Vårföräldrar 2023

Vårt KUB gick bra, fick låg risk
Vad underbart! Jag mår som vanligt igen. Känns som att vara släppt ur fängelse 😅 mina bröst har också börjat växa ur BHar och jag har svårt att sova på mage. Lite tidigt? Har även känningar av foglossning. Ska börja träna och ringa BM för att se om jag kan få övningar som underlättar. Hoppas det inte blir för illa
 
Härligt att du mår bättre!
Hade likadant med bh med sonen 😅Mina blev gigantiska och jag har verkligen aldrig velat ha större storlek. Tack och lov krympte dem tillbaka när amningen slutade och denna gången har de inte vuxit lika fort.
Skönt att höra att det är hopp om att dem kommer tillbaka till sin normala storlek! 🙈
 
Vad underbart! Jag mår som vanligt igen. Känns som att vara släppt ur fängelse 😅 mina bröst har också börjat växa ur BHar och jag har svårt att sova på mage. Lite tidigt? Har även känningar av foglossning. Ska börja träna och ringa BM för att se om jag kan få övningar som underlättar. Hoppas det inte blir för illa
Skönt!! Jag mår fortfarande konstant lite illa men verkligen inte som förut, håller med om att det känns som att komma ur fängelset. 😅 Ska börja jobba i morgen, har bestämt med min chef mån, ons, fre. Har fortfarande inte varit "igång" mer än ett par timmar i rad så känns skönt att starta lite lugnt men om det fortsätter bli bättre så räknar med att vara tillbaka heltid vecka 44.:)
Hur känns det när man känner av fogarna? Är det konstant murande smärta eller mer typ knivstick?
 
Skönt!! Jag mår fortfarande konstant lite illa men verkligen inte som förut, håller med om att det känns som att komma ur fängelset. 😅 Ska börja jobba i morgen, har bestämt med min chef mån, ons, fre. Har fortfarande inte varit "igång" mer än ett par timmar i rad så känns skönt att starta lite lugnt men om det fortsätter bli bättre så räknar med att vara tillbaka heltid vecka 44.:)
Hur känns det när man känner av fogarna? Är det konstant murande smärta eller mer typ knivstick?

Det kan vara lite olika med foglossningen. Allt från ihållade smärta över blygdben/sittben, framför allt vid rörelse, till hugg när man gör rörelser som inte är bra. Jag hade ganska mycket problem med foglossning förra graviditeten och känner av det den här gången med. Det som funkar för mig är att inte sitta med benen i kors och undvika rörelser i sidled samt gå med lite kortare steg. Det kan säkert vara annorlunda för andra. Mina fogar gillar inte ridning men än så länge är det hanterbart och jag har börjat sitta av på pall vilket hjälper lite.
 
Förra gången hade jag ingen foglossning, inga sammandragningar och var oförskämt smidig, spelade till och med twister i v.36 😅 (min klass ordnade avskedsfest med lekar). Vid inskrivningen sa min barnmorska att jag lär få någon form av känning denna gång för det får man i princip alltid efter första graviditeten. Jag blev sur och tänkte att nä, det ska minsann inte jag ha. I måndags lastade jag in 120 höbalar och efter det stacks det lite konstigt så jag blev lite nojig att hon får rätt i slutändan :cautious:
 
Hur känns det när man känner av fogarna? Är det konstant murande smärta eller mer typ knivstick?
Jag skulle säga konstant molande blandad med knivhugg vid slutet av dagen/konstig rörelse. Men inte någon extrem smärta. Mer lite störigt. Jag vill försöka göra något förebyggande innan det blir värre.

Förgätmigej. Min självbild vill säga att jag ska vara som du, men tyvärr. Graviditeten har påverkat mig negativt och jag lever INTE mitt liv som vanligt. Nåja. Närmar mig 40 med stormsteg så det är väl bara att acceptera lite skröppel.

Någon mer som blivit bisarrt törstig? Jag är dessutom väldigt andfådd och har mycket huvudvärk. Kanske inte ens är graviditeten utan visar sig vara covid eller nått :idea:
 
Det låter jobbigt med foglossningar! Hoppas inte det blir värre för er!
Jag kan känna mig stel i ryggen när jag suttit/legat länge, förmidligen för att det är det är det enda jag gjort i 7 veckor. 🙈

Är också otroligt törstig!! Dygnet runt. Läste det är normalt... som mkt annat. 😅

Började jobba igår, deltid. Så himla skönt att komma ut, hoppas börja heltid nästa vecka. Illamående ligger fortfarande och irriterar, men verkligen inte lika mkt som förut. Vill gråta av lycka.
 
Mars
13 Beaatrice_, 34 år, första barnet.

April
1, Znnkz, 33 år , andra barnet
2, Thalbaz, 34 år, andra barnet
22 , förgätmigej, 32 år, andra barnet
23, Voeux, 34, andra barnet
27, Flummflicka, 34 år, första barnet

Maj
23, Queen, 35 år, första barnet
 
Då passar jag på att ändra datum efter dagens dateringsultraljud 🙂

Mars
13 Beaatrice_, 34 år, första barnet.

April
1, Znnkz, 33 år , andra barnet
2, Thalbaz, 34 år, andra barnet
23, Voeux, 34, andra barnet
24, Förgätmigej, 32, andra barnet
27, Flummflicka, 34 år, första barnet

Maj
23, Queen, 35 år, första barnet
 
Har det börjat märkas på era magar än? Förutom då allmän svullnad 😉 I vilken vecka kom det?

Absolut, v. 15 nu. Förra graviditeten tror jag inte syntes fören kanske v. 17 men den här har synts ett tag. Gissar att det är för att jag födde barn i januari och magmusklerna inte gått ihop ännu och kunnat hålla in den 🤪:D
 
Har det börjat märkas på era magar än? Förutom då allmän svullnad 😉 I vilken vecka kom det?
V.15 och det har synts nån månad. Mesta är dock uppsvälld. Blir det av nån anledning när jag jobbat men på helgen krymper magen rejält 🤔 har för mig att jag fick byta till gravidbyxor runt v.15-16 för mina vanliga satt åt för hårt då. Nu tycker jag mest att byxorna håller inne magen. Med rätt byxor syns det knappt. Trivdes inte alls med mage förra graviditeten så har typ inga bilder från den tiden. Synd. Hade velat kunna jämföra magstorleken :down:
 
Har det börjat märkas på era magar än? Förutom då allmän svullnad 😉 I vilken vecka kom det?
Ja. Sen en vecka eller två. Är 14+2. Är lite stressad över det för känns som alla först får mage omkring vecka 18-20 med första barnet. 😬
Men var ju in till scanning akut omkring vecka 10 för jag redan då kunde märka och se min livmoder bula upp när jag ligger ned (den borde inte kommit över symfysen än) och fick konstaterat min livmoder ligger väldigt ’högt’. Bular ut en stor fotboll när jag ligger ner och har inte kunnat ha jeans på 3 veckor ca.
 
Ändrar datum

Mars
13 Beaatrice_, 34 år, första barnet.

April
1, Znnkz, 33 år , andra barnet
2, Thalbaz, 34 år, andra barnet
23, Voeux, 34, andra barnet
24, Förgätmigej, 32, andra barnet
26, Flummflicka, 34 år, första barnet

Maj
23, Queen, 35 år, första barnet
 
Ja. Sen en vecka eller två. Är 14+2. Är lite stressad över det för känns som alla först får mage omkring vecka 18-20 med första barnet. 😬
Men var ju in till scanning akut omkring vecka 10 för jag redan då kunde märka och se min livmoder bula upp när jag ligger ned (den borde inte kommit över symfysen än) och fick konstaterat min livmoder ligger väldigt ’högt’. Bular ut en stor fotboll när jag ligger ner och har inte kunnat ha jeans på 3 veckor ca.
Det är nog rätt ovanligt att inte få något mage förrän så sent 🙂 jag gömde lätt min mage med lite billigare tröja förra gången men det syntes ju definitivt med tajt tröja och då sa alla att jag hade liten mage. Det är ju så olika. Vet folk som haft lika stor mage som jag hade i v.30 när de var i v.20.
 
Det är nog rätt ovanligt att inte få något mage förrän så sent 🙂 jag gömde lätt min mage med lite billigare tröja förra gången men det syntes ju definitivt med tajt tröja och då sa alla att jag hade liten mage. Det är ju så olika. Vet folk som haft lika stor mage som jag hade i v.30 när de var i v.20.
Bylsigare, inte billigare 🤪
 
Absolut, v. 15 nu. Förra graviditeten tror jag inte syntes fören kanske v. 17 men den här har synts ett tag. Gissar att det är för att jag födde barn i januari och magmusklerna inte gått ihop ännu och kunnat hålla in den 🤪:D

V.15 och det har synts nån månad. Mesta är dock uppsvälld. Blir det av nån anledning när jag jobbat men på helgen krymper magen rejält 🤔 har för mig att jag fick byta till gravidbyxor runt v.15-16 för mina vanliga satt åt för hårt då. Nu tycker jag mest att byxorna håller inne magen. Med rätt byxor syns det knappt. Trivdes inte alls med mage förra graviditeten så har typ inga bilder från den tiden. Synd. Hade velat kunna jämföra magstorleken :down:

Ja. Sen en vecka eller två. Är 14+2. Är lite stressad över det för känns som alla först får mage omkring vecka 18-20 med första barnet. 😬
Men var ju in till scanning akut omkring vecka 10 för jag redan då kunde märka och se min livmoder bula upp när jag ligger ned (den borde inte kommit över symfysen än) och fick konstaterat min livmoder ligger väldigt ’högt’. Bular ut en stor fotboll när jag ligger ner och har inte kunnat ha jeans på 3 veckor ca.

Har av någon anledning fått för mig att det inte kommer synas alls på mig på länge 😅 Jag har lite egen vaddering runt magen 😉 har liksom inte en platt mage nu innan så tänker mig att det kommer dröja innan det syns på mig. Men jag lär väl märka det på kläderna. Tycker att många bilder man ser på gravidmagar i olika veckor är på smala personer där det är gravidbulan som syns bara. Och så kommer det nog inte se ut på mig. Har ganska få fysiska symptom så jag längtar lite tills det kommer något konkret som jag kan "ta på"...
 
Jag sa i början av graviditeten att jag ABSOLUT inte ska bli en sån som shoppar loss och köper alldeles för mycket kläder/saker. Det går väl sådär :laugh: vagn är inköpt och bebiskläder är typ omöjligt att låta bli att köpa?! Finns ju så mycket fint om man råkar kika runt lite på Tradera osv:angel: snälla säg att jag inte är ensam?
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
13 14 15
Svar
299
· Visningar
21 766
Senast: sthu
·
  • Artikel
Hästnyheter Den 13-åriga hoppryttaren Jill Spencer är den flitigaste ponnyryttaren på tävlingsbanorna under 2023. Hon har gjort nästan 300 starter...
Svar
0
· Visningar
188
Senast: Gunnar
·
Svar
29
· Visningar
2 074
Senast: Trott
·
  • Artikel
Hästnyheter Varför inte planera vilka tävlingar du vill hålla koll på nästa år nu när 2023 går mot sitt slut? Här får du hjälp med en lista över...
Svar
0
· Visningar
532
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp