Bukefalos 28 år!

Vart köper man...

C

Cronis

en sån där pinne (en silver färgad grejj) som man tjudrar fast i backen å sen kan sätta fast hunden i?

Hoppas ni fattar va jag menar... :crazy: :D

Och vad kostar en sån ungefär?
Och vad håller den för? Jag menar, får hunden som sitter fast i den där syn på nått å sen vill springa efter den, sitter hunden kvar, eller lossnar den där "pinnen"?
 
Sv: Vart köper man...

De flesta affärer som säljer hundsaker brukar ha såna. Det finns nog på Rusta, Jula och liknande affärer också.
 
Sv: Vart köper man...

Hur bra den håller beror nog på hur våldsam din hund är ;) . Dom brukar finnas i alla djurtillbehörsaffärer och kostar väl runt en hundring. Där jag brukar handla foder kostade den 99 kr med "löplina" men jag vet inte om det var ordinarie pris.
Ju längre man kan skruva ner dom i marken desto bättre håller dom men det är ju inte speciellt bra om hunden springer iväg och det tar tvärstopp då borde du nog tänka ut något annat. Men ibland är dom väldigt praktiska och det som är bäst är ju att man kan flytta omkring den.
 
Sv: Vart köper man...

Eftersom "min" hund inte går att ha lös så tänkte jag att detta måste vara det bästa lösningen.
Man kan typ skruva ner den där pinnen, å sen sätta hunden där. Under ett träd i trädgården...
Det är lite jobbigt å sitta å hålla i han om man ska äta i trädgården eller nåt.. :crazy:
 
Sv: Vart köper man...

Om vi äter utomhus (eller vartsomhelst egentligen) kan man vara så säker på att hundarna sköter sig snyggt. Mamma och pappas tik hatar min tik och kan inte vara i närheten av henne förutom då det är något ätligt på bordet. Då kan dom sitta precis bredvid varandra och se glada ut :angel:
 
Sv: Vart köper man...

Då är dom där pinnarna skit bra. Och man kan ju ta med sig dom över allt! :)

Skit smidigt ju! Jag får med andra ord INTE glömma den på Buke-Träffen
 
Sv: Vart köper man...

det vet jag faktist inte men man får tänka på frakten som ligger på ca 100 så det kan vara bra att köpa lite mer än bara det men kolla på deras hemsida...
 
Sv: Vart köper man...

Jag har tänkt å köpa lite mera om jag ska beställa därifrån :)
Jag beställde just en katalog
 
Sv: Vart köper man...

qodrofenia skrev:
Tjuderpåle heter det ;)

Jag köpte min för 35 kr på hundbutiken i min stad stan..

Tjuderpåle! :)
Äh, min beskrivning duger skitbra tycker jag :p
 
Sv: Vart köper man...

Det är ju huvudsaken!
Att man begriper! :)

Jag ska kolla efter en sån där redan nästa vecka. När jag har tillgång till bilen igen
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 676
L
Övr. Hund Varning att dethär är om av livning och död så läs inte ifall ni tycker att sånt är jobbigt! ❤️ Men jag undrar bara några saker om av...
2
Svar
39
· Visningar
3 539
Senast: Sol
·
Hästvård Har en så frustrerande situation hemma.. Jag bor på landet. Har byggt ett eget litet stall med 2 boxar. Har en stor hage med stor...
2
Svar
29
· Visningar
4 245
Senast: Fiorano
·
Juridik & Ekonomi För några veckor sedan köpte jag en hästtransport, ett Ifor Williams 1,5-hästars, årsmodell -14. Köpte den från ett dödsbo, en kvinna...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
7 762

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp