Varulvsleken

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså nu börjar idol om nån minut så jag kommer kika in mellan pauserna och mest troligt rösta efter Idol slutar vid 21 så vet ni vart jag tagit vägen

jag saknar input från
@bollen__
@Artline
@bumpo
@Derring-Do
@Gabby_Ossi
idag
( jag vet att det aviserats om tidsbrist etc men tänker inte ta ställning förrän jag sett att alla kommit med sitt idag )

Nu har jag inte läst klart alla dagens inlägg men jag funderar också på @Gabby_Ossi på fio. Varför just fio när det var flera som sagt likadana saker om goda lyan? För fio skrev det först? Var det verkligen så skumt att det var värt en avgörande röst?

*Läser vidare*

För att förklara vad jag menar, jag reagerade på att Cirkus menar att Gabby skulle ha lagt en röst på hemlig istället för på fio, och då bli min fundering varför hon nu skulle ha gjort det? Om hon nu inte ville lägga just en avgörande röst, varför skulle hon då ha lagt sin röst på hemlig istället? Hon kunde ha lagt den var som helst förutom just fio och diskussionen hade inte funnits. Jag reagerar mer på att det ser ut som en räddning av Q, och då förstår jag inte var hemlig kommer in i det hela? Samtidigt skulle det kunna vara så att @Gabby_Ossi är god och faktiskt tyckte att Fio var skum med sin kommentar om lyan.

Lite olika scenarion med dessa tre (q, hemlig och g_o). Kom ihåg att hemlig hade två röster innan q och gabby röstat - lika många som fio.

Jo serru - om det visar sig att q och hemlig är goda (precis som fio) och gabby är ond så är det konstigt att hon inte lät det bli lottning istället för att sticka ut och lägga en med största sannolikhet avgörande röst på fio.

Om vi leker med tanken att q, gabby och hemlig är onda så förstår jag g_o's röst på fio - den är kortsiktigt något som gynnar lyan dvs räddar q, men å andra sidan har hon outat både sig själv och den hon räddade.

Om vi istället tänker att hemlig är god och q resp gabby är onda så kanske de helt enkelt valde att rösta bort fio hellre än hemlig. De hade kunnat lägga röst på hemlig som i det läget hade två röster, antingen den ena av dom eller bägge och då hade hon åkt istället för fio om den ena röstat på hemlig och den andra på fio hade det blivit lottning mellan tre stycken

Jag räknar bort röstfifflaren i dessa scenarion, för så ringrostig som jag är blir det svårt att tänka in den också.

Alltså nu börjar idol om nån minut så jag kommer kika in mellan pauserna och mest troligt rösta efter Idol slutar vid 21 så vet ni vart jag tagit vägen

jag saknar input från
@bollen__
@Artline
@bumpo
@Derring-Do
@Gabby_Ossi
idag
( jag vet att det aviserats om tidsbrist etc men tänker inte ta ställning förrän jag sett att alla kommit med sitt idag )
Jag kom precis hem, har skumläst lite när jag kunnat under dagen men inte kommit fram till mycket mer än att du är lika skum som vanligt. ;) Ska försöka läsa ordentligt parallellt med att jag försöker fixa mat, så återkommer jag så fort som möjligt

Nu är jag hemma, känns som att jag får börja med att förklara min egen röst lite först eftersom jag förstår att jag blir misstänkt med tanke på fios roll och jag hann inte utveckla mina tankar speciellt mycket igår.

Jag velade fram och tillbaka om jag skulle lägga en avgörande röst eller bara försöka hitta något på någon "udda". När jag började leka var jag först väldigt försiktig med att påverka röstningen alls men blev då tillsagd att det faktiskt är bättre att försöka påverka än att låta ulvarna styra röstningarna. Någon måste ju avgöra bättre en själv än en ulv, typ :p. Så jag har försökt att inte gömma mig så mycket längre...

Och jag blev lite misstänksam när det trillade in röster på q så fort, nu vet jag såklart inte q's roll men som jag kommenterade innan kan det gynna onda sidan att få ut q oavsett om hon är ond eller god. Kändes därför relativt troligt att en ond skulle passa på att slänga in en röst på q när hon nu kom upp för röstning och då var det fio som dels var den som hade flest röster (Hann inte riktigt se Hedinns och q's egna röster sedan jag redan hade börjat vela mellan en helt udda röst och att få upp fio till ev lottning med q), dels hade lagt en röst på q och dels var den första jag reagerade på.

Visade sig såklart att jag hade fel om fio men innan vi vet q's roll är det ju inte säkert om det var ett bra eller dåligt drag...

Om vi istället tänker att hemlig är god och q resp gabby är onda så kanske de helt enkelt valde att rösta bort fio hellre än hemlig. De hade kunnat lägga röst på hemlig som i det läget hade två röster, antingen den ena av dom eller bägge och då hade hon åkt istället för fio om den ena röstat på hemlig och den andra på fio hade det blivit lottning mellan tre stycken
och du tror inte att jag skulle tänkt på det om jag vore ond? ;) Samtidigt så tycker jag att du måste tänka på att det fanns två potentiellla dolda röster igår - både röstfifflaren samt byfånens
Här inser jag att det kan tala till min nackdel på vissa sätt- men att någon har en rösts övervikt i gårdagens DL var ändå på inget sätt att säkra vare sig att den skulle åka eller att det ens skulle bli lottning. ( jag har redovisat dessa tankar tidigare idag i inlägg #209 )

och du tror inte att jag skulle tänkt på det om jag vore ond? ;) Samtidigt så tycker jag att du måste tänka på att det fanns två potentiellla dolda röster igår - både röstfifflaren samt byfånens
Här inser jag att det kan tala till min nackdel på vissa sätt- men att någon har en rösts övervikt i gårdagens DL var ändå på inget sätt att säkra vare sig att den skulle åka eller att det ens skulle bli lottning. ( jag har redovisat dessa tankar tidigare idag i inlägg #209 )

Jag är inte säker på nånting. Jag tänker att Gabbys röst ser UT som en räddningsröst av dig. Men jag är inte alls säker på att det är så - dels har jag lite svårt att tro att lyan skulle outa sig så, dels så tror jag att en ond gabby i sitt resonemang om lex Q insåg att en Q i god lya kan vara väldigt värdefull och då hellre valde att hellre peta ut fio

Igen så är ju inget skrivet i sten iom röstfifflaren och byfånens eventuella röst.

Jag tänker att Gabbys röst ser UT som en räddningsröst av dig.
ja det förstår jag - jag tog upp det som en reflektion själv efter DL att det ser ut så
tillägg lägger in min kommentar till BSF där efter första DL
Hon skulle väl lika gärna kunna vilja slå spiken i kistan för mig ? Om du nu inte tänker dig att hon ville "rädda"mig ?
men Ja jag finner det också intressant att du är den enda överlevande som röstade på mig !
jag tolkar det utifrån min synvinkel och har tankar kring det -och ni andra kan bara göra det som ni har eran lek
Jag känner mest att hon ( Gabby-Ossi ) skulle kunna vara lika gärna en god som röstade som hon trodde var bäst utifrån sin tid att leka -eller att hon är ond som kände tja - vem jag än röstar på så funkar det. Därmed inte sagt att jag vet vart Gabby-Ossi hör hemma i leken utan detta var spekulationer bara så som så!

Nu är jag hemma, känns som att jag får börja med att förklara min egen röst lite först eftersom jag förstår att jag blir misstänkt med tanke på fios roll och jag hann inte utveckla mina tankar speciellt mycket igår.

Jag velade fram och tillbaka om jag skulle lägga en avgörande röst eller bara försöka hitta något på någon "udda". När jag började leka var jag först väldigt försiktig med att påverka röstningen alls men blev då tillsagd att det faktiskt är bättre att försöka påverka än att låta ulvarna styra röstningarna. Någon måste ju avgöra bättre en själv än en ulv, typ :p. Så jag har försökt att inte gömma mig så mycket längre...

Och jag blev lite misstänksam när det trillade in röster på q så fort, nu vet jag såklart inte q's roll men som jag kommenterade innan kan det gynna onda sidan att få ut q oavsett om hon är ond eller god. Kändes därför relativt troligt att en ond skulle passa på att slänga in en röst på q när hon nu kom upp för röstning och då var det fio som dels var den som hade flest röster (Hann inte riktigt se Hedinns och q's egna röster sedan jag redan hade börjat vela mellan en helt udda röst och att få upp fio till ev lottning med q), dels hade lagt en röst på q och dels var den första jag reagerade på.

Visade sig såklart att jag hade fel om fio men innan vi vet q's roll är det ju inte säkert om det var ett bra eller dåligt drag...

Det är bra att nån törs vara modig. Jag är kvar i mesmode tror jag.

Hmm på det fetade. Du var alltså orolig att en ond skulle rösta på q när det var typ bara du och bollen__ (som missade) kvar att rösta

Det är bra att nån törs vara modig. Jag är kvar i mesmode tror jag.

Hmm på det fetade. Du var alltså orolig att en ond skulle rösta på q när det var typ bara du och bollen__ (som missade) kvar att rösta

Nej, jag menade att någon ond kanske redan hade lagt en röst där och att det möjligtvis skulle kunna vara fio. Vilket ju var fel :p

DL 1
18:58 hemlig röstar på fio
19:24 cirkus röstar på hemlig
21:00 bumpo röstar på fio
21:09 Blacksmithfarm röstar på quarter4ever
21:10 fio röstar på quarter4ever
21:12 LenaH röstar på quarter4ever
21:19 Snurrfian röstar på LenaH
21:20 Derroing-Do röstar på Artline
21:27 Artline röstar på Snurrfian
21:27 Hedinn röstar på hemlig
21:28 quarter4ever röstar på fio
21:30 Gabby_Ossi röstar på fio

fio - bybo
LenaH - byfåne
Jag sitter och läser igenom röstmotiveringarna lite, hemligs röst på Fio känns väldigt första dl aktig, Cirkus följer upp med en röst på hemlig. Bumpo lägger en lite halv vag andra röst på Fio som ingen riktigt verkar reagerar på. Annars brukar andra röster granskas, men å andra sidan så verkade Bumpo rätt hängig igår så det kan vara en anledning till att den inte är ifrågasatt.
BSF röstar på q för att hon tystar ner teorier, fio röstar direkt på och verkar inte ha sett BSF röst. Sen röstar LenaH strax efter igen på Q.
DD lägger en udda röst egentligen på saker som har hänt i tidigare lekar, Artline kommer med en udda röst på mig med åter igen saker som har hänt i tidigare lekar, sen kommer Hedinn med en röst på hemlig, som gör att det då ligger två röster på fio, två röster på hemlig och tre röster på Q. Sen kommer det två röster på fio från Q och Gabby.
Qs röst är svår att säga så mycket om, hon försöker rädda sig själv och det är inte säkert att hon hinner se hedinns röst på hemlig, alltså finns bara alternativet att försöka rädda sig själv genom att rösta på fio. Gabbys röst finns det fler frågetecken runt, men försöker hon rädda Q och båda är ulvar, eller är det bara Gabby som är ulv och som försöker få ut en god och dessutom lägga misstankar på Q. Eller så är Gabby god och som hon själv skrev inte ville fega ur.

Jag ska ut i stallet nu och kommer med största sannolikhet inte in före DL, så röstar nu.

Efter att ha gått igenom deltagarna lite lätt så har jag konstaterat att detta är allt bollen skrivit i tråden:

Jag har också hittat hit! :)

Min hjärna funkar inte :arghh: herregud det var alldeles för länge sen vi lekte.:banghead:

Kom precis till datorn och skulle fråga när DL var..

Jag känner mig otroligt trögstartad. Hängde inte riktigt med på att nattdl var direkt heller :o
Nu ska jag jobba och imorgon köra bil hela dagen och sen ha taskig mottagning. Jag ska försöka hinna vara med iaf!

Jag har full förståelse för att man har tidsbrist, det har hänt mig också att det blivit för lite tid till lekarna och jag missat att rösta, sånt händer. Men jag inbillar mig ändå att man som god åtminstone gör nåt försök att ifrågasätta nåt inlägg, eller skriva nån tanke om nåt, oavsett om det är efter DL, mitt i natten, eller vad det kan tänkas vara. Jag kan åtminstone inte placera bollen åt det godare hållet efter dessa inlägg.

Hedinn röstar på bollen__

För någon slags sammanfattning, de jag funderar mest över är hemlig, Cirkus, Q och Gabby, jag skulle så gärna vilja syna alla fyra men det går inte. :cautious: Nu när jag har tagit mig igenom leken igen så förstår jag till viss del Cirkus funderingar på Gabby.
Snurrfian röstar på Gabby eftersom jag tror att det kan ha varit något lurt i farten igår när fio åkte, Gabby borde ha insett att Q skulle rösta på fio och slog därmed spiken i kistan för Fio.

DL 1
18:58 hemlig röstar på fio
19:24 cirkus röstar på hemlig
21:00 bumpo röstar på fio
21:09 Blacksmithfarm röstar på quarter4ever
21:10 fio röstar på quarter4ever
21:12 LenaH röstar på quarter4ever
21:19 Snurrfian röstar på LenaH
21:20 Derroing-Do röstar på Artline
21:27 Artline röstar på Snurrfian
21:27 Hedinn röstar på hemlig
21:28 quarter4ever röstar på fio
21:30 Gabby_Ossi röstar på fio

fio - bybo
LenaH - byfåne

Hemligs motivering skaver lite, hon fick röster på sig pga det igår. Samtidigt var det lekens första röst. Men å andra sidan så kan ulvar lägga lekens första röst så det innebär inte per automatik att hemlig skulle vara god för det - mer att jag vill ge henne lite tid och se vad som händer.

Snurrfian, Derring-Do och Artline lägger sena uddaröster, och det är kanske något att hålla lite koll på det med.

G_O's röst är den sista som sticker ut, det kan vara räddning av Q (på riktigt eller på låtsas), eller så ville hon inte "fega ur".

Såg precis att Hedinn röstade på bollen__ som missade gårdagens DL och inte bidragit mycket än.

Jag är definitivt inte skärpt nog för det här idag, sitter och försöker läsa om hela leken och tänker att "Lena är kanske god ändå, när hon skriver så" innan jag kommer på att hon blivit käk så jag kanske ska fokusera på övriga. Så vad har jag då kommit fram till om övriga:
q kommer med den ena långsökta tankegången efter den andra, och jag blir smått sugen på att rösta ut henne bara för att slippa försöka hänga med, men eftersom hon kan snurra till det rejält även (särskillt?) som god känns det inte som en jättebra ide
Hedinn & Bsf verkar kloka och jobbar på med att reda ut qs resonemang, inget jag kan anmärka på där
hemlig reagerade jag lite på igår, men det vet jag att jag alltid gör, och nu tycker jag hon verkar försöka hänga med och bidra på ett positivt sätt
bollen & bumpo har jag sett för lite av för att kunna säga något om, och Artline hamnar nog också i den kategorin (ja, jag vet att jag också hör dit, :o om jag lever till helgen blir det bot och bättring då)
Gabby_Ossi har varit på tapeten för sin röst på q, men jag kan på något sett ändå sympatisera med viljan att ha kvar q (iallafall rent intellektuellt)
samtidigt är det något med cirkus resonemang om triangeldraman med hemlig, q och gabby som jag fått för mig skaver lite, men jag vet inte vad
Och vem har jag glömt...
Snurrfian har inte skrivit något som fastnat i mitt trötta huvud så hon får väl vara neutral tills vidare

Nu ska jag se om jag kommer på något att rösta på också :crazy:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 771
Senast: qitis
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 013
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar... 40 41 42
Svar
827
· Visningar
16 856
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 756
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka