Varför vill ingen ha något seriöst med mig?

Bukefalos 30 år!

Om du inte ser några andra alternativ hade jag definitivt rekommenderat singellivet tillsvidare… Så önskar jag dig och ditt självförtroende en skjuts uppåt innan du eventuellt gör nya försök med dejtandet i framtiden 🌷
Vad för andra alternativ? Dejta bögar? Eller en kille som inte vill ha sex? Vart finns dem?

Alltså alla jag träffat har varit så 🤷‍♀️
Det är ingen som motsätter sig att det här är din erfarenhet och referensram. Däremot är det inte samma sak som att de enda alternativen är att kuvas eller leva som singel.

Fördelen med dina erfarenheter är att du troligen vet precis vilket mönster och vilka signaler som leder till det där som du inte söker. Vågar du lita på dig själv nog för att dra en tidig och tydlig gräns där, så att du kan rikta din tid och energi mot något mer meningsfullt?

Det är ingen som motsätter sig att det här är din erfarenhet och referensram. Däremot är det inte samma sak som att de enda alternativen är att kuvas eller leva som singel.

Fördelen med dina erfarenheter är att du troligen vet precis vilket mönster och vilka signaler som leder till det där som du inte söker. Vågar du lita på dig själv nog för att dra en tidig och tydlig gräns där, så att du kan rikta din tid och energi mot något mer meningsfullt?
Jag sätter en tydlig gräns. Säger jag bara vill ses som vän till en början, men då vill ingen ses, för de har inte behov av fler vänner 🤷‍♀️

Nej då får jag vara singel då 🤷‍♀️
Alltså.. det finns gott om vettiga män. Och gott om män som inte går på utseende vid val av partner.

Men det kanske blir svårt för dig med relationsbiten iom att du inte har relationer till folk i övrigt. Att träna på att ha vänskapsrelationer kan vara nyttigt första steg innan man har romantiska relationer. Så man lär sig mer om hur folk funkar.
För vissa saker du skriver här känns väldigt mkt som någon som haft mer social interaktion med folk inte hade trott, tänkt, skrivit etc.

Självklart kan man på en dejt känna av hur folk funkar socialt, mentalt etc på en dejt och känna att ”nej, det här var inte för mig”. Jag har gått på flera såna dejter där jag, trots att mannen ser jättebra ut och liksom på pappret har alla rätt, inte velat träffa honom igen. Iaf inte som ngt mer än en vän.
Det behöver absolut inte vara utseendet! Eller att det är en dålig människa. Bara inte rätt för mig.

Jag sätter en tydlig gräns. Säger jag bara vill ses som vän till en början, men då vill ingen ses, för de har inte behov av fler vänner 🤷‍♀️
Ändå så ligger du med dom så tidigt? Varför säger du inte nej? Om du har sagt så och dom inte respekterar det och trycker på att dom vill sexa till det ändå så är det stora varningstecken på dom männen. Det är inte män du vill ha att göra med oavsett.

Sikta på att kanske träffa en terapeut eller liknande och försök reda ut varför du håller på som du gör och har sex mot din vilja när det inte var vad du ville från början ens. Försök stärk dig såpass att du kan stå upp för dig själv och säga nej. Gör inget som du inte vill.

Sikta in dig på appar eller grupper där det är vänner som söks istället för partners, då kan du utöka din vänskapskrets litegrann kanske och tillslut träffa någon trevlig genom någon annan osv, som det ju så ofta går till faktiskt.

IRL? Ja absolut, hur gör man det? Jag är otroligt blyg och vågar inte prata med okända

Vi träffades via bekanta, andra jag vet har träffats via intressen typ gymmet eller via jobbkompisar eller hobbys. Det kräver ju att man ändå har nåt slags socialt sammanhang där man trivs.
Jag är långt ifrån en social varelse men träffar ändå folk via jobb, träning, hundar, grannar, släkt osv. Grejen är att man inte pratar med okända, de jag umgicks med då träffade jag via skolan och vi hade gemensamma intressen och vi umgicks på fritiden. Då hängde även min blivande partner där och vi umgicks en del, tror inte nån av oss tänkte på den andra som en blivande partner utan det typ bara hände sen.
Om jag lyssnar på andras berättelser är de liknande, de har liksom lärt känna varann utan tanke på partnerskap utan det har mer blivit det sen.

Jag tror att det blir väldigt forcerat att försök träffa nån och utifrån en/ett par dejter försöka peta in den i lämplig partner facket.

I ditt fall skulle jag försöka trivas med mig själv i första hand och sen försöka utveckla relationer, inte med fokus på romantiska utan hitta folk du trivs med. Jag har själv bara nån enstaka nära vän men jag har familj och jag har många ytligare bekantskaper som jag träffar och pratar med via mina intressen.

Vi träffades via bekanta, andra jag vet har träffats via intressen typ gymmet eller via jobbkompisar eller hobbys. Det kräver ju att man ändå har nåt slags socialt sammanhang där man trivs.
Jag är långt ifrån en social varelse men träffar ändå folk via jobb, träning, hundar, grannar, släkt osv. Grejen är att man inte pratar med okända, de jag umgicks med då träffade jag via skolan och vi hade gemensamma intressen och vi umgicks på fritiden. Då hängde även min blivande partner där och vi umgicks en del, tror inte nån av oss tänkte på den andra som en blivande partner utan det typ bara hände sen.
Om jag lyssnar på andras berättelser är de liknande, de har liksom lärt känna varann utan tanke på partnerskap utan det har mer blivit det sen.

Jag tror att det blir väldigt forcerat att försök träffa nån och utifrån en/ett par dejter försöka peta in den i lämplig partner facket.

I ditt fall skulle jag försöka trivas med mig själv i första hand och sen försöka utveckla relationer, inte med fokus på romantiska utan hitta folk du trivs med. Jag har själv bara nån enstaka nära vän men jag har familj och jag har många ytligare bekantskaper som jag träffar och pratar med via mina intressen.
Jag hittar ingen jag trivs med

Ändå så ligger du med dom så tidigt? Varför säger du inte nej? Om du har sagt så och dom inte respekterar det och trycker på att dom vill sexa till det ändå så är det stora varningstecken på dom männen. Det är inte män du vill ha att göra med oavsett.

Sikta på att kanske träffa en terapeut eller liknande och försök reda ut varför du håller på som du gör och har sex mot din vilja när det inte var vad du ville från början ens. Försök stärk dig såpass att du kan stå upp för dig själv och säga nej. Gör inget som du inte vill.

Sikta in dig på appar eller grupper där det är vänner som söks istället för partners, då kan du utöka din vänskapskrets litegrann kanske och tillslut träffa någon trevlig genom någon annan osv, som det ju så ofta går till faktiskt.
Jag säger nej nu och då slutar de höra av sig.

Vad bra att du har koll på hur du vill ha det och att du, som du skrev i ett annat inlägg, har börjat säga nej tack! Det vore ju både tondövt och respektlöst om de fortsatte höra av sig trots detta, när det blivit tydligt att ni inte har samma preferenser.

Vad bra att du har koll på hur du vill ha det och att du, som du skrev i ett annat inlägg, har börjat säga nej tack! Det vore ju både tondövt och respektlöst om de fortsatte höra av sig trots detta, när det blivit tydligt att ni inte har samma preferenser.
Ja då kommer jag dö ensam så det är ju bra

Ja då kommer jag dö ensam så det är ju bra
Som sagt, se över hur din profil ser ut och fundera på varför dessa män dras till den. Du är ju själv väldigt utseendefixerad verkar det som och får män som är därefter förmodligen.

Det finns säkerligen mängder av tips på nätet om hur man gör en profil på dejtingsidor som drar till sig dom rätta männen som passar än mer och som sållar bort utseendefixerade män som bara vill sexa till det det första dom vill.

Jag är ganska nybliven singel som innan mitt förhållande varit ganska djupt inne i Tinder-träsket och dra mig baklänges vad det kört självförtroendet i botten! Man ska passera genom ett nålsöga, prestera på topp på första dejten, inte gå ned sig om någon helt plötsligt slutar svara osv osv. Tror faktiskt aldrig jag kommer försöka mig på det igen nu när jag är singel igen för jag vet vad det kommer göra med mig och min syn på det manliga släktet 😅
Och nej, mitt ex träffade jag inte via en app, utan det var en vän som jag känt i nästan sju år.

Liknande trådar

• Bröllopsgåva
  • Syster som "alltid" har problem
  • Drunknar i sambons känslor
  • Kollega som söker upp mig hela tiden

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat