Varseljacka för barn...?

Bukefalos 30 år!

Snubbelfot

Trådstartare
Något tips på butik? Tänker en litet kortare typ pilotmodell, i stl 98-104, och helst inte tokdyr...
Googlar friskt här men dåligt utfall.

Borde inte någon av butikerna (som vi lite skojfriskt kallar för gubbdagis här hemma :angel: ) ha? Typ Jula eller Biltema? Tycker att det brukar ha lite "arbetskläder" för barn. Fast 98-104 är kanske för litet för att vara startstorlek där.

Borde inte någon av butikerna (som vi lite skojfriskt kallar för gubbdagis här hemma :angel: ) ha? Typ Jula eller Biltema? Tycker att det brukar ha lite "arbetskläder" för barn. Fast 98-104 är kanske för litet för att vara startstorlek där.
Nix, bara vuxenstorlekar såvitt jag kan se.
Jo, fast 1100:- för en nästan-varseljacka blir litet för bra. :crazy:

Eftersom jag har tre "bonnapojkar" har vi avverkat en hel del varselkläder😅 de luktar koskit och får oljefläckar efter en dags användning, så vi har bara köpt begagnat för sådär 50kr/plagg. Hittat både i lokala loppisgrupper på fb och på vinted/tradera.

Den här kanske?
Vet inte om du anser den tokdyr?
Verkar finnas fleecejacka också
Har sett den, eventuellt aktuell. Priset funkar, grejen är ju att vi behöver köpa två av allt... 😅
Biltema har iaf haft och då tror jag det var härifrån vi också köpt
https://www.kejama.se/
De från Biltema som jag sett har varit fleece, då blir det lätt litet mer smutskänsligt än jag tänkt, hellre nån mer pilotjackemodell. 🤔 Och på Kejama är storlekarna just nu 90 som minst och sen 120 och uppåt - killarna drar runt 104 just nu. :crazy:

Nu har jag gått på @rosapanterns förslag och trålat Tradera, Vinted m fl och köpt ett par Fristads som vi får utvärdera. :)

Liknande trådar

• Särintressen hos barn
  • Barnböcker (utbruten från Vad gör vi? Kids edition del 5)
  • Barnsäkra hemmet
  • Kramar och ramar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka