Varulvslek.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja fy, jag lär aldrig förstå då det är läge för att försöka få goda sidan att förstå något i risk att ulvarna också ser! :angel:

Fast just ängelrollen känns inte så viktig att de andra ska förstå att man har tycker jag. Däremot vill man ju att goda sidan ska fatta att man är just god så man inte ryker i lynch.
 
@_CorpseBride_ Det är ju svårt det där med vem man ska skydda i det läget. Det är ju stor risk att den outade rollen åker, men samtidigt kan ulvarna tro att den är skyddad och ta en annan. Jag tror faktiskt det är vanligare att någon annan tas först, just för risken att missa käk.

Jo precis, det satt jag också och funderade över. Det kändes som att GA var både outad och attraktiv för ulvarna, så jag funderade på om ni då skulle ta mig eller möjligtvis Niyama pga risken att jag skulle skydda henne. Men sen såg jag scenariot framför mig hur ni käkar outade siaren GA medan ängeln skyddar någon annan och det gick ju bara inte för sig! :eek: :D
 
Det var nog så att du just signalerade viktig roll!

Kul att du fick komma tillbaka när du var så taggad även om du var rätt jobbig ;)

Då hade jag ju rätt i att det inte bara var jag som fick den tanken av inlägget;)

SEn att jag drog på i hundratjugo om det berode mest på taktik, man kan skarva lite med sanningen som god också jag insåg faktiskt att andra en Mammas kunde tolka de så men det passade inte i teorin så det ignorerade jag ivrigt:cool:
 
Ja fy, jag lär aldrig förstå då det är läge för att försöka få goda sidan att förstå något i risk att ulvarna också ser! :angel:

Fast så länge folk typ inte försökte rösta ut dig eller mig(om du fattade att jag var siare) så behövde du väl inte hinta till goda?:)

Sen är det så att generellt ser ulvarna hintarna mycket lättare eftersom de har extraa info så ska man hinta ska man göra det extra tydligt så alla ser annars om man har otur kanske bara ulvarna uppfattar hinten.

Jag såg din hint i varje fall om det är till något tröst(men jag satt ju också på extra info)
 
Det är så svårt att vara ängel! Man lyckas nästan alltid göra fel val och sen tänker man vad faaan gjorde jag så för. Jag vet :angel:

Om inte jag är ulv och väljer käk då brykar änglarna vara mycket duktiga, speciellt Sasse hon är väldigt bra på att vara ängel för hon lyckas med det när jag är god också:idea:
 
Om inte jag är ulv och väljer käk då brykar änglarna vara mycket duktiga, speciellt Sasse hon är väldigt bra på att vara ängel för hon lyckas med det när jag är god också:idea:

Men JA! Var det inte vi två, Cirkus och Karamell som var ulvar när det var helt hopplöst att få käk?!
 
Men JA! Var det inte vi två, Cirkus och Karamell som var ulvar när det var helt hopplöst att få käk?!

Ja! Visst var det så.
Så knäckande. Vi svalt. Och fick vi käka så var det nån ynka bybo
Men jag minns att vi vann ändå - för du spelade så himla bra
 
Jag måste erkänna att den här leken kommer för alltid vara i en dimma för mig. Var så sjukt nervös för premieringen, framförallt för att jag fick åka långt med hästen alldeles ensam. Plus att jag drömt om den dagen sedan hon var föl. Så jag har inte riktigt fått ordning på leken.

Litade på min kloka tvilling och på något vis blev jag kvar till slutet. Mycket bra taktik. :-P Fast lotten fick avgöra första lynchningen. Sorry @Koppen
 
:rofl: Tvärtom, jag kom inte ens ihåg att jag var bra. Jag minns mest alla gånger jag blivit lurad :down:

Det ena hindrar väl inte det andra:idea: Jag minns att du spelade väldigt bra i den lek som myrten (förlåt att jag påminner dig igen cirkus inte meningen att vara tjatig) lurade alla. Du hade någon smart taktik där på slutet som gick ut på att du skulle bli utröstad. Jag minns att du var siare också men inte så mycket mer för jag förstod inte taktiken(fast jag förtod typ inget alls i den leken, när jag följdde den på slutet vara jag helförvirrad och fattade inte varför någon gjorde någonting alls). Smart var du i varje fall.:laugh:
 
Jag minns för övrigt också ofta mina,ska vi kalla det mindre lyckade prestationer, förmodligen därför jag minns "myrten lek så bra och tjattrar om den så mycket, Det var ju inte min förstänst att vi vann om man säger så, jag var mest en förvirrad katastrof. Jag bidrog väl genom att myrten hade någon att rösta på i varje fall:rofl:

Att jag är nöjd med min prestation i den här leken trots att jag kunde gjort många saker bättre säger ju en del omvar jag lägger nivån för mig själv. :laugh:
 
Jag måste erkänna att den här leken kommer för alltid vara i en dimma för mig. Var så sjukt nervös för premieringen, framförallt för att jag fick åka långt med hästen alldeles ensam. Plus att jag drömt om den dagen sedan hon var föl. Så jag har inte riktigt fått ordning på leken.

Litade på min kloka tvilling och på något vis blev jag kvar till slutet. Mycket bra taktik. :-P Fast lotten fick avgöra första lynchningen. Sorry @Koppen

Det var jätteroligt att det gick bra för din häst!

Jag tycker du spela helt okej, det som var lite konstigt var väl rösten på mig men då verkade du uppenbart tidstressad, annars finns det ju inget att anmärka på du spelade rätt bra.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 270
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 893
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 817
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 612
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp