Varför vill ingen ha något seriöst med mig?

Bukefalos 30 år!

Jag är singel sedan flera år tillbaka, är med på typ alla dejtingsajter som man kan. Försöker att bara matcha med män som har skrivit att de vill ha något seriöst men antingen så blir jag lurad hela tiden eller så är de inte redo för ett förhållande ändå visar det sig sen.

Jag är inte snygg och rätt gammal nu, jag vet att jag inte är liksom den bästa tjejen man kan få, men jag tänker att någon kanske vill ändå? Eller är det så att det inte finns män som vill ha relation längre? De flesta verkar bara vilja ses och "ha lite skoj". Typ alla jag "känner" är gifta, eller har partner sen långt tillbaka och har dessutom barn. Jag har aldrig varit gift, hade velat ha barn men är nog försent för mig nu med det. Det gör mig jätteledsen. Jag förstår ju att det är något "fel" på mig, försöker göra mig mer attraktiv med laserbehandlingar osv. Tränar på gym och går många promenader, försöker att inte äta så mycket för att gå ner i vikt. När jag får pengar ska jag förstora mina bröst då två ex sagt att jag har för små bröst.

Men ni som har partner och barn sedan länge tillbaka, hur har ni gjort eller betett er för att någon ska vilja bli tillsammans med er? Jag vet inte hur jag ska bete mig riktigt, är alltid glad och lättsam när jag försöker dejta, men det blir typ bara EN dejt sedan slutar killen höra av sig. Så jag gör ju något fel men vet inte vad. Eller så är det så att det inte finns några män som vill ha en relation, men ser ändå män som är gifta så fattar inte? Har man betalat killen då för att han ska vilja gifta sig med en? Eller hur har ni gjort??
Det är inget fel på dig. Du har bara inte träffat den rätte/rätta. Men jag tror att du ska lägga ribban på att hitta någon du trivs med och är attraherad av. Om det blir något seriöst det får tiden visa.

Som jag väljer? Jag skriver inte till någon, män skriver till mig och jag svarar, sen ses man på en dejt sen hör de aldrig av sig igen
Fast du väljer ju ändå att svara och du väljer att inte ta kontakt själv- det är också ett val.
Går du på dejt med alla? För då tänker jag att du behover vara mer aktiv. Ta kontakt själv och säg nej till de som du inte gillar.

Fast du väljer ju ändå att svara och du väljer att inte ta kontakt själv- det är också ett val.
Går du på dejt med alla? För då tänker jag att du behover vara mer aktiv. Ta kontakt själv och säg nej till de som du inte gillar.
Jag säger nej till jättemånga, nästan alla nu faktiskt, så har inte dejtat alls sen i somras

Men hur hittar man en person som gillar mig för vem jag är då?

Jag tror mycket på utseende annars slutar man väl inte bara träffa en person efter en dejt? På mina bilder på dejtingsidan syns inte min dåliga hy och akneärr, sen i verkligheten så syns det. Kan det bero på det? Ska jag skriva i min profiltext att jag har dålig hy och akneärr så slipper jag dejta män som tycker det är fult kanske
Men du har ju en personlighet under utseendet? Antar jag. Visa den främst. Tro mig, utseendet hos en person glöms snabbt bort när personligheten är finare.

Och ta naturliga oredigerade foton på dig, gärna i miljöer och intressen som intresserar dig och som visar vad du är för typ av person. Då sållar du bort många som inte kommer ha några liknande intressen som du har.

Jag frågar direkt vad personen är ute efter, är det ”tar det som det kommer” tar jag bort personen direkt, så då försvinner typ 99 %

Jag frågar direkt vad personen är ute efter, är det ”tar det som det kommer” tar jag bort personen direkt, så då försvinner typ 99 %
Jag förstår inte, vad är det du nappar på? Låt ett ev förhållande växa fram kanske är en ide också? Det är svårt att veta på första träffen att man vill leva resten av livet med den personen. En nära och rolig vänskap är inte så dumt det heller om det bara slutar med det.

Vad är det för intressen du har då som du skriver om och som är viktiga för dig? Vad är naturligt för dig? För om du träffar någon som har liknande livsstil och liknande intressen så finns det också naturliga samtalsämnen att gotta ner sig i lite lättare och fokuset på utseendet och hur man beter sig minskar.

..

Men ni som har partner och barn sedan länge tillbaka, hur har ni gjort eller betett er för att någon ska vilja bli tillsammans med er?

Alla partners/män jag börjat gilla, har jag träffat spontant, en kompis kompis, idrottssammanhang, på jobbet, utbildning osv.

De flesta var jag inte ens attraherad av från början utan det växte fram ju mer jag lärde känna dem. Rent krasst är jag inte säker på att jag skulle swajpat på någon av dem :o min man t.ex ser väldigt annorlunda ut på bilderna han tar på sig själv, knappt jag känner igen honom.

Vad har du för möjlighet att träffa någon utanför dejtingsidorna? Alltså, har du en sysselsättning, hobby, intresse? som kan vara en väg till att träffa någon intressant?

Alla partners/män jag börjat gilla, har jag träffat spontant, en kompis kompis, idrottssammanhang, på jobbet, utbildning osv.

De flesta var jag inte ens attraherad av från början utan det växte fram ju mer jag lärde känna dem. Rent krasst är jag inte säker på att jag skulle swajpat på någon av dem :o min man t.ex ser väldigt annorlunda ut på bilderna han tar på sig själv, knappt jag känner igen honom.

Vad har du för möjlighet att träffa någon utanför dejtingsidorna? Alltså, har du en sysselsättning, hobby, intresse? som kan vara en väg till att träffa någon intressant?
Nej jag har inga relationer utanför. Då jag aldrig haft vänner osv, har hobbies, intressen, men blir aldrig mer att man säger hej och hej då till personer, alltså blir aldrig någon djupare relation, är liksom inte en sådan person som är snygg, ingen person som killar kollar in liksom.

Tänkte precis skriva något i stil med detta.

Dejtingappar KAN fungera, för vissa, ibland. Tittar jag på mina egna relationer och vänners relationer så har det i 99% av fallen varit så att första kontakten skett utanför dejtingapparna. Jag har träffat partners via jobbet och via fritidsintressen, flera andra i min bekantskapskrets har antingen träffats via fritidsintressen eller gemensamma vänner.

Har man inga vänner? Börja där. Försök få kontakt med folk utan att tänka på huruvida de passar för en kärleksrelation eller inte. Ju fler personer man har i sin närhet som man trivs med för hur de är som personer, oavsett om det är ytligt bekanta, extremt nära vänner eller någonstans däremellan, desto mer troligt att man också råkar träffa någon som är en underbar partner.

Jag förstår inte, vad är det du nappar på? Låt ett ev förhållande växa fram kanske är en ide också? Det är svårt att veta på första träffen att man vill leva resten av livet med den personen. En nära och rolig vänskap är inte så dumt det heller om det bara slutar med det.

Vad är det för intressen du har då som du skriver om och som är viktiga för dig? Vad är naturligt för dig? För om du träffar någon som har liknande livsstil och liknande intressen så finns det också naturliga samtalsämnen att gotta ner sig i lite lättare och fokuset på utseendet och hur man beter sig minskar.
Nappar på? Hur menar du? Jag frågar direkt vad de är ute efter för vill inte bli utnyttjad eller lurad. Ne men vad har man för intention med att vara på en dejtingsida, typ 99% av männen söker endast sex så måste leta länge för att hitta någon som vill något mer än det

Tänkte precis skriva något i stil med detta.

Dejtingappar KAN fungera, för vissa, ibland. Tittar jag på mina egna relationer och vänners relationer så har det i 99% av fallen varit så att första kontakten skett utanför dejtingapparna. Jag har träffat partners via jobbet och via fritidsintressen, flera andra i min bekantskapskrets har antingen träffats via fritidsintressen eller gemensamma vänner.

Har man inga vänner? Börja där. Försök få kontakt med folk utan att tänka på huruvida de passar för en kärleksrelation eller inte. Ju fler personer man har i sin närhet som man trivs med för hur de är som personer, oavsett om det är ytligt bekanta, extremt nära vänner eller någonstans däremellan, desto mer troligt att man också råkar träffa någon som är en underbar partner.
Hur får man kontakt med personer utanför en dejtingsida? Jag har inga vänner, har aldrig haft. Eller de få vänner jag haft har varit elaka och mobbat mig typ så har valt bort vänner i mitt liv

Hur får man kontakt med personer utanför en dejtingsida? Jag har inga vänner, har aldrig haft. Eller de få vänner jag haft har varit elaka och mobbat mig typ så har valt bort vänner i mitt liv
Fundera på vad du mår bra av och gör vad du kan för att må så bra som möjligt och trivas med dig själv. Någorlunda sunda levnadsvanor och samtal med psykolog kan vara en bra början om man har svårt att trivas med sig själv och/eller svårt att lita på andra.

Människor kan man få kontakt med överallt. Våga prata med någon när du står och väntar på bussen? Våga fråga någon om vägen till något ställe när du är ute och går? Gå en kurs i något intressant? Gå på olika aktiviteter som anordnas i kommunen där du bor? Engagera dig i någon klubb/förening för något du är intresserad av? Gör sådant du tycker är kul, som du mår bra av, och där det finns människor i närheten på något vis. Våga prata med dem. (Själv mår jag utmärkt under skogspromenader med hundarna, men där träffar jag sällan människor. Därför går jag ibland promenader i stan också, och ibland händer det att folk kommer fram och pratar pga hundarna, eller att jag säger hej till någon som tittar på oss.)

Riktiga vänner vill väl, men om man inte själv har koll på sina behov och vad som behövs för att man ska må bra, så blir det ofta lätt för andra att köra över en. Dessutom blir det svårare att veta vilken typ av människor man trivs bäst med då.

Jag och min make hade "tar det som det kommer" i början, man vet ju absolut inte om man kommer passa ihop liksom. Vi firar 22 år i år.

Utseende har väldigt lite med attraktion att göra, jag har alltid varit överviktig, har bristningar osv men jag trivs ändå i mig själv.

Nu är jag kanske gammalmodig men går det inte att träffa nån IRL? Även om det vanligt med dejtingappar nu så de flesta långa förhållanden jag känner till har utvecklats genom bekantskap, intressen eller annat.

Att få ett bra förhållande handlar inte om att göra "rätt" intryck på en främling man träffar utan att kunna vara sig själv och att motparten också kan vara sig själv. Sen gäller det att träffa rätt person så att man passar ihop.

Jag och min make hade "tar det som det kommer" i början, man vet ju absolut inte om man kommer passa ihop liksom. Vi firar 22 år i år.

Utseende har väldigt lite med attraktion att göra, jag har alltid varit överviktig, har bristningar osv men jag trivs ändå i mig själv.

Nu är jag kanske gammalmodig men går det inte att träffa nån IRL? Även om det vanligt med dejtingappar nu så de flesta långa förhållanden jag känner till har utvecklats genom bekantskap, intressen eller annat.

Att få ett bra förhållande handlar inte om att göra "rätt" intryck på en främling man träffar utan att kunna vara sig själv och att motparten också kan vara sig själv. Sen gäller det att träffa rätt person så att man passar ihop.
IRL? Ja absolut, hur gör man det? Jag är otroligt blyg och vågar inte prata med okända

Nappar på? Hur menar du? Jag frågar direkt vad de är ute efter för vill inte bli utnyttjad eller lurad. Ne men vad har man för intention med att vara på en dejtingsida, typ 99% av männen söker endast sex så måste leta länge för att hitta någon som vill något mer än det
Ja alltså vad är det du vill ha av en partner när det gäller livsstil osv. Vad är det som är viktigt för dig att en partner tycker om och vill vara med på.

Och nej och åter nej, alla på en dejtingsida vill inte enbart nöja sig med ett livslångt förhållande eller ingenting, har man tur träffar man en bra vän och som sen kanske utvecklas till något mer osv. Det är ju snudd på omöjligt att veta första dejten innan man känner personen att den vill man ha ett förhållande med.

Att dejta för mig är inte per automatik sex och förhållanden, det är en interaktion med en person man förhoppningsvis vill träffa mer än en gång, om det är som vän eller som blivande partner osv, det visar väl sig tänker jag efterhand.

Ja alltså vad är det du vill ha av en partner när det gäller livsstil osv. Vad är det som är viktigt för dig att en partner tycker om och vill vara med på.

Och nej och åter nej, alla på en dejtingsida vill inte enbart nöja sig med ett livslångt förhållande eller ingenting, har man tur träffar man en bra vän och som sen kanske utvecklas till något mer osv. Det är ju snudd på omöjligt att veta första dejten innan man känner personen att den vill man ha ett förhållande med.

Att dejta för mig är inte per automatik sex och förhållanden, det är en interaktion med en person man förhoppningsvis vill träffa mer än en gång, om det är som vän eller som blivande partner osv, det visar väl sig tänker jag efterhand.
Pratade med en kille, frågade om vi kunde ses som vänner men det ville han inte. Hur ska jag hitta män som vill ses som vänner?

Liknande trådar

• Bröllopsgåva
  • Syster som "alltid" har problem
  • Drunknar i sambons känslor
  • Kollega som söker upp mig hela tiden

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat