Vårföräldrar 2018 del 3

Här kommer en liten uppdatering från oss också.
Oskar är en riktig liten klätterapa och klättrar på precis allt. Upp på köksstolarna och sen upp på bordet, (han drar alltså ut stolarna först 🙈) i trappor, på stenar mm. Ett evigt passande. Växer så det knakar gör han också. Börjar få lite ångest över att han ska börja dagis i januari, min lilla lilla bebis är helt plötsligt jättestor :(
Han älskar sina syskon och är som en svans efter dom, och de försöker lära honom allt de kan, på gott och ont.
Annars är han väldigt go och glad mest hela tiden, även om han också kan få utbrott imellanåt när det inte riktigt går som han vill :)
Edit: jag är f ö Mulles_matte som bytt nick, ifall ni skulle undra :D
 

Bifogade filer

  • IMG_20190724_104015.jpg
    IMG_20190724_104015.jpg
    141,5 KB · Visningar: 17
Usch, inatt fick W nattskräck, var riktigt läskigt att inte kunna göra något! Vi är iväg och campar och sov i husvagn för första gången! Antar att den nya miljön plus lite för dålig sömn under dagen var det som bidrog! Han vaknade iaf och skrek helt hysteriskt, var helt okontaktbar! Var svårt att avgöra om han sov eller var vaken i och med att han inte gick att få någon kontakt med! Kastade sig hejdlöst runt hit och dit i sängen! Skrek ännu mer när vi försökte trösta, jag kom då på mitt i natten att det är vanligt vid nattskräck! Så jag sa till sambon att nu rör vi honom inte, det blev inte bättre men iaf inte sämre! Han håller på så i kanske 10 minuter tills vi känner att vi måste försöka ”väcka” honom/ bryta beteendet! Vi får ut honom ur husvagnen ut i friska luften och då äntligen lugnar han ner sig!
Så idag ska vi försöka få till bättre sömn på dagen så han inte ligger så mycket minus på sömnen inför natten, så hoppas vi att detta inte ska upprepa sig :crazy:
 
Usch vad jobbigt 😲 och svårt när det inte går att trösta 😔
Hur har det gått senaste dagarna? Har det hänt igen?
Det har gått bra, ingen mer nattskräck som tur är. Nu är vi hemma igen men vi var väldigt noga med att han sov ordentligt på dagen och det verkade som att det hjälpte! Den äldsta dottern till den familjen vi campade med får också nattskräck ibland så det var skönt att få stöd från någon som upplevt samma! Deras tips var mer sömn på dagen vilket ju vi också läst oss till! :)
 
Hej i värmen! Här flyger tiden förbi som vanligt. Det är så fantastiskt hur mycket lillan förstår nu och allt hon hittar på att ta sig för. Hon älskar tex att klä på sig andras kläder, kan hålla på hur länge som helst! Något annat hon verkligen älskar är hundar, hon kan roa sig hur länge som helst om en snäll hund befinner sig i närheten :)

Tyvärr är det fortfarande en del strul med sömnen och vi kämpar för en gång/dag men hon sover oftast alldeles för kort. Såg att ni diskuterat nattskräck och även om det bara är ”vanliga” mardrömmar lillan drabbas av så märks det faktiskt också att det blir bättre med mer sömn dagtid (upplever jag iaf). Så just nu är det rätt stökigt alltså..

Idag kom ett nytt ord ”mlomma” (blomma). Hon lärde sig ”skål” för några dagar sen :o.. men i övrigt kör hon mycket på olika betoningar av ”pappa”. Typ som nappen som heter ”bappa”. Hon babblar massvis med olika ljud och betoningar, det låter precis som tal men typ på ett främmande språk, gör era så också? Ska bli så kul när det börjar bli lite mer begripligt!

Hoppas att ni har en härlig sommar :)
 
Hon babblar massvis med olika ljud och betoningar, det låter precis som tal men typ på ett främmande språk, gör era så också? Ska bli så kul när det börjar bli lite mer begripligt!
Vad kul att du skrev det med främmande språk för min bror sa för någon vecka sen att det låter ju som W går runt och pratar flytande ryska :D Så nu brukar vi skoja om det här hemma! Men det som låter goast är när han går runt och säger goje goje goje långt bak i munnen:p
 
Vad kul att du skrev det med främmande språk för min bror sa för någon vecka sen att det låter ju som W går runt och pratar flytande ryska :D Så nu brukar vi skoja om det här hemma! Men det som låter goast är när han går runt och säger goje goje goje långt bak i munnen:p

Hehe ja vissa ljud är verkligen charmig :)
 
W har lyckats klura ut hur man kan komma ur bältet i bilbarnstolen :crazy: Alltså vi spänner så hårt det bara går, han har bara en tunn tröja, inga tjocka kläder men ändå lyckas han få igenom armarna och krångla sig ur. Upplever att remmarna sitter ganska brett, funderar på om vi ska ta bort de här kuddarna/ skavskydden eller va de nu kallas för att kunna spänna så remmarna sitter ännu tajtare mot kroppen. Det är inte alltid att han försöker komma ut utan främst när vi åker lite längre och blir uttråkad över att behöva sitta still. Någon mer med samma problem?
 
W har lyckats klura ut hur man kan komma ur bältet i bilbarnstolen :crazy: Alltså vi spänner så hårt det bara går, han har bara en tunn tröja, inga tjocka kläder men ändå lyckas han få igenom armarna och krångla sig ur. Upplever att remmarna sitter ganska brett, funderar på om vi ska ta bort de här kuddarna/ skavskydden eller va de nu kallas för att kunna spänna så remmarna sitter ännu tajtare mot kroppen. Det är inte alltid att han försöker komma ut utan främst när vi åker lite längre och blir uttråkad över att behöva sitta still. Någon mer med samma problem?
Besafe har nån "hållare" för att förebygga. Om han inte förstår påsklämmor kanske det också kan funka, såg som tips nånstans. Storebror gjorde så en period.
 
W har lyckats klura ut hur man kan komma ur bältet i bilbarnstolen :crazy: Alltså vi spänner så hårt det bara går, han har bara en tunn tröja, inga tjocka kläder men ändå lyckas han få igenom armarna och krångla sig ur. Upplever att remmarna sitter ganska brett, funderar på om vi ska ta bort de här kuddarna/ skavskydden eller va de nu kallas för att kunna spänna så remmarna sitter ännu tajtare mot kroppen. Det är inte alltid att han försöker komma ut utan främst när vi åker lite längre och blir uttråkad över att behöva sitta still. Någon mer med samma problem?

Japp, samma här. Om hon är missnöjd så krånglar hon ur ena armen. Inte superbra mitt på motorvägen 😮 ska testa med tipsen jag med! Tack 😊
 
Besafe har nån "hållare" för att förebygga. Om han inte förstår påsklämmor kanske det också kan funka, såg som tips nånstans. Storebror gjorde så en period.
Tack för tips! :up: Ibland leker han med klämmor här hemma men tror inte han har förstått helt fullt ut hur de ska öppnas!
 
Hejhej, hoppas det är bra med er och era små! Här är vi inne på femte dagen med feber... har fått läkartid imorgon. Känns lite läskigt nu när jag råkade läsa om njurbäckeninfektion. Lillan har inget annat symptom än feber, och möjligtvis att hon kissar lite mer än vanligt. Hoppas att det bara är något litet virus, för efter läkaren åker vi till landet och där är det ca 40 min till närmsta akutmottagning, och vad jag hört är den sisådär..
 
Hejhej, hoppas det är bra med er och era små! Här är vi inne på femte dagen med feber... har fått läkartid imorgon. Känns lite läskigt nu när jag råkade läsa om njurbäckeninfektion. Lillan har inget annat symptom än feber, och möjligtvis att hon kissar lite mer än vanligt. Hoppas att det bara är något litet virus, för efter läkaren åker vi till landet och där är det ca 40 min till närmsta akutmottagning, och vad jag hört är den sisådär..

Hur gick det på läkarbesöket? Hoppas det inte är något allvarligt! Skönt att kolla upp det innan ni åker iväg, känns ju bra mycket tryggare!
 
Just nu är W och sambon på förskolan för den första inskolningsdagen! :)Sitter här spänt och väntar på rapport när de kommit hem igen! Idag är jag inte det minsta nervös eftersom sambon kommer vara med hela tiden! Känns mer jobbigt sen när det börjar bli dags att lämna honom själv!:cry:
 
Hur gick det på läkarbesöket? Hoppas det inte är något allvarligt! Skönt att kolla upp det innan ni åker iväg, känns ju bra mycket tryggare!

Det gick bra, det visade sig att 1177 skrämde upp mig lite. Vi avvaktar några dagar till o ser vad som händer :) Imorse var hon iaf feberfri igen.
 
Just nu är W och sambon på förskolan för den första inskolningsdagen! :)Sitter här spänt och väntar på rapport när de kommit hem igen! Idag är jag inte det minsta nervös eftersom sambon kommer vara med hela tiden! Känns mer jobbigt sen när det börjar bli dags att lämna honom själv!:cry:

Spännande! Hur lång inskolning kör ni?
 
Första dagen hade tydligen gått bra! :D Han ville inte gå hem, så det är väll ett bra tecken! Var han och två tjejer till som skolades in! Han har vart lite extra gnällig nu på eftermiddagen, antar att det är energin som tryter lite!
 
Här har vi precis börjat jobba båda två och ska alltså försöka hitta en ny vardag. För tillfället känns det rätt stressigt men jag hoppas det ordnar upp sig. Snart flyttar vi vilket också ger mig betydligt kortare väg till jobbet!
 
Här har vi precis börjat jobba båda två och ska alltså försöka hitta en ny vardag. För tillfället känns det rätt stressigt men jag hoppas det ordnar upp sig. Snart flyttar vi vilket också ger mig betydligt kortare väg till jobbet!
Då antar jag att ni redan är färdiginskolade? Har allt gått bra?
Ja, det blir ju verkligen nått helt nytt att båda ska jobba :o Hur ska man hinna med allt? Är ganska så säker på att jag ska vara föräldraledig på måndagar. Vet att vi diskuterat de tidigare i tråden, men jobbar ni andra heltid eller hur ser det ut?
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 954
Senast: jemeni
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 353
Gravid - 1år Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
Svar
14
· Visningar
1 023
Senast: Kilauea
·
Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
20 976
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Mat till kräsen liten valp
  • Omplacera problemhund?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp