Som getingarna!Jag slog ihjäl min första mygga i går, ett vårtecken jag inte gillar, trots att jag vet att fåglarna behöver insekter.![]()
Ser inte fram emot det!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Som getingarna!Jag slog ihjäl min första mygga i går, ett vårtecken jag inte gillar, trots att jag vet att fåglarna behöver insekter.![]()
Jag slog ihjäl min första mygga i går, ett vårtecken jag inte gillar, trots att jag vet att fåglarna behöver insekter.![]()
Gläd dig - det luktar kretsloppGrannen har kört ut flytgödsel på åkrarna - det är ett stort vårtecken för mig.![]()
![]()
![]()
Har alltid varit ett vårtecken för mig när bönderna kör ut skiten på åkrarna konstigt nogGläd dig - det luktar kretslopp![]()
Regnar?Nu har mina scillor börjat komma fram rejält också![]()
*nej, tänker inte ut och fota dem, det pissregnar här*
Regnar?
Förvisso nu börjar det mulna på här också, blåser som tusan idag me.![]()
Jag befinner mig i Småland, verkar som vädret inte kan bestämma sig, det är mulet men det spricker upp och är blå himmel och sol, sen regnar det lite. Typsikt vårväder, bara snön och åskan som saknas, hahaha.SMHI hade rätt idag faktiskt, prognosen är mer eller mindre dagsregn (bor i sydöstra Dalarna).
AprilväderJag befinner mig i Småland, verkar som vädret inte kan bestämma sig, det är mulet men det spricker upp och är blå himmel och sol, sen regnar det lite. Typsikt vårväder, bara snön och åskan som saknas, hahaha.![]()
Urk, påminner mig om att jag hittade en när jag mockade hästen box.Paddor, paddor, paddor överallt![]()
Även här är det fullkomlig explosion.Nu har mina scillor börjat komma fram rejält också![]()
*nej, tänker inte ut och fota dem, det pissregnar här*
Åhå, är det luktvioler? Så ljuvliga! Luktar de verkligen?Jag har sett luktvioler!
![]()
Åhå, är det luktvioler? Så ljuvliga! Luktar de verkligen?