Varulvslekarnas anmälningstråd

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Niyama
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 986
  • Visningar Visningar 56 414
Status
Stängd för vidare inlägg.
Kära ponnyakuten!
Blev så glad när jag såg ert erbjudande !:bump:
Jag har ett problem med min 3-åring
Hon är mörkrädd stackarn :heart:nailbiting:
Hon är övertygad om att det finns både vargar och björnar precis varsom helst när det blir mörkt
Annars är hon jättesnäll men nu börjar jag se tendenser till att hon kryper under halmen när kvällen kommer
Och hon hoppar hellre än går när det blir mörkt:(, och det ger vissa katapulteffekter för ryttaren, visserligen finns det ett horn att hålla i på min sadel, men ibland hinner man inte med att ta tag i det

Hur ska jag göra för att få henne att lita på att det inte är farligt med mörket?

Sedan har hon egenhet till som hon börjat med nu när det faktiskt inte är så mörkt på dagarna längre.
Hon försöker stå på händer ! Och jag är orolig att hon ska börja med kullerbyttor också, hon kanske skulle vilja börja med gymnasatik? Och det är det hon försöker säga till mig ?:confused:

Hästen heter Saffran och är en american quarter, kan det vara så att vi har språkförbistringar:idea:
Hon har visserligen bott i Sverige hela sitt liv, men kanske har hennes mamma bara lärt henne amerikanska?
Ser fram emot att få hjälp så jag och min ponny kan vara samspelta:)

( och ni behöver inte vara oroliga , det var inte eders Q som åkte i backen, jag är smart nog att undvika sådant om det bara går :p )

saffran%20bakut.jpg

LL: Artline & Myrten Tema: Ponnyakuten

1. CaisaLundblad
2. Snurrfian (med lite dåligt med tid misstänker jag men jag gör mitt bästa! ;) )
3. quarter4ever
4. LenaH (fast jag kan ju tydligen inte leka på onsdagar :p)
5. fio (kan inte gå i pension utan att vinna först!)
6. hemlig
7. bollen__ (kan vara lite off pga. valp :p )
8. Bumpo
9. @Habina ?;)
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.

1. CaisaLundblad
2. Snurrfian (med lite dåligt med tid misstänker jag men jag gör mitt bästa! ;) )
3. quarter4ever
6. hemlig
8. Bumpo
9. @Habina ?;)
10. @Ferrari ?
11.
12.
13.
14.
15.
16.

Förstod det som att Ferrari ville vara med.

Wiiie!
Min påni har ett något genant problem... Hon föddes med hål i huvudet!!
5b0ee053-8eaa-4187-bec0-b3278fdbebe5_zps81b3ce04.jpg

Jag tror det är hålets fel att hon dels kan vara ett typiskt sursto (hennes mor är nämligen inte stoig NÅGONSTANS. Utom fysiskt.) och dels tycker det är SÅÅ roligt att hoppa att det bara säger "tjofs" så är hon klar. :nailbiting:

Hon verkar tycka det är onödigt att ta galoppssprång mellan hindren och kör bara på studs istället. :arghh:
Utöver dessa problem är hon en mycket trevlig påni, faktiskt. Jag hoppas verkligen inte hålet i huvudet ska behöva påverka hennes liv alltför mycket. :(

Snälla ponnyakuten, hjälp mig!

Kära ponnyakuten!

Jag har flera stora problem med min ponny. För det första är han född i fel kropp. Det är ett russ jag äger, men i ett halvblod, om än mycket söta, kropp. Detta leder ofta till en identitetskris som gör att han tror att ha är en flodhäst. (Se bifogad bild).

Dessutom är han rädd för sin egen skugga, smygande lejon och andra opålitliga saker. Detta har inneburit mer än en oavsiktlig kontakt med i underlaget för hans matte.

Och så har vi ett litet, tämligen obetydligt, problem med högergaloppen, som tenderar resultera i bocksprång.

MVH Uppgiven

20160208_182027.jpg

20160208_182041.jpg

1. CaisaLundblad
3. quarter4ever
6. hemlig
8. Bumpo
9. @Habina ?;)
10. @Ferrari ?
11. Klara (hoppar av om deltagarantalet blir för stort, min hjärna klarar inte det)
12.
13.
14.
15.
16.

1. CaisaLundblad
3. quarter4ever
6. hemlig
8. Bumpo
9. @Habina ?;)
10. @Ferrari ?
11.
12.
13.
14.
15.
16.

Förstod det som att Ferrari ville vara med.

Självklart att @Ferrari ska vara med !:bump:

Jo, jag uppfattade det så men hon måste ju få tycka till själv.:p

@Klara - vi kan ju starta när vi är "lagom" många, typ 12-15.
Hon har ju redan skrivit i tråden efter ny lista kommit upp - då är man väl per automatik anmäld;):p

Tror det varit flera som uttryckt att de har svårt att vara med innan påsk som är anmälda och att torsdag skulle var önskvärd lekstart ?

Jo, jag uppfattade det så men hon måste ju få tycka till själv.:p

@Klara - vi kan ju starta när vi är "lagom" många, typ 12-15.
Jag gör en bedömning när ni tycker att det närmar sig lekstart. Fick uppfattningen att det var några som vilken vänta några dagar med att köra igång. Känner jag att för många anmälningar trillar in så hoppar jag av, inga bekymmer för mig. :)

Kära ponnyakuten
Jag har ett stort problem och det är att jag inte kan hitta min ponny, den är helt enkelt puts väck och det gör att det är väldigt svårt att rida, det känns mest som om man går en helt vanligt promenad. :(
Kan ni hjälpa mig med det här problemet så är jag er evigt tacksamma! :love:
Snurrfian

Kära ponnyakuten,
Jag har ett stort problem med min häst, den är nämligen inte ridbar alls!
Folk runt mig påstår att det beror på att hon är för ung, men hon är ju snart hela nio månader! Kan ni hjälpa mig så att hon åldras snabbare?
Mvh
Hedinn

Tror att jag borde ha möjlighet att vara med i den här leken också, men avvaktar lite, lite innan jag anmäler. :D

Kära ponnyakuten
Jag har ett stort problem och det är att jag inte kan hitta min ponny, den är helt enkelt puts väck och det gör att det är väldigt svårt att rida, det känns mest som om man går en helt vanligt promenad. :(
Kan ni hjälpa mig med det här problemet så är jag er evigt tacksamma! :love:
Snurrfian
Eh.... Naturligtvis! Komsi, komsi Snurris! Sätt dig här. Vill du ha en Dumle-klubba?
*viskar*
@Artline - jag tror vi behöver medicinsk kompetens i den här säsongen. Och då menar jag inte för hästarna...

Kära ponnyakuten,
Jag har ett stort problem med min häst, den är nämligen inte ridbar alls!
Folk runt mig påstår att det beror på att hon är för ung, men hon är ju snart hela nio månader! Kan ni hjälpa mig så att hon åldras snabbare?
Mvh
Hedinn

Tror att jag borde ha möjlighet att vara med i den här leken också, men avvaktar lite, lite innan jag anmäler. :D
Vi kan inte hjälpa dig om du inte anmäler. Just saying!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 776
Senast: qitis
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 756
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
17 840
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 018
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tovig katt
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025