Bukefalos 28 år!

Vart gör man av sina utrensade böcker?

Tack för tipset @Bapelsin ska ta kontakt med Trappa ner och fråga om de är intresserade. Fick en första kontakt med sjukhuset i den närmaste större staden men trots att jag mailade tillbaka två gånger så svarade de inte mer.
 
Är det titlar som kan vara intressanta för andra eller är det helt utdaterade böcker? Egentligen, är det någon genre som intresserar en viss grupp eller några kända författare?
Second Hand slänger kopiösa mängder med böcker och alla som varit på sådana ställen och försökt hitta intressant litteratur vet hur omöjligt det är med den stora massan ren skit som fyller hyllorna. Att de flesta ställen inte ens orkar sortera upp dem i något som ens liknar alfabetisk ordning gör ju inte saken bättre. Om folk slängde det som är skräp så skulle nog cirkulationen på dessa bokbestånd öka rejält.
 
Jag har skänkt till myrorna och dylikt. I min stad har de insamlingar av böcker, möbler osv på återvinningsstationerna.
 
Där jag bor finns bokskåp vid kyrkan samt inne på tågstationen, där brukar jag lämna några åt gången. Har skänkt större mängder till behandlingshem och ett SiS-hem.
 
Jag har skänkt till secondhandbutikerna där jag bor.
Populära böcker ställer jag i bokhyllan på jobbet. Den är väldigt populär!
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 863
Senast: BernT
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 461
Senast: tuaphua
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 487
Senast: Hazel
·
Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
10 243
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Senast tagna bilden XV
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp