Vårföräldrar 2018 del 3

Det är en ganska liten bebis vi har, eller är det ens bebis efter ett år 😮
Hur som helst är hon nu 71 centimeter och väger 8,5 kg 😊
Sprutorna gick bra! Skrek bara till kort. Sen fick hon ont i kroppen och feber ganska fort, men en Alvedon avhjälpte det. Idag är hon som vanligt 😊

Ska bli 28 grader idag. Får flashback från förra sommaren. Men redan imorgon är det svalare igen. Och det känns ändå lättare att hantera när man inte har en nyföding 😉
 
Det är en ganska liten bebis vi har, eller är det ens bebis efter ett år 😮
Hur som helst är hon nu 71 centimeter och väger 8,5 kg 😊
Sprutorna gick bra! Skrek bara till kort. Sen fick hon ont i kroppen och feber ganska fort, men en Alvedon avhjälpte det. Idag är hon som vanligt 😊

Ska bli 28 grader idag. Får flashback från förra sommaren. Men redan imorgon är det svalare igen. Och det känns ändå lättare att hantera när man inte har en nyföding 😉

Skönt att det gick förhållandevis bra med sprutorna. Våra små verkar vara lite lika i storlek då, lillan var 72 cm på sin ettårsmätning & 9 kg tung. Jag har alltid varit kort och växt långsamt så det går enligt förväntan här :p
 
Skönt att det gick förhållandevis bra med sprutorna. Våra små verkar vara lite lika i storlek då, lillan var 72 cm på sin ettårsmätning & 9 kg tung. Jag har alltid varit kort och växt långsamt så det går enligt förväntan här :p

Det verkar så ja, och samma här, är ganska kort i rocken 😉
Trodde hon skulle väga mer, börjar bli tung att kånka runt på, men det räcker med att hon är pigg och frisk så är jag glad 😊

Funderar på att köpa en sån där lära gå vagn, typ bio eller micki. I trä. Är det någon här som haft det? Vad tyckte ni?
Lillan går som sagt gärna när man håller henne. Och det händer att hon vänder sig och går när hon står mot något. Men jag tänker att hon kanske tyckt en gåvagn var kul?
Plus skönt för våra ryggar med avlastning 😉
 
Vi har en gåvagn och tycker den har vart väldigt bra att ha :) Den gick han mycket med innan han vågade gå på egen hand. Och han tycker fortfarande den är kul att gå runt med, trots att han har gått i ett par månader :p Han älskar att köra runt på saker, gåvagn, barnvagn, gräsklippare! Ja, vad som helst som rullar egentligen ;)
 
Vi har en gåvagn och tycker den har vart väldigt bra att ha :) Den gick han mycket med innan han vågade gå på egen hand. Och han tycker fortfarande den är kul att gå runt med, trots att han har gått i ett par månader :p Han älskar att köra runt på saker, gåvagn, barnvagn, gräsklippare! Ja, vad som helst som rullar egentligen ;)

Då ska vi nog slå till på en sån, finns ju hur mycket som helst begagnat för nästan inga pengar 😊
Har ni haft vikt i den? Eller den kanske inte tippar lika lätt som jag är rädd för 😉
 
Då ska vi nog slå till på en sån, finns ju hur mycket som helst begagnat för nästan inga pengar 😊
Har ni haft vikt i den? Eller den kanske inte tippar lika lätt som jag är rädd för 😉
I början när han precis började gå med den så lade vi i två 1,5 liters petflaskor fyllda med vatten. Men efter ett tag när han blev bättre och bättre så kunde vi ta bort dem :)
 
Funderar på att köpa en sån där lära gå vagn, typ bio eller micki. I trä. Är det någon här som haft det? Vad tyckte ni?
Lillan går som sagt gärna när man håller henne. Och det händer att hon vänder sig och går när hon står mot något. Men jag tänker att hon kanske tyckt en gåvagn var kul?
Plus skönt för våra ryggar med avlastning 😉

H älskar sin gåvagn, även sedan han började gå själv. Han är snabbare med vagnen och fort går det. :D Rena rallyt när han kör runt stolar och under bordet. Imponerande vad han kan svänga, parera och bedöma avstånd. Kul att lägga saker i den också. Vi har en brio och har aldrig behövt någon vikt i den. :)
 
Både ettan och nu tvåan har gillat gåvagnen. Treåringen leker med den fortfarande. Han gillar att lassa den med leksaker och sedan tippa dem på annat ställe, t ex köksgolvet. På landet, där vi har en till, hade han sten, pinnar och flis förra sommaren.

Gå-bilar har också haft lång hållbarhet. Så nu har vi fått lov att skaffa flera, så vi har två på landet och två hemma. Plus en gåstol hemma. Värsta infartsparkeringen!
 
Det verkar så ja, och samma här, är ganska kort i rocken 😉
Trodde hon skulle väga mer, börjar bli tung att kånka runt på, men det räcker med att hon är pigg och frisk så är jag glad 😊

Funderar på att köpa en sån där lära gå vagn, typ bio eller micki. I trä. Är det någon här som haft det? Vad tyckte ni?
Lillan går som sagt gärna när man håller henne. Och det händer att hon vänder sig och går när hon står mot något. Men jag tänker att hon kanske tyckt en gåvagn var kul?
Plus skönt för våra ryggar med avlastning 😉

Så länge hon följer sin kurva lär det inte vara några problem :) vissa är ju mindre liksom.

Vad beträffar gåvagn så har vi en också, den har varit sparsamt använd hittills men ibland kör hon runt med den. Gillar att plocka i och ur saker och storkusinen (2 år) tycker den är rolig att leka med tsm med lillan, så jag tror den står sig ganska bra även efter de börjar gå.
 
Andra jobbveckan för mig nu, känns väldigt skönt att börja jobba igen. Men har blivit sjuk, antar att jag inte utsatts för så mycket när man vart hemma, så åkte på nått direkt! Jag gillar som sagt att jobba och har fått ny energi att leka och hitta på saker med W nu när jag inte behöver vara med W hela dagarna men jag känner också att jag har svårt att släppa rutinerna hemma. Jag känner ofta att jag hamnar i "jag vet bäst" och typ "vad var det jag sa" när det gäller W:s rutiner. Känner att sambon "sabbar" de fina rutiner som jag och W hade. Jag vet ju innerst inne att de själva behöver hitta rutiner som passar dom nu när de är hemma tillsammans. Men eftersom jag liksom redan gjort många av "misstagen", så vill jag gärna berätta för sambon hur man bäst undviker dom. Idag hade de åkt till gymmet och handlat på förmiddagen och då tog sambon bara med banan och klämmis som han fick och sen slocknade han i bilen påväg hem och sov sen vidare hemma vilket gjorde att han bara ätit det och frukost under hela dagen vid 13,30. Så det var en helt förstörd unge som vaknade och skrek, och när han är sån får man inte i honom någon mat för att han är helt hysterisk och man vet ju att det är mat som behövs för att han ska lugna sig. Och då kände jag bara att: Jo, men det är därför man alltid ger lunch innan sovstunden!!! Det fattar du väll??
Vill ju inte vara sån, jag hoppas verkligen det släpper nu efter ett tag när vi alla hittar in i våra nya rutiner. Vet ju att sambon utan tvekan kan ta hand om W minst lika bra som jag.
 
Andra jobbveckan för mig nu, känns väldigt skönt att börja jobba igen. Men har blivit sjuk, antar att jag inte utsatts för så mycket när man vart hemma, så åkte på nått direkt! Jag gillar som sagt att jobba och har fått ny energi att leka och hitta på saker med W nu när jag inte behöver vara med W hela dagarna men jag känner också att jag har svårt att släppa rutinerna hemma. Jag känner ofta att jag hamnar i "jag vet bäst" och typ "vad var det jag sa" när det gäller W:s rutiner. Känner att sambon "sabbar" de fina rutiner som jag och W hade. Jag vet ju innerst inne att de själva behöver hitta rutiner som passar dom nu när de är hemma tillsammans. Men eftersom jag liksom redan gjort många av "misstagen", så vill jag gärna berätta för sambon hur man bäst undviker dom. Idag hade de åkt till gymmet och handlat på förmiddagen och då tog sambon bara med banan och klämmis som han fick och sen slocknade han i bilen påväg hem och sov sen vidare hemma vilket gjorde att han bara ätit det och frukost under hela dagen vid 13,30. Så det var en helt förstörd unge som vaknade och skrek, och när han är sån får man inte i honom någon mat för att han är helt hysterisk och man vet ju att det är mat som behövs för att han ska lugna sig. Och då kände jag bara att: Jo, men det är därför man alltid ger lunch innan sovstunden!!! Det fattar du väll??
Vill ju inte vara sån, jag hoppas verkligen det släpper nu efter ett tag när vi alla hittar in i våra nya rutiner. Vet ju att sambon utan tvekan kan ta hand om W minst lika bra som jag.

Känner igen mig i det du skriver om rutinerna.. var så i början för oss också och jag är inte direkt sen i att tänka ”vad var det jag sa” heller... :angel: Men jag kan iaf ge lugnande besked om att det ordnar upp sig rätt snabbt! Kul att det känns bra att vara tillbaka på jobbet :up:
 
Andra jobbveckan för mig nu, känns väldigt skönt att börja jobba igen. Men har blivit sjuk, antar att jag inte utsatts för så mycket när man vart hemma, så åkte på nått direkt! Jag gillar som sagt att jobba och har fått ny energi att leka och hitta på saker med W nu när jag inte behöver vara med W hela dagarna men jag känner också att jag har svårt att släppa rutinerna hemma. Jag känner ofta att jag hamnar i "jag vet bäst" och typ "vad var det jag sa" när det gäller W:s rutiner. Känner att sambon "sabbar" de fina rutiner som jag och W hade. Jag vet ju innerst inne att de själva behöver hitta rutiner som passar dom nu när de är hemma tillsammans. Men eftersom jag liksom redan gjort många av "misstagen", så vill jag gärna berätta för sambon hur man bäst undviker dom. Idag hade de åkt till gymmet och handlat på förmiddagen och då tog sambon bara med banan och klämmis som han fick och sen slocknade han i bilen påväg hem och sov sen vidare hemma vilket gjorde att han bara ätit det och frukost under hela dagen vid 13,30. Så det var en helt förstörd unge som vaknade och skrek, och när han är sån får man inte i honom någon mat för att han är helt hysterisk och man vet ju att det är mat som behövs för att han ska lugna sig. Och då kände jag bara att: Jo, men det är därför man alltid ger lunch innan sovstunden!!! Det fattar du väll??
Vill ju inte vara sån, jag hoppas verkligen det släpper nu efter ett tag när vi alla hittar in i våra nya rutiner. Vet ju att sambon utan tvekan kan ta hand om W minst lika bra som jag.
Jag tycker också det är svårt att"släppa taget". Samtidigt vet jag ju att sambon tar hand om honom helt utmärkt.
Men som i natt, jag vaknar direkt vid minsta ljud från sonen. Sambon sov vidare, trots att han numera sover närmast sonen. Fick tom peta på sambon en gång för han skulle vakna. Tog sonen skada av att vänta lite? Nej troligen inte det minsta. Han brukar tvärtom må alldeles utmärkt, som vanligt, när sambon haft honom själv mer än ett dygn när jag jobbat och sovit borta.
 
Känner igen mig i det du skriver om rutinerna.. var så i början för oss också och jag är inte direkt sen i att tänka ”vad var det jag sa” heller... :angel: Men jag kan iaf ge lugnande besked om att det ordnar upp sig rätt snabbt! Kul att det känns bra att vara tillbaka på jobbet :up:
Jag tycker också det är svårt att"släppa taget". Samtidigt vet jag ju att sambon tar hand om honom helt utmärkt.
Men som i natt, jag vaknar direkt vid minsta ljud från sonen. Sambon sov vidare, trots att han numera sover närmast sonen. Fick tom peta på sambon en gång för han skulle vakna. Tog sonen skada av att vänta lite? Nej troligen inte det minsta. Han brukar tvärtom må alldeles utmärkt, som vanligt, när sambon haft honom själv mer än ett dygn när jag jobbat och sovit borta.
Skönt att höra att man inte är ensam om att släppa taget och vilja ha koll på allt! Upplever ändå att det blir bättre och bättre som ni också skriver. Ska verkligen jobba på att bli mer chill och låta de båda hitta sina rutiner. Brukar skoja med sambon när han frågar något och svara: Det får du bestämma det är du som är pappaledig ;) Till saken är att frågan kan vara typ: vad vill du ha till middag? ;)
 
Krasslig liten tjej idag :(

Inte snorig och ingen feber, men väldigt trött och ledsen 😢
Kanske beror på tänderna, men brukar det inte vara feber då?
 
Krasslig liten tjej idag :(

Inte snorig och ingen feber, men väldigt trött och ledsen 😢
Kanske beror på tänderna, men brukar det inte vara feber då?
Nej, tror nog att det inte alltid behöver komma feber när tänderna är pågång. Hoppas hon kryar på sig och blir piggare snart! :)
 
Nej, tror nog att det inte alltid behöver komma feber när tänderna är pågång. Hoppas hon kryar på sig och blir piggare snart! :)

Tack!
Hon kräktes sen också så jag tror det var magen 😮 sen sov hon två timmar på mig. Efter det fick vi i henne mat och sen har hon röjt runt hela kvällen😂 lyckades precis söva henne! Hoppas vi får sova gott hela familjen och att hon är pigg imorgon 😊 känner mig rätt mör efter den här dagen minst sagt
 
Och i natt drömde hon till och sov åtta timmar i sträck, har inte hänt förut 😮 jag sov alltså sju timmar i sträck och känner mig nu tröttare än vanligt 😉
Detta var säkert en engångsföreteelse, men det var ganska häftigt att vakna relativt utsövd 🙂
 
Och i natt drömde hon till och sov åtta timmar i sträck, har inte hänt förut 😮 jag sov alltså sju timmar i sträck och känner mig nu tröttare än vanligt 😉
Detta var säkert en engångsföreteelse, men det var ganska häftigt att vakna relativt utsövd 🙂
Har också noterat att man känner sig tröttare när man fått bra nätter. De riktigt taskiga kommer man aldrig ner i djupsömn och ”hinner” inte bli trött.
 
Och i natt drömde hon till och sov åtta timmar i sträck, har inte hänt förut 😮 jag sov alltså sju timmar i sträck och känner mig nu tröttare än vanligt 😉
Detta var säkert en engångsföreteelse, men det var ganska häftigt att vakna relativt utsövd 🙂

Vad härligt! Hoppas att det håller i sig:) vi har haft riktigt stökiga kvällar på senaste, så nu försöker vi lägga om till enbart en sovstund per dag. Får se hur det går, hittills har det gått både bra och dåligt... Men när man väl får en bra natt så - ja man är verkligen slut efter! Konstigt det där.
 
Innan vi fick barn: Åh, vilken härlig kuperad tomt med världens mest fantastiska utsikt över älven och åkrarna :love:

Efter vi fick barn: Hur f*n kunde vi vara så dumma att köpa ett hus med världens största berg på baksidan?? :banghead:
31681


Haha, skämt åsido men W ska upp dit hela tiden och kasta kottar ner från berget! Det blir en jäkla massa passande och när vi bär ner honom så lovar jag att hela grannskapet hör hans missnöjda skrik :o
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 845
Senast: jemeni
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 328
Gravid - 1år Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
Svar
14
· Visningar
1 004
Senast: Kilauea
·
Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
20 939
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp