Värsting hingst

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare gragge
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 49
  • Visningar Visningar 8 936
Sv: Värsting hingst

Heja På!!! Man ska sikta mot stjärnorna, för ev. medelmåttor blir det iallafall -hur man än väljer och planerar. Liksom ingen ide att välja nåt man vet med största sannolikhet blir hyfsad. Man vill ju ha svår klass.
Sitter och funderar som du..
Har en märr e: Calido 1 -Calando -Landmeister , har stora funderingar inför kommande säsong. Hon har lämnat en 4 åring som ska ut i flyinge i veckan. (han fick 9-9 på hoppningen på kvalitets , är 4 år) nästa avkomma är som en gummiboll, återstår att se hur den artar sig framåt vårkanten då den blir tre. Sen har vi en supertrevlig tjej född i år som blir grymt maffig. Och säkert alldeles för stor...
Har ett annat sto oxå Robin z-Kew Gardens Har dock inte ens nån fundering på vad jag ska betäcka henne med

Så är det någon som har tips åt mina damer, så mottages det tacksamt. Själv är jag barnsligt förtjust i escudo, men är det rätt här?

gragge skrev:
Bara att önska lycka till!
jag har själv ridit en dansk Quidam avkomma och trevligare galopp får man leta efter, mycket följsam och med bra påskjut.
Men för mig är den lotten för dyr, det är alltid en chansning att betäcka men vid 75 papp så övergår risken vinstchansen, i a f för lilla jag.
Hoppas som sagt att du känner dig som vinnare efter helgen. jag kollar resultaten efter er.

Alldeles för mkt pengar,jag håller med dig...

men ingen blir gladare än jag om han lyckas i helgen som kommer...
Mamman till honom är en otrolig häst,som minsann inte var fy skam hon heller under tävlingstiden... hon slängde alltid hjärtat först över hindrena... :D

Tyvärr så äger jag inte Quedamavkomman själv...men mina halvsyskon kan ju stiga ännu mer i pris... :)

Förretsen...Ace´s High heter han...om du vill kolla...

Girasol skrev:
Har en märr e: Calido 1 -Calando -Landmeister

Den bör väl gå att betäcka med en hel del. jag skulle undvika saker som man kan misstänka gör avkomman grövre. Men det är väl en generell sak kanske. Skulle inte lägga Robin Z där tex. Men Escudo är väl inte så dumt?!

Girasol skrev:
Har ett annat sto oxå Robin z-Kew Gardens Har dock inte ens nån fundering på vad jag ska betäcka henne med

Fullblod! Eller nåt med väldigt mycket blod i alla fall. Är den liten (stoet) kanske man kan kika på franska Jaguar Mail. Väldigt mycket blod och bra hopp.

Ja tillåter plånboken escudo , så blir det nog han till våren -såvida inte märrens 4 åring som startar i flyinge nu, hm på lördag. Skulle gå otroligt bra. han fick 9-9 på kvalitets i våras, fortsätter det i samma takt osv så väljer vi nog att ta samma hingst igen och förhoppningsvis få ett helsyskon.

Robin z märren har avkommor både med cardento och carano, sistnämnda föl fött i år och den ser mycket trevlig ut.
Att tänka på vid val av hingst är att märren är 162 och jag skulle nog vilja ha något högre. Dock inte som vår Calido märr som är ca 176 över havet...

ancan skrev:
Alldeles för mkt pengar,jag håller med dig...

men ingen blir gladare än jag om han lyckas i helgen som kommer...

Förretsen...Ace´s High heter han...om du vill kolla...

Såg att det inte gick så där super för honom, blev ingen final om jag inte minns fel. Såg du det själv? Visst var det den som Svante red? Har han haft den länge?

Men vadå den kom ju så långt, är ju ändå bland de 30 bästa i sin årskull, inte så tokigt! Borde hjälpa till att sälja syskonen ändå.

Hej!
Orlando verkar bra eftersom han är efter Heartbreaker.
Såg Undercover på unghästchampionatet i Flyinge i oktober. WOW det var verkligen en underbar upplevelse, Undercover verkar vara en blivande superhäst men just nu är han ju bara 4. Men ni som läste i Ridsport om championatet förstår kanske. Om inte annat så de som var på Flyinge.

Om det var någon som tyckte att han var dålig så har de ingen aning om hur en hopphäst ska vara. Till och med en verklig rookie på hoppning kunde se att Undercover var fantastiskt. Verkade vara en psykiskt stabil häst, otroligt fin och välproportionelig med bra galopp. Han var i ETT hinder under båda omgångarna och det var ryttarfel (han rev inte) men språnget efter det. Finns inte så mkt annat att säga än: WOW. Skulle verkligen vilja ha en sådan häst.

Lycka till och hoppas det blir ett fint föl :)

Jag håller precis på att köpa en fölis e-Carson Ask ue-Cor de la Bryeré. Jag hoppas mycket på honom och har kollat upp lite åsikter om carson Ask, samt åsikter från folk som har avkommor efter honom och alla säger att han verkar ge mkt trevliga och harmoniska unghästar. För han har ju inte hunnit lämna några äldre ännu.

Jag gillar även hans typ högrest och ädel och med en bra galopp.

Samt otroligt viktigt med lynne vilken typ av häst man en ska ha.

Det är otroligt roligt att avla och fundera vad som passar till sitt sto.

jag önskar dig all lycka med vad du än väljer och hoppas att du får en fin välskapt fölunge med framtiden för sig på hopparenorna :banana:

vore spännande att få veta ja! Samt blev det Diamant de Semilly till det andra stoet 06????

Liknande trådar

L
Avel Har ett prestationsto som nyss är inköpt för att producera den ultimata hopphästen .:bump: Den tänkta avkomman ska om inte...
Svar
1
· Visningar
1 289
Senast: Laahra
·
Avel Och så ännu en hingstvalstråd, men kunde inte låta bli eftersom jag sitter halvt rastlös. Vet också att det är en hel del som tycker det... 2
Svar
21
· Visningar
2 272
Senast: pastejja
·
Avel Hjälp mig lite här är ni snälla. Hingsthjälp mao. Sto 1. Tanten skall ev. betäckas i år. Hon är 18 år, äldre modellen av halvblodet... 3 4 5
Svar
90
· Visningar
7 166
Senast: shady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka