Vårföräldrar 2017 del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag blev han ledsen när jag gick men det hade gått över snabbt. Åt bra och somnade utan gråt i vagnen och sov fortfarande när jag kom för att hämta.

Imorgon går han hem innan middagsvilan enligt deras inskolningsplan.
 
V verkar har klarat dagis-bacillerna bra (två rätt snoriga ärtor på avdelningen) men jag fick ont i halsen inatt och nu värker även nacken. Blä.
 
Båda barnen ska sova hos farmor i natt... Vi ska bort men tidigare har vi fått hämta den lilla på vägen hem och var helt inställda på att göra det i kväll också men så föreslog farmor att lilla skulle "övningssova" hela natten när vi ändå hade möjlighet till utryckning om det skulle krisa.
 
Sömnvägraren är tillbaka. Idag somnade han 22.30. Senaste kvällarna har det blivit ca 22. Det är alldeles för sent för att han ska orka. Så mellan 19-22 har vi en supergnällig bäbis. Hoppas på att kunna bryta mönstret när vi kommer hem i morgon.
 
Igår morse efter 14,5 timmars sömn så började jag bli nojjig att bebisen hade gått och dött eller nåt eftersom hon vääääldigt sällan sover mer än max 12 h, så sambon gick upp för att kolla. Då hade hon precis ställt sig upp i sängen och gjort en sån total blöjsprängning så jag fick sanera halva sängen :meh:

Men vi had en jättejätte glad bebis hela dagen igår som hjälpte mamma i trädgårdslandet. Iaf fram tills jag satte igång vattenspridaren över nyplanteringarna och hon missade att jag gått ut ur landet så hon kröp rätt in i landet och in i vattnet. Inte jättenöjd bebis där längre :rofl::love:
 
Idag är första ”hela” dagen på förskolan. Slutar 14 så jag ska byta kläder snart för att gå iväg och hämta. Är galet varmt. Hoppas däcken till stora vagnen kommer snart så jag slipper att släpa den lilla fram och tillbaka...
 
Barnet somnade normal tid idag. Hoppas det vänt igen. Hade syster på besök som är fotograf. Givetvis fick jag några underbara bilder av henne.
received_10215725420311801.jpeg
 
Blir era barn helt utslagna, får hög feber i flera dagar och huvudvärk så begär ett ryggmärgsprov på en gång.
Min äldsta drabbades av hjärnhinneinflammation förra veckan.

Tack och lov för svensk sjukvård!
 
Blir era barn helt utslagna, får hög feber i flera dagar och huvudvärk så begär ett ryggmärgsprov på en gång.
Min äldsta drabbades av hjärnhinneinflammation förra veckan.

Tack och lov för svensk sjukvård!
Men ojdå och usch!!! Hur kommer det sig, några teorier?? Massa krya på kramar från oss:heartheart:heartheart:heartheart:heart
 
Fröken mini blev stucken sv en geting idag i tummen. Tydligen så grät hon ett tag men efter en kram och en isglass så var världen iordning igen. Mest rött nu men annats syns det inget längre. Tur att det gick så bra ändå.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Ska göra årets tråkigaste inköp, en ny toalett! Men jag blev osäker på om man får med allt man behöver när man köper toalett eller ska...
2
Svar
29
· Visningar
1 206
Senast: BernT
·
Övr. Hund Jag är trött på att behöva snurra runt min egen axel för att det helt enkelt inte finns plats för mer. Idag har vi en 180 cm bred säng...
2
Svar
32
· Visningar
1 955
Senast: SiZo
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 207
Senast: Blyger
·
  • Låst
Fordon Vad gör man när bilen rasar och kollektivtrafiken är för dålig och man måste ha en bil för att ta sig någonstans? Kan ju ibland ta en...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
12 008
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp