Vårföräldrar 2020

En fråga till er som har fött; gjorde eran bm någon koll av tappen eller så i slutet eller är det inte standard? Tycker man läser så mkt om folk som blivit kollade o ev fått hinnsvepning av sin bm men det är inget som kommit på tal för mig varken denna gång eller förra (nu var det ju inte aktuellt pga snitt förra gången, men ändå..)
 
En fråga till er som har fött; gjorde eran bm någon koll av tappen eller så i slutet eller är det inte standard? Tycker man läser så mkt om folk som blivit kollade o ev fått hinnsvepning av sin bm men det är inget som kommit på tal för mig varken denna gång eller förra (nu var det ju inte aktuellt pga snitt förra gången, men ändå..)
Förra gången frågade jag om Bm skulle kunna kolla status på BF men det sa hon nej till men lovade att kolla nästa besök. Dock hann ju sonen komma innan det besöket så jag fick aldrig någon koll av tapp. Denna gången har jag ju ny Bm och vi har inte pratat alls om eventuell hinnsvepning eller koll, men jag är ju ”bara” i v. 37+5 så antar att det kommer senare besök så ifall.
 
Och nu är jag äntligen klar med filten jag stickat till lillebror :love: Tror ni han behagar komma ut och använda den nu?
ED835703-C574-4CE6-BC9E-063C95C04448.jpeg
 
En fråga till er som har fött; gjorde eran bm någon koll av tappen eller så i slutet eller är det inte standard? Tycker man läser så mkt om folk som blivit kollade o ev fått hinnsvepning av sin bm men det är inget som kommit på tal för mig varken denna gång eller förra (nu var det ju inte aktuellt pga snitt förra gången, men ändå..)
Jag har aldrig fått varken hinnsvepning eller nån koll. Jag har aldrig efterfrågat det heller. De två första kom på BF +3 och lillan kom BF -2.
 
En fråga till er som har fött; gjorde eran bm någon koll av tappen eller så i slutet eller är det inte standard? Tycker man läser så mkt om folk som blivit kollade o ev fått hinnsvepning av sin bm men det är inget som kommit på tal för mig varken denna gång eller förra (nu var det ju inte aktuellt pga snitt förra gången, men ändå..)
Svarar fast jag tillhör hösttråden. Detta funderade jag en del på också. Min BM kollade aldrig mig heller, fick ingen undersökning förrän jag var på BF+15 och fick då åka in till förlossningen för kontroll. Men det verkar vara olika beroende på län.
 
En fråga till er som har fött; gjorde eran bm någon koll av tappen eller så i slutet eller är det inte standard? Tycker man läser så mkt om folk som blivit kollade o ev fått hinnsvepning av sin bm men det är inget som kommit på tal för mig varken denna gång eller förra (nu var det ju inte aktuellt pga snitt förra gången, men ändå..)
Här gjordes ingen koll i slutet och det var inget som bm nämnde nått om vad jag kommer ihåg.
 
Allting såg jättebra ut med lillebrors hjärta idag på ultraljudet :heart så skönt besked att få. Det enda som läkaren sa kan påverka lite är att ctg vid förlossningen kan bli lite mer svårläst vid dubbelslag men det är ingenting som påverkar bebisen vid en förlossning så länge hjärtljuden inte blir för höga/låga precis som vanligt.
 
Eftersom det varit en del ”problem” med min graviditet har jag ju vart hos Bm/ultraljud 1-2 gånger i veckan sen v.29 och nu när allt såg bra ut behöver jag inget besök nästa vecka så länge allt flyter på. Och helt plötsligt känns det som jag blivit ”lämnad”, ska jag alltså klara mig i 2 veckor nu utan att bli kollad :p Nästa besök är 27 maj och det är ju bara 3 dagar innan BF ju:nailbiting:
 
Eftersom det varit en del ”problem” med min graviditet har jag ju vart hos Bm/ultraljud 1-2 gånger i veckan sen v.29 och nu när allt såg bra ut behöver jag inget besök nästa vecka så länge allt flyter på. Och helt plötsligt känns det som jag blivit ”lämnad”, ska jag alltså klara mig i 2 veckor nu utan att bli kollad :p Nästa besök är 27 maj och det är ju bara 3 dagar innan BF ju:nailbiting:
Skönt att det det bra ut nu. Blir antagligen väldigt konstigt att inte va hos bm konstant. Men samtidigt är det ju positivt 😊
 
Eftersom det varit en del ”problem” med min graviditet har jag ju vart hos Bm/ultraljud 1-2 gånger i veckan sen v.29 och nu när allt såg bra ut behöver jag inget besök nästa vecka så länge allt flyter på. Och helt plötsligt känns det som jag blivit ”lämnad”, ska jag alltså klara mig i 2 veckor nu utan att bli kollad :p Nästa besök är 27 maj och det är ju bara 3 dagar innan BF ju:nailbiting:

Härligt att allt såg bra ut! Jag har hela tiden haft tre veckor mellan besöken så två känns ändå kort i min värld ;) hehe. Men förstår vad du menar, det är ju ändå en trygghet att få göra täta kontroller. Men det ska nog gå finfint för dig och bebis ändå :)
 
Jag är så trött nu. Allt känns tungt och jag har ingen lust att vara gravid mer. Känns som bebisen blivit dubbelt så stor nu de senaste två veckorna.. hon får gärna komma ut nu. Samtidigt börjar jag bli nervös inför förlossningen, att något skulle gå fel. Var ju lite annat utgångsläge sist när man inte redan hade ett barn sen innan..

Jaja, nog med beklagelser! Besök hos bm på onsdag, får se om man kan tjata sig till en hinnsvepning kanske .. :angel:
 
Jag är så trött nu. Allt känns tungt och jag har ingen lust att vara gravid mer. Känns som bebisen blivit dubbelt så stor nu de senaste två veckorna.. hon får gärna komma ut nu. Samtidigt börjar jag bli nervös inför förlossningen, att något skulle gå fel. Var ju lite annat utgångsläge sist när man inte redan hade ett barn sen innan..

Jaja, nog med beklagelser! Besök hos bm på onsdag, får se om man kan tjata sig till en hinnsvepning kanske .. :angel:
Är ju verkligen inte långt kvar för dig nu. Hoppas hon vill komma ut snart :) Förstår att det känns tungt nu och att du är trött på att vara gravid.

Jag har ju dock kommit in i någon helt omvänd grej. Jag känner mig hyfsat pigg, har mycket mindre ont i kroppen än tidigare. Har ingen som helst halsbränna och livet känns för första gången rätt enkelt som gravid. Har ju mått rätt dåligt psykiskt både förra och denna graviditeten så det känns helt skumt att jag känner mig lite glad? :angel: Tror det beror mycket på att jag haft saker som hela tiden har behövt kollas upp och då har jag ju velat ha kvar honom i magen. Så det är först nu som min väntan/ längtan till han kommer börjar. Tror dock inte han vill titta ut snart, han verkar inte ha bråttom ut:p
 
Jag är så trött nu. Allt känns tungt och jag har ingen lust att vara gravid mer. Känns som bebisen blivit dubbelt så stor nu de senaste två veckorna.. hon får gärna komma ut nu. Samtidigt börjar jag bli nervös inför förlossningen, att något skulle gå fel. Var ju lite annat utgångsläge sist när man inte redan hade ett barn sen innan..

Jaja, nog med beklagelser! Besök hos bm på onsdag, får se om man kan tjata sig till en hinnsvepning kanske .. :angel:
Jag tycker man får klaga lite ibland. Jag var oxå jätte trött på slutet. Jobbade och sov var det mitt liv bestod av.
 
Är ju verkligen inte långt kvar för dig nu. Hoppas hon vill komma ut snart :) Förstår att det känns tungt nu och att du är trött på att vara gravid.

Jag har ju dock kommit in i någon helt omvänd grej. Jag känner mig hyfsat pigg, har mycket mindre ont i kroppen än tidigare. Har ingen som helst halsbränna och livet känns för första gången rätt enkelt som gravid. Har ju mått rätt dåligt psykiskt både förra och denna graviditeten så det känns helt skumt att jag känner mig lite glad? :angel: Tror det beror mycket på att jag haft saker som hela tiden har behövt kollas upp och då har jag ju velat ha kvar honom i magen. Så det är först nu som min väntan/ längtan till han kommer börjar. Tror dock inte han vill titta ut snart, han verkar inte ha bråttom ut:p
Härligt att du är piggare och gladare. Håller tummarna att det fortsätter så för dig. 😊
 
Är ju verkligen inte långt kvar för dig nu. Hoppas hon vill komma ut snart :) Förstår att det känns tungt nu och att du är trött på att vara gravid.

Jag har ju dock kommit in i någon helt omvänd grej. Jag känner mig hyfsat pigg, har mycket mindre ont i kroppen än tidigare. Har ingen som helst halsbränna och livet känns för första gången rätt enkelt som gravid. Har ju mått rätt dåligt psykiskt både förra och denna graviditeten så det känns helt skumt att jag känner mig lite glad? :angel: Tror det beror mycket på att jag haft saker som hela tiden har behövt kollas upp och då har jag ju velat ha kvar honom i magen. Så det är först nu som min väntan/ längtan till han kommer börjar. Tror dock inte han vill titta ut snart, han verkar inte ha bråttom ut:p

Härligt att höra att det äntligen känns bra för dig! Hoppas att det håller i sig resten av graviditeten nu! :)

Jag har ju trott till o från att lillan skulle komma ut, men icke. Kanske får rensa förrådet eller något i veckan så skyndas det möjligtvis på (sätter igång förvärkar när jag lyfter). Hehe
 
Funderar på om lillebror faktiskt börjat sjunka ner lite i bäckenet eller om det bara är önsketänkande ;) Tycker det liksom ilar och sticker lite ner i underlivet. Däremot om man kollar på magen så är den lika högt upp som tidigare och tycker liksom nästan man ser att han ligger ”utanför”, det är liksom som en kant runt hela magen om ni förstår vad jag menar;) kände ni av när bebis trängde ner/ fixerade sig?
 

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
407
Senast: Sirap
·
Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
9 788
Senast: gulakatten
·
Relationer Vet inte ens vart jag ska börja. Fick starta ett anonymt konto för jag känner att jag måste få skriva av mig lite just nu. Igår blev...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
14 164
Senast: Bulldoozer
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
8 9 10
Svar
189
· Visningar
14 237

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp