Varulvslekarnas anmälningstråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är ju olika vad man lägger i orden, men det blir inga oförutsedda grejor om du med det menar saker som inte framgår ur rollbeskrivningarna att det kan hända, och inga onda som blir goda eller tvärt om. Och tanken är att infon ska bli ganska begränsad och hyfsat spridd, så ingen sitter på facit. Men det kanske är skillnad på vad vi noobs räknar som lite info och vad ni gamla rävar som fattar allt direkt och kan se en hint på fyra mils håll tycker. :o

Ja, precis jag vill att det ska framgå ur rollbeskrivningarna vad som kan hända (ja, förutom att det kan bli avhopp/hintar/andra regelbrott som gör att man måste kompensera). Och så inga omvandlingar :up:. Ja, alltså erfarenheten säger mig att nya LLs kan bli lite överengagerade och ta med alldeles för mycket specialgrejer och information (och sen inte ens hålla ordning på den själv och typ råka ta död på fel person). Så det är mitt tips, ta inte mer med grejer än ni kan hålla ordning på ;).

Ja, precis jag vill att det ska framgå ur rollbeskrivningarna vad som kan hända (ja, förutom att det kan bli avhopp/hintar/andra regelbrott som gör att man måste kompensera). Och så inga omvandlingar :up:. Ja, alltså erfarenheten säger mig att nya LLs kan bli lite överengagerade och ta med alldeles för mycket specialgrejer och information (och sen inte ens hålla ordning på den själv och typ råka ta död på fel person). Så det är mitt tips, ta inte mer med grejer än ni kan hålla ordning på ;).

@Derring-Do har en ganska traumatisk upplevelse med omvandling i bagaget- jag kan med stor säkerhet säga att det vill hon inte uppleva igen vare sig som LL eller som spelare.

Alltså, om det drar igång snart kan jag vara med, men från tisdag är det Breeders på Flyinge så då tänkte jag hänga där på all ledig tid :p

:eek::eek::arghh::arghh::arghh::arghh:
( fast om jag blir förrädaren kan det ju bli kul :p Jag verkar ju ha viss fallenhet för dylika roller :o )

Nä, poängen var att du inte skulle vara förrädaren.

Fast enda gången jag varit med i en lek med förrädare så fattade ändå ingen trots att den avslöjade allt och blev lynchad så rollen framgick.

LLS: @the great doers

1. Habina
2. quarter4ever
3. Hedinn (de kommande helgerna är det bara ena dagen jag har dåligt med tid, så borde funka bra :D)
4. Illiana (Aka Mumorsan)
5. Snurrfian Den här veckan har jag gott om tid, nästa vecka och framåt har jag antagligen bara tid på kvällarna. :D
6. hemlig (om det blir denna vecka varnar jag för låg aktivitet onsdag-fredag dock)
7. fio
8. bollen__
9. cirkus - kan bara vara med om leken startar jättesnart
10. @LenaH om DL är senast kl 21
11. Ferrari
12. @Gabby_Ossi om leken startar fort !
13.
14

Vi har typ skrivit ihop det mesta, återstår en granskning, så vi borde snart kunna få upp leken, men efter att ha tittat på det tror jag det vore bra med en trettonde deltagare om vi ska få en vettig balans. (Annars kanske vi måste ta bort vår favoritroll)

@Niyama har du ändrat dig och vill vara med? Eller har du kanske lust att slänga ett öga på röran av roller vi har satt ihop istället och ge en åsikt?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 194
Senast: qitis
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 763
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
17 846
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 021
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka