Bukefalos 28 år!

Varulvslek.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har jag smugit in på muggen och skriver från mobilen.

Jag hinner inte kopiera och fixa men vill bara bemöta Niyama lite. Som dagen utvecklat sig så tycker jag fortfarande att du gick från neutral potentiell skum till mer skum. Så nån tvärvändning tycker jag inte det var. För mig var det när jag la min röst ett val mellan tre i princip lika skumma man får ju bara röst på en..,, tyvärr.
 
JAAA!

Då är väl enda frågan om vi har en eller två ulvar kvar. Både Paddan och Cirkus ulvar eller bara en av dem.
 
Men Paddan känns verkligen inte god efter hennes konstiga inlägg idag.

Jag förstår att ulvarna åt mig natt ett när jag hade kopplat ihop Mammas och Caisa som ulvkollegor :rofl:
 
Här blev det dött. Funderar på röstningen. Om Paddan eller Cirkus varit goda bör ju ulvarna försökt styra rösterna dit istället för att rikta in sig på mig (borde ha varit lättare att få med goda på). Därför tror jag båda är onda.

Varför övriga tre bör vara goda har jag tjatat om så många gånger så jag behöver inte dra dessa teorier igen, men kan lägga till att Habinas avgörande röst på Caisa gör mig ännu mer övertygad om hennes godhet.
 
Alltså jag blir toknojig över att ingen verkar misstänka sasse, det känns jätteskumt för mig även om jag själv inte tycker hon är så misstänkt.

Jag blir paranoid när folk tycker som jag. :p
 
Nu är jag här igen.

Skönt att en ulv till rök, Caisa var en av mina huvudmisstänkta, men Habina och framför allt Niyama var minst lika misstänkta (duh, eftersom hon fick min röst). Jag är fortfarande säker på att GA är god. Säger lite som GA att det är skiläskigt när ingen alls misstänker Sasse. Samtidigt så har hon ju prickat två ulvar och det har Niyama också - så om det är något att gå på så sjunker nog Niyamas skumhet litegrann. Samtidigt så blir jag lite brydd på Niyamas självsäkra uttalanden, vet hon ngt extra?, om hon inte redan åkt ut som spion hade jag trott att hon satt på en massa spioninfo (det kanske hon gör som ulv som fått spionrad?) : Paddi vet jag *verkligen* inte var jag har. Alls. Habinas avgörande röst på Caisa kan tyda på att hon är god eller så ett jävligt snyggt alibi när Caisa ändå var mest misstänkt av alla - förutom Niyama då. Så nej, jag kan inte avskriva Habina pga det.
Det var mina två cent efter den här röstningen
 
Här blev det dött. Funderar på röstningen. Om Paddan eller Cirkus varit goda bör ju ulvarna försökt styra rösterna dit istället för att rikta in sig på mig (borde ha varit lättare att få med goda på). Därför tror jag båda är onda.

Varför övriga tre bör vara goda har jag tjatat om så många gånger så jag behöver inte dra dessa teorier igen, men kan lägga till att Habinas avgörande röst på Caisa gör mig ännu mer övertygad om hennes godhet.

Jag tänker att om både du och paddan är goda så är det logiskt om ulvarna hakar på paddan och röstar på dig. Alltså isåfall cirkus och caisa men jag håller med om att paddan är skum.

Att både paddan och cirkus är goda finner jag osannolikt men möjligt.
 
Jag tänker att om både du och paddan är goda så är det logiskt om ulvarna hakar på paddan och röstar på dig. Alltså isåfall cirkus och caisa men jag håller med om att paddan är skum.

Att både paddan och cirkus är goda finner jag osannolikt men möjligt.

Jo, fast Paddan var väl den som startade med att helt förvränga vad jag skrev. Mitt inlägg om alla:
Paddington - har jag inte läst så mycket av än men Jeffrey kändes hal. Behöver gå igenom mer här men blir inte förvånad om det döljer sig en ulv här.
Habina - tycker Habinas röst på GA var hur konstig som helst, men det är ju bara så som Habina brukar spela (sorry Habina) så jag tycker inte det tyder på ondhet. Hennes inlägg känns som en typisk god Habina där hon snöar in lite på de som misstänker henne.
Cirkus - måste kika mer på henne när jag hinner. Uteslutningsmetoden ger att hon eller CB bör vara ulv (om det är fyra stycken).
Sasse - hon kan visserligen lura mig totalt men hon känns god främst pga hennes teorier kring Mammas.
CaisaLundblad - min huvudmisstänkte. Har redan skrivit om detta. Mammas röst på henne igår (värdelös alibiröst i och för sig), och "samspelet" dom emellan tycker jag tyder på att Caisa är Mammas kollega. Kändes dessutom som att Caisa gjorde ett litet desperat försök att rädda Mammas.
_CorpseBride_ - måste kika mer på. Om Cirkus är god tror jag att CB är ulv.
Glömmerallt - tror jag är god pga hennes jakt på Mammas. Visserligen vore det ju ett bra alibi att se till att kollegan lynchas men nej :p

Paddans inlägg (del av):
Vilket gör att jag blir misstänksam mot dig. För dels kan jag inte förstå hur du om du var god i ett testamente skulle peka ut mig som ond utan att ha något på fötterna för det. OM det hade varit så att du blivit nattkäk så hade jag hamnat i fokus idag och alla skulle tro att det låg något bakom dina misstankar utan att ens reflektera över det. Förstår inte vad du som god skulle vinna på att skriva så starka misstankar mot någon du inte vet är ond. Det hade varit en annan sak om du skrivit att du var ”misstänksam”, ”funderade” etc men vara tvärsäker på att jag är ulv tycker jag pekar på att du själv inte har helt rent mjöl i påsen. Sedan att du fortsätter hålla din linje tvärsäkert utan att ens fundera på alternativ gör att jag är inne på att du passar in i lyan

Det känns som att hon lite desperat försöker hitta på nåt om mig. Eller så har hon inte ens brytt sig om att läsa vad jag faktiskt skrev.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 495
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 598
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
12 181
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
10 051
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Ridskoleryttare
  • Tungband

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp