Det här med att sätta en etikett, för mig handlar det om att stå upp för någonting. Att ha en åsikt och att stå för den. Kvinnors rättigheter, arbetares rättigheter, svartas rättigheter mfl. har inte blivit förbättrade med tiden för att folk bekvämt har lutat sig tillbaka och sagt att "Ja, jag står väl egentligen för det där.. men varför sätta en etikett på det?" Tacka fan för att kvinnor innan mig har kavlat upp ärmarna, skapat en rörelse, stått upp för sin sak och krävt mina rättigheter åt mig. Att inte behöva stå upp för någonting för att det skaver lite är ett privilegium vi kvinnor har idag, tack vare dom.
Att stå för något även när det stormar, även när det skaver, är viktigt. Jag kommer aldrig luta mig tillbaka och ta mina rättigheter för givna när det finns människor där ute som försöker ta dem ifrån mig. Jag tänker kavla upp ärmarna och kräva rättigheter åt alla kvinnor som inte har det idag, precis som mina föregångare gjort åt mig. Jag är inte rädd för att folk ska röra ihop mig med tokstollar, så mycket bryr jag mig ärligt talat inte om vad främmande människor får för sig om mig och den här ideologin. Att backa i den här kampen är i mina ögon ett svek, både mot mina feministiska föregångare som banat väg för att jag ska kunna vara fri idag, och mot de kvinnor som ännu inte är fria.