Vårföräldrar 2023

Jag sa i början av graviditeten att jag ABSOLUT inte ska bli en sån som shoppar loss och köper alldeles för mycket kläder/saker. Det går väl sådär :laugh: vagn är inköpt och bebiskläder är typ omöjligt att låta bli att köpa?! Finns ju så mycket fint om man råkar kika runt lite på Tradera osv:angel: snälla säg att jag inte är ensam?
Dessvärre har jag ju redan saker och kläder efter sonen och behöver väl egentligen inte mer 🤪😅 förhoppningsvis blir detta en tjej så jag kanske kan få köpa en klänning eller två.
Älskar med tradera! Köpt det mesta i klädväg där till sonen, speciellt i de första storlekarna finns ju massor fint 😍
 
Har det börjat märkas på era magar än? Förutom då allmän svullnad 😉 I vilken vecka kom det?
Har jag jobbkläder (massa verktyg i fickorna och collegetröja) började det synas lite ca v16 men inte jättemycket än. Brösten har ju växt typ en storlek med så jag ser ju fortfarande ganska jämntjock ut på överkroppen i lite bylsigare kläder. :p Har jag jeans och lite tajtare tröja syntes det ganska tyligt redan v14.
 
Det är nog rätt ovanligt att inte få något mage förrän så sent 🙂 jag gömde lätt min mage med lite billigare tröja förra gången men det syntes ju definitivt med tajt tröja och då sa alla att jag hade liten mage. Det är ju så olika. Vet folk som haft lika stor mage som jag hade i v.30 när de var i v.20.

Ja vet inte om det de menar är att man liksom inte kan "gömmas" längre.

Jag har precis köpt ett par sköna gravidjeans och med en större tröja kan man heller inte se något men med tight tröja eller utan kläder kan man absolut se mage!😅

Tycker dock mest jag känner mig "stor" pga mina bröst som normalt är ikke eksisterande har blivit 3 gånger så stora. 😅 Är otroligt hur mkt kroppen ändrar sig så snabbt.
 
Fick reda på idag att en nära kompis är beräknad drygt en vecka efter mig kul!

Det lite mindre kul är att hon gjorde nipt en vecka efter mig och fick svar i torsdags... Jag har loggat in men fortfarande inte fått svar och imorgon är det 3v sen jag tog det. Jag tog det visserligen så sent att de sa att det inte skulle skickas förrän dagen efter. Om jag förstått det rätt så kan det ta upp till 16 arbetsdagar innan svar och då är jag uppe i 12 arbetsdagar. Men hur kan min kompis få snabbare svar än mig? 🤔 blir ju smått nervös över att nåt är fel. Ultraljudet till såg bra ut.
 
Fick reda på idag att en nära kompis är beräknad drygt en vecka efter mig kul!

Det lite mindre kul är att hon gjorde nipt en vecka efter mig och fick svar i torsdags... Jag har loggat in men fortfarande inte fått svar och imorgon är det 3v sen jag tog det. Jag tog det visserligen så sent att de sa att det inte skulle skickas förrän dagen efter. Om jag förstått det rätt så kan det ta upp till 16 arbetsdagar innan svar och då är jag uppe i 12 arbetsdagar. Men hur kan min kompis få snabbare svar än mig? 🤔 blir ju smått nervös över att nåt är fel. Ultraljudet till såg bra ut.

Trist att behöva vänta så länge! Men jag tror inte det säger något om resultatet, det får de nog ut så fort de har det oavsett resultat :)
 
Trist att behöva vänta så länge! Men jag tror inte det säger något om resultatet, det får de nog ut så fort de har det oavsett resultat :)
Får hoppas nån varit sjuk och proven samlats på hög och att de håller på att betas av 🤪 velar ifall jag ska ringa bm imorgon och fråga eller inte.
 
Jag fick reda på att det tar mellan två till tre veckor pga långsam postgång. Din vän hade kanske tur med posten bara.

Jag tycker min mage och bröst svällde upp i vecka 7....
 
Sitter och väntar på den här tråden men får väl starta den själv. Kan väl inte bara vara jag? :)
Har precis gått in i vecka 17, KUB är gjort och allt såg jättefint ut, vi har varit lite från och till om vi skulle göra ett NIPT också, men vi fick 1:20000 (typ bästa siffrorna) på att allt ser normalt ut så vi hoppar nog det, skulle minsta lilla avvika på RUL i november gör vi dock ett snabbt NIPT också för att vara helt säkra :)

Detta blir andra barnet, har sedan innan en son som är född 2019 och är således 3 år :heart

BF 18 April :love: (önskar snitt så detta kan ändras)
 
Ringde idag. Det visade sig att det aldrig ens blivit skickat 🤪 så nu får jag ta om blodprovet.
Vad drygt! Tur du ringde!

Ni som varit gravida förut, när kunde ni märka första rörelserna?
Jag mår fortfarande illa i princip dygnet runt, inte så hemskt som förut men fortfarande tillräckligt jobbigt för att det ska kännas bra. Hoppas det går över snart - tycker varje dag känns som en evighed och vissa stunder som om allt var en otroligt dum ide. 🙁 Längtar tills jag kan märka annat än bara en hård livmoder.
 
Vad drygt! Tur du ringde!

Ni som varit gravida förut, när kunde ni märka första rörelserna?
Jag mår fortfarande illa i princip dygnet runt, inte så hemskt som förut men fortfarande tillräckligt jobbigt för att det ska kännas bra. Hoppas det går över snart - tycker varje dag känns som en evighed och vissa stunder som om allt var en otroligt dum ide. 🙁 Längtar tills jag kan märka annat än bara en hård livmoder.
Kände inget förrän efter RUL vilket blev v.20. Visste inte vad jag skulle leta efter. Försökte känna efter en fisk för det var så en kompis beskrev det. Min kändes inte alls som en fisk 😂
 
Vad drygt! Tur du ringde!

Ni som varit gravida förut, när kunde ni märka första rörelserna?
Jag mår fortfarande illa i princip dygnet runt, inte så hemskt som förut men fortfarande tillräckligt jobbigt för att det ska kännas bra. Hoppas det går över snart - tycker varje dag känns som en evighed och vissa stunder som om allt var en otroligt dum ide. 🙁 Längtar tills jag kan märka annat än bara en hård livmoder.
Med första så runt v.20-21. Som bubblor som sprack. Sen ökade det rätt fort till att jag tydligt kände det var bebis.
Hade moderkakan fram.
 
Ringde idag. Det visade sig att det aldrig ens blivit skickat 🤪 så nu får jag ta om blodprovet.
Jag hade fullständigt tappat det om det hänt mig. Vågar inte berätta för någon, planera eller ens tänka tanken att det blir barn innan jag får svaret på nipt. Skulle mitt svar skjutas fram tre veckor till skulle det bli svårt att fortsätta dölja på jobbet för att inte tala om hur tuff aborten skulle bli. Får lite panik av att läsa.

Angående mage. Mina bröst svällde upp till jobbiga proportioner och magen har sett gassvullen ut. I förrgår morse när jag klädde mig såg jag ut så. När jag tog av mig på kvällen hade kroppen helt förändrats. Magen hade svällt upp till tydligt gravid och brösten var inte så spännt uppsvällda längre. Här skedde inget gradvis inte 😅 mycket överraskande
 
Vad drygt! Tur du ringde!

Ni som varit gravida förut, när kunde ni märka första rörelserna?
Jag mår fortfarande illa i princip dygnet runt, inte så hemskt som förut men fortfarande tillräckligt jobbigt för att det ska kännas bra. Hoppas det går över snart - tycker varje dag känns som en evighed och vissa stunder som om allt var en otroligt dum ide. 🙁 Längtar tills jag kan märka annat än bara en hård livmoder.

Minns inte exakt när men kring v. 19-20 kanske? Tyckte först att det kändes som när man är lite bubblig i magen fast ja.. i livmodern då. Insåg att man har ju inte tarmar under naveln så det var då jag insåg att det måste vara bebis som känns :p

Nu har jag moderkakan framtill så på KUB sa de att det kan dröja innan jag känner sparkar. Men förstod inte om de menade inne i magen också? Tänker att det klart det dämpas så man inte ser/känner sparkar lika lätt ut genom magen men tänker att det borde ju inte påverka hur man känner fosterrörelser inuti?
 
Minns inte exakt när men kring v. 19-20 kanske? Tyckte först att det kändes som när man är lite bubblig i magen fast ja.. i livmodern då. Insåg att man har ju inte tarmar under naveln så det var då jag insåg att det måste vara bebis som känns :p

Nu har jag moderkakan framtill så på KUB sa de att det kan dröja innan jag känner sparkar. Men förstod inte om de menade inne i magen också? Tänker att det klart det dämpas så man inte ser/känner sparkar lika lätt ut genom magen men tänker att det borde ju inte påverka hur man känner fosterrörelser inuti?

Jag hade den framtill och kände inte regelrätta sparkar förens kanske vecka 24 nånting, vet att det var efter RUL som det blev på riktigt så att säga och inte bara "misstänkt fladder" men det syntes lika mycket utanpå "som vanligt" :)

Samma sak denna gången men nu har jag känt fladder från vecka 10 (ca) och tycker det "skuttar till" inuti magen misstänkt mycket sen nån vecka tillbaka, gick precis in i vecka 17 :heart

Så häftigt detta med att vara gravid en andra gång, det är som att kroppen verkligen vet vad den gör denna gången! haha
 
Fick svar på nipt. Helt normalt 🥲 nu vågar jag skriva in mig på listan.

Mars
13 Beaatrice_, 34 år, första barnet.

April
1, Znnkz, 33 år , andra barnet
2, Thalbaz, 34 år, andra barnet
20, Libbsticka, 39år, första barnet
23, Voeux, 34, andra barnet
24, Förgätmigej, 32, andra barnet
26, Flummflicka, 34 år, första barnet

Maj
23, Queen, 35 år, första barnet
 
Mars
13 Beaatrice_, 34 år, första barnet.

April
1, Znnkz, 33 år , andra barnet
2, Thalbaz, 34 år, andra barnet
18, AlltidElegant, 33 år, andra barnet
20, Libbsticka, 39år, första barnet
23, Voeux, 34, andra barnet
24, Förgätmigej, 32, andra barnet
26, Flummflicka, 34 år, första barnet

Maj
23, Queen, 35 år, första barnet
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
13 14 15
Svar
299
· Visningar
21 811
Senast: sthu
·
  • Artikel
Hästnyheter Den 13-åriga hoppryttaren Jill Spencer är den flitigaste ponnyryttaren på tävlingsbanorna under 2023. Hon har gjort nästan 300 starter...
Svar
0
· Visningar
188
Senast: Gunnar
·
Svar
29
· Visningar
2 093
Senast: Trott
·
  • Artikel
Hästnyheter Varför inte planera vilka tävlingar du vill hålla koll på nästa år nu när 2023 går mot sitt slut? Här får du hjälp med en lista över...
Svar
0
· Visningar
533
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp