Vårföräldrar 2017 del 9

Trött mamma här. Men på söndag går äntligen flytten. Vi har inte hunnit så långt som vi velat med renoveringen men vi har iaf ett sovrum och förhoppningsvis snart ett vardagsrum.
 
Och nu feber igen. Och besvärad av ena örat tror jag. Vi har 18-månaders koll imorgon på bvc, det kanske passar bra... (dräller utanför tills det är vår tur om det är bebisar där).
 
Nu har vi varit på 18-månaders koll (fast han är nästan 19).

79 ståtliga cm över havet och 9150gram, dvs 100 upp sedan början på juli. Men han har ju varit (och är) sjuk så troligen har han tappat lite.

Vi får nytt besök runt 2 års-dagen pga vikten.
 
Älskar vårt färdiga sovrum. Så skönt med ett rum i huset som inte är kaos. Hoppas på att hinna med vardagsrummet till helgen.

Det börjar dock tära på O med flytt. Jag tror han tycker det är väldigt rörigt.
 
Andra dagen på inskolningen kryper han upp i en pedagogs knä. Känns som att det kommer gå bra det här. Mån tis får pappan ta så får vi se sen.
20180920_094747.jpg
 
Igår när jag skulle hämta så störde jag honom, de skulle mysa i soffan (5 barn och 2 pedagoger) och titta på en bok på stor-skärm. :rofl: Det är ju tur att jag fortfarande smäller högst men han funderade en stund på om han skulle gå med eller inte. Helst skulle vi satt oss i soffan :D
 
Jag tror cornelis hade tredagarsfeber nu i veckan, hög feber i tre dagar utan att vara förkyld och igår blev han prickig på hela kroppen. Googlade prickarna först, funderade på äggallergi men tryckte mig runt på google tills jag hamnade på tredagarsfeber, det stämde in väldigt bra!
 
Jag tror cornelis hade tredagarsfeber nu i veckan, hög feber i tre dagar utan att vara förkyld och igår blev han prickig på hela kroppen. Googlade prickarna först, funderade på äggallergi men tryckte mig runt på google tills jag hamnade på tredagarsfeber, det stämde in väldigt bra!

Den testade vi i våras.
 
Här går dagarna som tåget. Fröken stortrivs på förskolan och har inga problem med att byta avdelningar två gånger om dagen ( dem öppnar och stänger på en annan än den hon går på). Hon slänger sig i famnen på "sina" pedagoger när vi kommer på morgonen och gråter inte alls längre. hon kan ibland bli ledsen när det inte är hennes fröknar som är där men bara tills jag gått ut i hallen :)

Just nu är hon förkyld men det stoppar inte henne mer än när hon springer och torkar av snoret på någon vuxen :meh: :laugh: Jag har även fått lov att sitta på ett kontor närmre hem fyra dagar i veckan vilket innebär att jag kan hämta henne nästan en timme tidigare dem dagarna. Kommer bli skönt att få träffa henne mer än 45 min efter dagis innan hon däckar helt utmattad.


@lil-sis Grattis till gården. Jag kankse har missat det, är det bara du eller du och V:s pappa som ska köpa tillsammans?
 
Skitungen lyckades stänga av min väckarklocka inatt när hon hade lekstund för sig själv. Så när hon vaknade imorse var vi redan en timme sena :nailbiting: Sicken fart man kan få upp och iväg två barn med när det krisar :meh::D Alla kom iväg och jag får jobba hemmifrån idag istället eftersom jag annars inte hade varit på jobb förrän närmre halv nio.
 
Skitungen lyckades stänga av min väckarklocka inatt när hon hade lekstund för sig själv. Så när hon vaknade imorse var vi redan en timme sena :nailbiting: Sicken fart man kan få upp och iväg två barn med när det krisar :meh::D Alla kom iväg och jag får jobba hemmifrån idag istället eftersom jag annars inte hade varit på jobb förrän närmre halv nio.

Härlig morgon!
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
19 249
Hundavel & Ras 2017, när jag hade planer på förra kullen, vet jag att vi var flera uppfödare på forumet som hade en tråd om våra kullar. Planerandet...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
15 948
Svar
763
· Visningar
39 668
Senast: Enya
·
Utrustning Gekås ny påsar (de stora) har väldigt dålig hållbarhet. Vad ska man köpa i stället till rimligt pris. Ska klara 9 kg hösilage.
Svar
19
· Visningar
858
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp