väldigt varm bebis, så hen fick sova i bara blöja från start för att inte bli för varm. Hen mådde/mår hur bra som helst:) Vissa individer är ju som kaminer medan andra är lite mer frusna. Är värre att klä på dem för mkt i värmen.
 
Walter har nu de sista dagarna hoppat över sitt morgonmål! Han vaknar liksom på samma sätt som han brukar göra när han är hungerig men det går inte att få i honom någon mat :meh: han spottar bara ut allt! Igår åt han vid 20,30 och sen runt 01 och nu vid 07,30 har han fortfarande inte ätit! Men han verkar pigg och glad och sitter här nöjt med nappen i munnen! Läste att dom kunde tappa aptiten lite i utvecklingssteg 3, något som ni andra märkte av? :)
 
Senast ändrad:
Här är det tvärtom för tillfället, måste vara inne i nån ökningsperiod för jag tycker det äts både ofta och länge. Börjar bli lite less på det faktiskt.
 
Här är det tvärtom för tillfället, måste vara inne i nån ökningsperiod för jag tycker det äts både ofta och länge. Börjar bli lite less på det faktiskt.

Förstår det, tycker det är så skönt nu när vi kommit ner i 10-15min matningar. Vill helst behålla det så;) o inte tillbaka till 1h som det var i början!
 
Förstår det, tycker det är så skönt nu när vi kommit ner i 10-15min matningar. Vill helst behålla det så;) o inte tillbaka till 1h som det var i början!
Ja, brukar ju ha det kort och smidigt men inte senaste dagarna (sen är det standard i vanliga fall att amningen avslutas med att hon blir sur för att hon vill ha nappen istället. Verkar bli mätt innan sugbehovet är tillfredsställt). Verkar vara mer som är fel dock, skrikigaste dagen hittills.
 
Nån som vet ifall hormonspiral kan påverka bebis?
För att förtydliga: vet att den ska vara okej under amning. Dottern har haft några ovanligt skrikiga dagar. Det kan ju absolut bero på vad som helst men kom precis på att det kom 1-2 dagar efter insättning.
 
Bvc med vaccination idag. Bävar inför besöket, hoppas verkligen att hon inte tycker det är hemskt att få sprutorna... Men de kanske inte ger alls, hon är lite förkyld så jag får se vad de säger. Hon har varit förkyld i 1,5 månad nu typ så jag vette sjutton hur de ska göra isf.
 
Bvc med vaccination idag. Bävar inför besöket, hoppas verkligen att hon inte tycker det är hemskt att få sprutorna... Men de kanske inte ger alls, hon är lite förkyld så jag får se vad de säger. Hon har varit förkyld i 1,5 månad nu typ så jag vette sjutton hur de ska göra isf.
Det kommer säkert gå jättebra med sprutorna :)
Sålänge hon inte har feber så brukar det inte göra något om de är lite småsnuviga.
 
För att förtydliga: vet att den ska vara okej under amning. Dottern har haft några ovanligt skrikiga dagar. Det kan ju absolut bero på vad som helst men kom precis på att det kom 1-2 dagar efter insättning.
Hormoner går nog inte över i bröstmjölken på det sättet. Däremot kan vissa p-piller minska mjölkproduktionen.
 
@anonymApril sonen blev ledsen av sprutorna men det gick över snabbt. Blev rekommenderad att amma om det var samtidigt eller precis efter, och så såg de ju till att göra klart allt annat innan. (Nu är han vaccinerad i år också, tbe, drygt 2 år gammal. Grät bara en kort stund men pratar fortfarande om det).
Elvira ska få sina första nästa vecka.
 
Vaccinationen gick bättre än förväntat, hon var ledsen en liten stund men inte otröstlig. Nu däremot har hon varit ovanligt ledsen/gnällig hela em för att för ca 40min sen bli helt otröstlig:( rödflammig kring sticken. Läste att det är en normal reaktion på vaccinet men det gjorde verkligen ont i hjärtat. Äntligen somnat nu!
 
Idag fick W också sina sprutor+ andra omgången av rota-vaccinet! Var lite orolig hur det skulle gå då vi hade en väldigt trött kille med oss in på Bvc. Men det gick bra, visst blev han ledsen direkt när det hände men han var lugn och fin när vi gick därifrån! Däremot såg det rätt dramatiskt ut då han började blöda väldigt på ena sticket, och jag fick blod på min hand som sedan hamnade lite överallt på hans ljusa boddy ;) så det såg ju ut som ungen vart i slagsmål eller nått :o
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 510
Senast: Lingon
·
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
636
Senast: Liten
·
Trädgård & Växter Jag tänkte att istället för att skriva om balkonglådor i VGV är det dags för en ny balkongtråd. Jag struntade fullständigt i min...
2 3
Svar
45
· Visningar
1 570
Samhälle Funderade på att lägga detta i dumma frågor men startar en ny tråd istället. Vi har flerbarnstillägg. Jag har alltid haft svårt att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
13 644
Senast: Breaktown
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Diarré
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp