Bukefalos 28 år!

Varning! shires utetäcken...

Varför det? Nya täcken ska ju inte behöva impregneras?

P har ett blått Typhoon som håller vätan ute.
 
Jag har också ett blått typhoon som vi haft i måååånga år. Har tvättat det flera gånger och slarvat med att impregnera om det efter tvätt, men det håller hur fint som helst. Absolut torrt under till.
 
Inte bara Shires täcken som inte håller regn ute. Köpte ett Mark Todd regentäcke, hästen stod ute i regn och täcken var genomblött... :mad: tur var att man hade ett täcke till under så hästen slapp bli blöt. :crazy:
 
:confused: Tibbe hade ett Mark Todd, det var torrt hela tiden jag hade honom eller ja, tills hans hagkompisar rev hål på det med sina broddar vill säga. Går att fixa med klisernylon :D
 
Lina har ett Shires regntäcke, en ganska billig modell (strax under 500 lappen).
Det har aldrig läckt.
Hon har haft det i både blötsnö och ösregn.
 
Jag köpte ett Stormbreaker (tror jag, blått tunt rengtäcke?) i Globen förra året och det har bara varit problem med det. När det var kallt och Mirage hade det blev det som ispärlor mellan fodret och yttertyget och sedan när han kom in där det var plusgrader smälte isen och täcket blev dyngsurt på insidan. :mad:

Har inte hållit regnet ute bra heller. Är rejält missnöjd med detta täcke men eftersom jag köpte det i Globen på en affär jag inte ens kommer ihåg namnet på kan/kunde jag inte reklamera. :o :(
 
Jag har ett shire typhoon till min ponny...det har hållt bra, trots ordenligt regnväder....andas väl inte så mycket som jag önskat, men men.
Vet dock att det finns en del billigare täcken från Shires som inte har super bra kvalité (vet inte exakt vilka) :crazy:....men men...man får ju det man betalar för.

Nästa år blir det ett sverlige täcke...eller ett från Sembo.
 
Vad skönt att det inte är enbart jag som råkat ut för dåliga täcken...Men har nu faktiskt vågat mig på att köpa ett Shire Stormbreaker 250 gr i två olika blåa nyanser från en dyrare hästaffär. Hoppas nu att det funkar bra! för Shires täcken ligger så bra på min lilla älskade häst! hoppas, hoppas, hoppas!
 
kna inte hålla me deJ!

vårat shires stormbreaker har hållt våran lilla älskling torr i 10 timmrs regn.
 
Mitt shires är inte helt tätt, häten va jättvåt idag :(. Men även mit andra regntäcke har inte funkat i det här :devil:vädret
 

Liknande trådar

Utrustning De senaste åren har min häst gått på lösdrift. Första vintern som konvalescens och då täcktes hon bara med ett lättare (100g Thermo...
2
Svar
29
· Visningar
2 913
Senast: Gabriol
·
Utrustning Vad är ni nöjda med? Jag upplever att jag har börjat få problem med mina, även de som ska vara bra. Själv har jag flera olika märken och...
Svar
8
· Visningar
2 941
Senast: lomuxx
·
Utrustning Någon som har koll på passformen (speciellt hur stor halsen är) på Shire Tempest Combo och Shire Highlander Combo ? Har sedan innan...
Svar
6
· Visningar
2 687
Senast: Nominous
·
Utrustning Nu är det dags, vintern börjar närma sig! Och det är ju ett träsk att försöka hitta ett täcke man både tycker är snyggt, funktionellt...
2
Svar
27
· Visningar
2 930
Senast: miiiiiiia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp