Varulvsleken!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Reflektioner så här efter Mammas död:

Den enkla versionen är naturligtvis att hon mer eller mindre godförklarat @Paddington och @bumpo men ibland är det inte en ulv även om det ser ut så. Jag skulle snarare fundera på tvärtom och det är jag ju inte ensam om ser jag.

Jag tror inte heller att @Sasse skulle varit så ihärdig i sitt försvarande om de hade suttit i lyan tillsammans.
Fast å andra sidan... :p

Ja det var verkligen ruskigt underlig kommentar om Paddington från onda Mammas.

Jag får inte nån rätsida på den alls. Bläh. Känns mest som att hon bara vill förvirra och det har hon ju lyckats med i allafall i min skalle

Finns säkert någon som alibiröstat på mammas också, en teori är att Hjartagna röstar på mammas för att ge sig själv alibi och sedan röstar matmissbrukaren (enligt min teori nu ond) på Idahoe för att jämna ut igen. Men det är riskfyllt och oklart om ulvarna skulle våga det.

:)

Varför menar du på att Matmissbrukaren är ond?

Om inte Sasse grundlurar mig totalt (:rage:) så känns det som att hon kan vara god. Även Hjartagna känns åt det godare hållet för jag förstår inte varför hon skulle lägga upp sin kollega för lynch redan dag 1. Sedan tror jag även Habina kan vara god. Hon känns som när hon är god annars, men jag kan ju ha fel. Ingen aning.

Och resten är neutrala förutom bumpo och Paddington som jag känner att jag måste hålla ett extra öga på.

Mammas kommentar om Paddington är ju onekligen intressant, för tillfället vill jag nog på grund av den kommentaren hålla Paddington åt det goda hållet. Det känns lite som att det skulle kunna vara ett försök av Mammas att få oss att lyncha henne. Samtidigt är ju Mammas så slipad att det är risk för att mina byxor verkligen ryker nu… :o :cautious:

Ja det var verkligen ruskigt underlig kommentar om Paddington från onda Mammas.
Japp. Helt omöjligt att veta vad hon menar med den. Jag har också lagt in sådana kommentarer när jag varit ulv tidigare och påväg att åka, oftast mot en god, som då blivit misstänkt (och eventuellt lynchats). Men Mammas hade ju en omvänd strategi i någon av hennes tidigare lekar, när hon var död så skickade hon ett meddelande till Mediumet (?) att Killeloe (Mammas ulvkollega) var ond. Eller något i den stilen. För att lura Mediumet och få henne att tro att Killaloe var god. Det funkade inte den gången, meeen, det här skulle ju kunna vara ett nytt försök. Eller så är Paddan god. Who knows?

(För nya spelare är Mediumet en sådan roll som tar emot meddelande/"hintar" från döda spelare.)

Oj! Där höll det visst på att gå dåligt för mig!

Jag är hemskt ledsen om folk tyckte att jag körde på en "enkel röst med gamla teorier". Det berodde helt enkelt på att när jag skulle rösta så kunde jag inte hitta något nytt misstänkt att teoria kring. Jag är nog helt enkelt för oskicklig på spelets taktiker ännu så länge för att kunna hitta de mer eller mindre dolda hintarna eller misstagen. :(
Hoppas på att lära mig snart!

Imorgon har jag iallafall mer tid, så om ulvarna kan hålla huggtänderna för sig själva ännu en natt så hoppas jag kunna komma med utförligare teorier då :)

Bra att det var en ond som röstades ut iallafall!

Alltså, @Sasse, jag tycker att det är taskigt att byta avatar mitt i en lek! Jag trodde först att det var en ny deltagare. :crazy: Innan det här var jag, nästan, inne på att godförklara dig med tanke på din förklaring tidigare men nu är jag inte lika säker längre... :cautious: :D

• Gilla
Reactions: MM
Blir lite fundersam kring Mammas kommentar om Paddington.
Rimligtvis borde hon ju veta att hon avslöjas som ond om hon lynchas. Alltså bör hon säkert ha försökt luras på något sätt. Som jag ser det är alternativen följande:
1 Paddington är egentligen en ond kollega som Mammas försöker skydda genom att peka ut henne som ond och räkna med att vi tror att hon säger tvärtom eftersom hon är ulv. Alltså tror vi att Paddington är god fast hon är ond.
2 Paddington är god och Mammas försöker dubbel-lura oss att tro att hon trots allt är ond.

Just nu har jag ingen aning om vilket men ska läsa igenom noga imorgon om jag fortfarande lever då.

Alltså, @Sasse, jag tycker att det är taskigt att byta avatar mitt i en lek! Jag trodde först att det var en ny deltagare. :crazy: Innan det här var jag, nästan, inne på att godförklara dig med tanke på din förklaring tidigare men nu är jag inte lika säker längre... :cautious: :D
Sorry, jag blev bara så vansinnigt trött på den jag hade :p

Fy just nu känner jag att detta är en såndär eländig lek där jag blir dubbellurad.
Kommentaren om Paddi gör att så klart kommer jag hålla öga på henne, men jag är sjukt kluven. idahoe har en rätt bra sammanfattning . Samma sak som att jag känner att Sasse nog inte borde varit i lyan med Mammas just pga tankarna runt henne, men samtidigt så bara för att ...så kan hon vara ulv.

Matmissbrukaren har en rätt bra tanke om Hjartagna, hon borde inte vara ulv och lägga en andraröst på en kollega i ett tidigt stadie som i DL1 och sen sätta spiken i kistan för Mammas i denna DL, det känns som rätt avancerat, men samtidigt så veeeet jag inte.

Hemma från bion och jag blir inte så mycket klokare än tidigare idag.
Mammas kommentar om Paddington är ju helt banans. Hon sätter griller i huvudet på oss och sitter nog och asgarvar just nu.
Precis som flera skriver så kan det vara så att Paddan är ond och Mammas försöker få oss att tro att hon är god eftersom hon skrev sådär eller så är Paddan god och Mammas räknar med att vi ska tro att hon gjort omvänd taktik och att vi lynchar henne ändå. Va fan liksom.

Sasse har jag satt mer åt det goda hållet fast hon försvarat Mammas så.

Bumpo spelar läskigt likt hur hon spelade förra leken när vi var i lyan tillsammans. Det kan iofs vara hennes spelsätt men just nu är hon mer åt det onda håller för mig.

Idahoe tycker jag inte spelar misstänkt alls utan tycker hon gör bra ifrån sig för att vara sin första lek.

Habina alltså jag är ledsen men jag kan inte släppa henne. Det är något som gör att jag inte tror hon är god. Ska läsa igenom allt noggrannare imorgon, om man fortfarande lever.

Paddington alltså som sagt. Va fan. Jävligt oklar.

Nu blev cirkus uppäten, men jag svarar henne ändå ifall det är fler som inte förstår min teori.

Mammas misstänker att hon skall åka, så onda Hjartagna lägger en ganska avgörande röst på henne. Sedan lägger hennes andra ulvkollega matmissbrukaren en röst på Idahoe för att försöka att ändå rädda mammas.

Den här teorin kom jag på igår när jag såg röstlistan, jag har inte jämfört den med tidigare röstlistor. :)

Hoppas det blev tydligare. :)

Ser att @Mammas kommentar om mig gör er förvirrade och att ni börjar fundera över mig och min roll (vilket var precis Mammas tanke). Jag föreslår att ni går tillbaka och läser mina inlägg, jag har svårt att se vad lyan skulle vinna på att jag som ev medlem dragit upp misstankarna mot Mammas speciellt som de inte var så starka från början.

Jag tycker att det är förvånande att cirkus blir äten i natt. Hon har röstat tidigt (först två gånger och som nummer tre nu sist) på Mammas, Sasse och Idahoe, nu vet vi i och för sig att Mammas var ulv, kan det vara så att Sasse och Idahoe är ulvar med och lyan därmed tagit cirkus för att vara något annat (inte troligt i mina ögon)? Eller är det helt enkelt så att de valde henne för att förvirra? De har i så fall lyckats med mig. :cautious:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 582
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
18 031
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 842
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar... 40 41 42
Svar
827
· Visningar
17 040
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera Mera VIII
  • Fälttävlans-tråden 2025