Vårmammor 2010 del 13 <3

Sv: Vårmammor 2010 del 13 <3

Hum hittade detta på skopunkten. Tyckte dom va supersöta! Kan dom funka att åka vagn och sitta på gräsmattan med tror ni? Väldans billig peng.

400_400

och sen köpa en bättre sommarsko när han ska kuta runt?
Bara att försöka luska ut vad han har för storlek...

Yepp då återgår det till att bli lite som "vem som helst som du inte är vän med" och den rutan kommer tillbaka!

Ja den bilden skulle vara jätte kul att få se! :) Du får passa på och åka ut och ta bilder en solig och fin dag så du får bra bilder! :)

EmelieR vart har du hittat Ebbas cykelhjälm och vad är det för storlek på den? Alla jag hittar är för stora till Milton :(

Jag har köpt den på biltema för det väldigt lagoma priset 99:-. stl XS vilket är 46 cm. Ebbas huvud 44,9 sist så med bomullsmössa under så sitter den ok... Men den sitter inte gjutet- då vill hon inte ha den på :/

Ska absolut ta med mig kameran och en människa till någon dag snart och fota lite, även när han sitter på farbror Armani :D
Okej, hmmm... Sambons kusin och jag rök ihop i slutet av förra året litegrann och har inte pratat sedan dess, såg nu att han tagit bort mig från facebook. Lite löjligt, han är ändå snart 35 år och det var han som betedde sig skitdumt. Men men, det är väl hans förlust ;)

Du, vilka söta skor, de hade gjort sig bra på Milton med! Milton drar storlek 21, var inne i en skoaffär och mätte hans fötter, de var 16 cm ungefär. Dock har min Milton väldigt "bulliga" fötter så det var verkligen svårt att få i hans fötter i skorna vi provade..

Hum ok vi testade på biltema och den va på tok förstor. tror det va xs-s på samma. Skulle få haft tjock vintermössa under och den suttit någorlunda. Hans huvud va 44,2cm vid 8mån. Kanske få ta med en bomullsmössa nästa gång och prova igen. Finns det kuddar att sätta i så den blir mindre? Tänkte om dom inte fanns på provexemplaren?
Passar på och fråga vart du har köpt din cykelsits? Den Ebba sitter i alltså. Biltema också?

Okey kanske ska ta och smita in på skoaffären i stan och be dom mäta hans fötter iaf så att man vet ordentligt. Svårt det där när man inte kan känna själv om det är trångt åt någon tå och så :p

Är hans fötter 16 cm? Då måste han ju ha närmare stl 25/26/27?

Sonen som är 15 mån har stl 22-24 beroende på skor o hans fötter är 13 cm.

Tänk på att när ni köper skor rekommenderar dom att man köper skor som är ca 1,5cm större. Fötterna växer även mer under sommaren säger alla :laugh:

Men man drar ihop hjälmen där bak på en snurrbar knapp... gjorde du det? Cykelsitsen har jag fått- men de har en på biltema som har handtag. En i mammagruppen är jättenöjd med den :)

Armani- Ebba hade 1.3cm kvar i stl 18 ;) Lite skillnad... Men även hon har bäbisbulliga fötter fortfarande- en del på ÖF har redan fått "riktig fotsula".

Jag var inne i skoaffären o mätte på stående fot- tydligen viktigt... Men idag när jag satte stl 18&19 brevid varandra så ät det ju jäääätteskillnad. Mest på bredden...

Nää det gjorde jag inte får testa det! :) Aha oki va bra då ska jag kolla in deras cykelsitts också!

Är hans fötter 16 cm? Då måste han ju ha närmare stl 25/26/27?

Sonen som är 15 mån har stl 22-24 beroende på skor o hans fötter är 13 cm.

Tänk på att när ni köper skor rekommenderar dom att man köper skor som är ca 1,5cm större. Fötterna växer även mer under sommaren säger alla :laugh:

Oj, nej jag vet inte :D Jag har kanske jättefel och har inte mätt själv. Hon i affären mätte åt mig och sa att de var 16 cm, men jag tyckte faktiskt också det lät jättestort. ska prova mäta här hemma imorgon bara för det.

Kl
Ikväll har vi en liten strid med Milton. Han vaknar alltid, ALLTID vid 23 och vägrar somna om utan välling. Tidigare ikväll fick han extra välling, bara för att vi tycker att han inte ska behöva vakna vid 23 för att äta. Han vaknar dessutom alltid runt 05 och vill äta då också. Det målet tycker jag däremot är helt okej, då är det ju tidig morgon, men 23 är helt onödigt tycker jag nog. Givetvis vaknade han idag 23,05 och var arg. Ännu argare blev han när jag tog upp och vaggade i min famn. Han somnade precis om igen och vi får se hur länge det håller i sig. Ska prova att stå ut nu ett par nätter och se om vi kan få igenom detta som ny rutin. Han är ändå så pass gammal nu att jag tycker att han ska klara sig längre än så här.
Hur resonerar ni? Någon som matar på natten fortfarande?

Nån som matar på natten fortfarande...................... eller.....
Jag sitter här o önskar tillbaka febern på mitt barn ;) Då gick det bra att sova hela natten men inte nu igen... Kl 03,15 pip!!! dags för mat....
O sen igen vid 6- senast 6,30.
Men jag har oftast fått bort 23målet. Vill hellre att hon äter då o sover till 6...

Har haft en helnatt i veckan med förresten- Syrran o hennes barn höll låda så Ebba somnade inte förrän vid 21... Då sov hon till kl var 6 utan mat :D Fast natúrligtvis var det natten när jag hade mardröm och trodde att Ebba blivit kidnappad i bilen :/

På tal om fötter tänkte jag göra nytt fotavtryck när hon blir närmre 1 år... Har gjort i gips i nyfödd och 2 mån. Sen halvåret med färg i boken om hennes första år. Handavtryck har det inte blivit något ännu men det kan det nog bli nu i ettårsförsöket ;)

Vi gör det, men jag ammar så jag har inte så ont av det. Märker knappt när eller om han ätit. Men det är väldigt olika hur ofta han äter, ibland 1 gång och ibland 10 gånger. Även om det vanligaste är runt 2-3 gånger. Tror jag :o

Vi gör det, men jag ammar så jag har inte så ont av det. Märker knappt när eller om han ätit. Men det är väldigt olika hur ofta han äter, ibland 1 gång och ibland 10 gånger. Även om det vanligaste är runt 2-3 gånger. Tror jag :o

Hahaha, gud vad behändigt ;) Milton sover ju i egen säng och så ersättning/välling så upp måste vi och blanda. Nu är vi ju i och för sig alltid uppe vid 23-målet, men tycker ändå det är ett högst onödigt mål mat när han ändå ska upp vid 05 och äta igen =)

kl

Hihi. Bara för att min lilla skrutta bestämt sig för att vakna en timma tidigare så är det tvärdött här :D
Från i lördags så vaknar hon vid 6 mot 7 som det varit i några veckor nu...

Annars så sover hon hela nätter nu, ibland händer det att hon vaknar vid 3-5 och är lite ledsen men det räcker då att stoppa i nappen och stoppa om henne igen så somnar hon om. Oftast så är hon ganska enkel att lägga på kvällen nu med, vi säger gonatt och stoppar om henne så får hon somna själv ibland får man göra det några gånger och någon enstaka gång får man ta upp henne.

Isabella har ett par röda Kavat skor i strl 18 som en av M's stammisar har gett oss :) vi har använt de några gånger men mest för att hon ska ha något på fötterna.

Ja jag har ju svarat tidigare att Isabella har ett par kavat skor men jag vet inte vilken sort.

isabellas-skor_142344410.jpg

*kl*

Här är det kaos värre. Vi har behandlat golvet i köket så nu kan vi inte gå in där. Så igår blev det grillat hela dagen, inte helt fel iofs. Men idag lär det bli mackor hela dagen. Kan inte åka in till stan och köpa något heller för vi går genom glasverandan nu och det går inte att låsa utifrån... Och efter att sambon behandlat golvet igår så var vi ute i trädgården HELA dagen. Vi var helt däckade igår ikväll. Inte vana vid så mycket frisk luft tror jag :D

Det är ingen här som ska på Jens Fredriksson-clinicen på strömsholm på onsdag?

Hmm, eftersom vi glömde ta ut brödrosten ur köket så tinar jag nu rostmackor på kaffebryggaren. Går förvånansvärt bra :p

:rofl: har du lagt brödet ovanpå bryggaren eller på plattan? Annars kanske du kan grilla brödet så blir det som rostat :D

Visste inte ens att han skulle ha clinic, jag har ingen koll alls.

Ovanpå locket där man har filtret.

Jag är jätterädd för gasoltuben så där för blir det mackor. Jag är helt övertygad om att den kommer att explodera om jag rör den :crazy: Tacka vet jag kolgrill....

Var på en unghästclinic med honom för flera år sedan och tycker han har väldigt bra ideer. Eller hade iaf, får väl se på onsdg ;)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga... 2
Svar
22
· Visningar
2 571
Senast: Dentaku
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 561
Senast: Edla
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
555
Senast: Rosett
·
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 697
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka