En till tanke som trillade ner. Just nu pratas det ju mycket om den så kallade "manosphere" där det bland annat delas, oftast väldigt snedvridna, dejtingråd som utger sig för att bygga på vad "kvinnor vill ha". Men att utgå ifrån vad "kvinnor vill ha" är en felaktig premiss från början och bygger på en objektifiering av kvinnor och utgångspunkt att vi alla är likadana, och att det finns tricks och knep för att attrahera oss.
Jag kan inte låta bli att få lite samma känsla av den här tråden. "Män" är inte en homogen grupp som attraheras av, och söker, samma saker hos en partner. Det finns inga tricks och knep för att attrahera dem. Det går inte att optimera sig själv eller sitt sätt att dejta. Det som attraherar en, kommer skapa distans från en annan. Så min varma rekommendation är att sluta tänka på vad "män" vill ha, och börja tänka på vad du vill ha. Först då kan man börja hålla ögonen öppna för en match.
Det mest generella rådet som jag ändå vill skicka med är att det här anpassandet är, för de allra flesta människor, oattraktivt. Jag har dejtat män som på ett ganska uppenbart sätt försökt anpassa sig till vad jag vill ha i en man och låt mig säga att det finns inget mer oattraktivt. Jag gillar en variation av män, och kvinnor. Jag har dejtat korta, långa, tjocka, smala, äldre, yngre, roliga, tystlåtna, konstnärer, säljare, hantverkare och akademiker. Jag har ingen "typ", även om en före detta användare här på forumet envist försökte hävda att "vi kvinnor" har det (nu har jag inte sett honom på länge, han är nog djupt försjunken i manosphere). Det gemensamt attraktiva draget har varit en grundtrygghet i sig själva och en ovilja att försöka vara någon annan. Om du upplever att du stöter bort män så skulle jag inte gå in för mer anpassning, utan svaret kanske är raka motsatsen. Och som några redan skrivit, de som faktiskt tycker att den typen av underkastelse är något som de vill ha är män jag hade aktat mig noga för.