Varulvsleken

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men va f-n :mad:
@quarter4ever - kunde nån god framfört nåt innan NattDL? De har väl ingen information förrän efter natten. Så det är först nu siaren ska kunna få fram nåt, för det är väl den enda som kan sitta på nån information just nu?
varför frågar du mig ?
innan nattDL så nej ingen god kunde veta något innan Natt-DL . NU däremot efter natt_DL så JA !

Jag kan ju förstå om de onda försvinner från lektråden MTP att nattDL är 22,30- men vad sjutton det borde ju finnas goda som vill få fram vad som händer / gäller ???
Pga det här inlägget. Men jag tänkte inte på när det skrevs, det kanske var efter NattDL. I så fall ber jag om ursäkt (och nu ska jag sova).

G_O skulle kunna vara ulv som slog sista spiken i kistan för fio - å andra sidan så hade hon ont om tid...
Hon skulle väl lika gärna kunna vilja slå spiken i kistan för mig ? Om du nu inte tänker dig att hon ville "rädda"mig ?
men Ja jag finner det också intressant att du är den enda överlevande som röstade på mig !
jag tolkar det utifrån min synvinkel och har tankar kring det -och ni andra kan bara göra det som ni har eran lek
Jag känner mest att hon ( Gabby-Ossi ) skulle kunna vara lika gärna en god som röstade som hon trodde var bäst utifrån sin tid att leka -eller att hon är ond som kände tja - vem jag än röstar på så funkar det. Därmed inte sagt att jag vet vart Gabby-Ossi hör hemma i leken utan detta var spekulationer bara så som så!

Hon skulle väl lika gärna kunna vilja slå spiken i kistan för mig ? Om du nu inte tänker dig att hon ville "rädda"mig ?
men Ja jag finner det också intressant att du är den enda överlevande som röstade på mig !
jag tolkar det utifrån min synvinkel och har tankar kring det -och ni andra kan bara göra det som ni har eran lek
Jag känner mest att hon ( Gabby-Ossi ) skulle kunna vara lika gärna en god som röstade som hon trodde var bäst utifrån sin tid att leka -eller att hon är ond som kände tja - vem jag än röstar på så funkar det. Därmed inte sagt att jag vet vart Gabby-Ossi hör hemma i leken utan detta var spekulationer bara så som så!

Ja, det ser ju ut som att hon räddade dig i så fall, det behöver inte betyda att du är ond om hon är det. Onda kan rädda goda för att verka goda. Nu tror jag mest på att hon valde det hon tyckte verkade mest rimligt med den tiden hon hade och alltså är det svårt att dra några slutsatser av det.

Nu går jag och lägger mig - godnatt :)

Jag känner mig otroligt trögstartad. Hängde inte riktigt med på att nattdl var direkt heller :o
Nu ska jag jobba och imorgon köra bil hela dagen och sen ha taskig mottagning. Jag ska försöka hinna vara med iaf!

ok vaken mitt i natten ( as usual) och ska försöka förklara det jag inte kände att jag ville förklara innan DL1
nu tycker jag att vi inte ska hjälpa onda mer i tankarna än vad som redan gjorts så en liten begäran om att tänka sig för innan man skriver känns på sin plats ...

Jag ska försöka hålla det så det inte hjäper ulvarna - men
kortfattat - varför ge dem tillgång till våra tankar ? de delger ju inte direkt deras till oss?;) ) om det blev begripligt ?)

Nej faktiskt inte. Jag tycker snarare att du som möjlig ond inte vill att goda ska se de olika strategierna en god lya kan använda sig av. Är man orutinerad är spioninfo inte så lätt att läsa.

Jag förstår dig, men man kan vända på det. Det kan gagna ulvarna om goda inte "förstår" oskrivna regler och hur goda lyan kan påverka. Att då tysta ned diskussionen kommer i det läget att gagna lyan...

Haha, två själar - en tanke! :p

Tiden rinner iväg, jag sitter och håller på med annat och tittar in mellan varven, så för att inte riskera att missa DL känner jag att det är säkrast att jag röstar nu. I brist på bättre teorier.

Blacksmithfarm röstar på quarter4ever
Då hennes nedtystande av teoriande lika gärna kan hjälpa onda som goda.

Ingen annan än jag som slogs av tanken att OM en ulv blivit lynchad i DL1 och käket sedan misslyckades av en eller annan anledning - att det faktiskt inte funnits nån i goda lyan som kunnat skicka vidare en spionrad ?:confused::confused::confused:
Sedan så är det ju så att den raden goda lyan ( om en sådan finns) väljer att skicka i första spioninfon dessutom kommer inte fram förrän till efter DL2 vilket jag frågade tidig om för att ha koll på inte bara för min skull utan också för att andra skulle vara medvetna om det
Det som jag inte ville dela med mig av var just det att inte ulvarna skulle kunna tycka att det var en bra idé? För OM det gick så - alltså en ulv ute i DL1 + inget lyckat käk första natten för ulvarna så dröjer det ju till EFTER DL3 innan en ev spionrad når någon god alls ( vilket jag ju kan se skulle vara något onda sidan skulle tycka vore bra )
Eller så är det bara jag som kan få till sådana ideér när jag ond kanske:o
Och även om goda lyan skulle få ta del av gammal info så tänker jag att den bara får skicka vidare en spioninforad av senaste spioninfon , dvs den aktuella infon för den natt/dag de kan skicka vidare rader ifrån ? jag jämför här med en drällrader om det inte finns en regelrätt spion - de drällraderna kommer ju bara från den senaste infon och inte den samlade infon totalt i leken
Just detta hur en god lya och deras spioninfo fungerar i leken ( dvs när info når ut till någon i leken ) känns som det ofta blir förvirrat och inte helt gripbart- det fanns en anledning till att jag frågade LL om det för att klargöra !

( jag har fö fortfarande svårt att förstå @Hedinn s tanke att en sådan rad skulle hamna i lyan lika gärna som hos en god i första läget om en god lynchas i första DL - infon borde kunna innehålla bra info om flertalet potentiella goda faktiskt )
nu har vi ju inte bara en god utan två goda i åskådarlyan så de borde ju ha en tämligen god bild av vem att skicka infon till- just nu så gäller det ju bara att inte lyncha den tänkta mottagaren av en spionrad till morgondagens lynch eller hur ?

edit : fixade taggen till hedinn

Senast ändrad:
quarter4ever det är jag det :)
Snurrfian har haft svårt med tid idag som hon tidigare aviserat om - så känns svår att greppa. Hon hade en teori om att LenaH och cirkus skulle vilja göra sken av att vara ovetandes om ulvarnas antal - för att de verkade samtala "med varandra" . cirkus frågade varför hon bara tog upp LenaH och cirkus ur det perspektivet- jag håller med där- för både jag och fio dividerade också. LenaH som hon röstade på var ju bevisligen god så hon var fel ute i sin tanke där . Men samtidigt kändes Snurrfians röst som en sådär typisk röst på LenaH hon kan göra när hon inte haft tid att läsa leken ordentligt .
Tja. Kan vara precis vad som helst med andra ord - en jag vill se mera av och känner att jag inte alls fått grepp om så här långt
bollen__ missade att rösta till DL1- och går öht inte att bilda sig en uppfattning om i leken så här långt-behöver se mera !
hemlig tja hon reagerade på ungefär samma sak som jag själv gjorde ( fios kommentar om avundsjuk?) Kanske att jag tycker att hon var väldigt snabbt på att ta fram ulvkortet på fio dock ? Men å andra sidan så tror jag inte att en ulvig hemlig gjort så. Så för mig hamnar faktiskt hemlig mera i det neutrala fältet just nu
Gabby_Ossi även hon har inte haft tid att delta ordentligt i leken men kommer in med tankar som redovisas innan DL1, hon röstar på fio - en avgörande röst efter min röst som la upp fio lika med mig - ( iaf som de synliga rösterna låg) Hon teoriar om fio och LenaH som båda visar sig vara goda efter dl1 respektive första käket. Hon funderar vidare över hemlig och sedan väljer hon att i det närmaste- iaf som det ser ut som- att "rädda mig " när hon röstar på fio
Mycket som får mig att vilja hålla ögonen på henne - men det kan lika gärna vara pga en fel tankegång. men iaf på min obslista !
Blacksmithfarm jobbade natt vid lekstarten och kom in under dagen till DL1 med den första rejäla sammanfattningen av leken och även teoriande som jag tycker för leken framåt Sedan att det råkade vara om mig teoriandet handlade om är inget jag tänker hänga upp mig på:p.
Jag har inga egentliga ondvibbar av BSF så här långt, men heller inga direkta godvibbar - så hon får vara neutral men med plus i kanten för att hon teoriar och fullföljer sina teoritankegångar ( sedan ska jag bara bestämma mig för om det är en ond eller god BSF som gör det ;) )
bumpo hade svår dl1-ångest och tar kort upp en teori om fios kommentar om lyan samt en fundering om mig och BSF ( där hon skriver att ingen av oss pingar ulv )och jag frågar om ett förtydligande om detta bumpo röstar sedan på fio för hennes kommentar om lyan - Ha väldigt svårt att få grepp om bumpo men kanske lite att hon verkar inte vllja sticka ut ( ingen är skum ingen pingar på ulvradaren osv) ett osäkert kort för mig som jag gärna skulle se mera av
Hedinn Hm jag kan inte låta bli att känna att hedinn känns "på hugget" och faktiskt vågar sticka fram hakan och tycka något i början av en lek ( i min bok är det något positivt :) )
Hon ifrågasätter hemligs kommentar om att fios kommentar skulle vara ulvig och hänger sedan på BSFs tanke att jag skulle vara svängdörr i mina åsikter - och uttrycker frustration över att jag har många inlägg trots att jag skrivit att jag skulle behärska mig med sådana . jag svarar,på det -och hon skriver tillbaka att hon mest skämtade.Tycker att LenaH har fel i sin tanke att det skulle vara "bra" att en god åker ut i första dl pga spioninforad kan komma ut i leken . Tycker också att spionraden lika gärna kan hamna i onda sidan som goda- men jag håller inte med där faktiskt . Men är å andra sidan osäker på om hedinn lekt med en god lya ( åskådarlya) innan så vill inte ta några större växlar på det egentligen . hedinn är väldigt svår att placera - det brukar hon vara de fåtalet ggr jag lekt med henne - så ett frågetecken får hon stå som tills vidare
cirkus tillbaka igen efter en lekpaus :) Kul! verkar ha haft lite IRL- saker som upptagit hennes tid och tankar . Men så pass har jag lekt med cirkus innan att jag inte känner några ondvibbar av det hon skrivit i leken så här långt, Jag kan iofs för den delen inte säga att hon skulle vara god heller . Hoppas på mera input från cirkus imorgon .
Derring-Do känns som jag (tllsammans med @Madalitso )närmast tvångsanmälde henne till leken :o:heart har visserligen lyckats klara av sin disputation ( GRATTIS !!!:banana: ) men har uppenbarligen mycket annat som upptar hennes tid - men hinner in med lite tankar innan DL1 och jag noterar att hon lägger en uddaröst på artline i ett läge där en sådan röst inte spelar någon som helst avgörande roll. Hon verkar ha funderingar kring att LenaH skulle vilja ha fio lynchad ( för att hon är god ?) i så fall i linje med vad LenaH tidigare uttryckte att det vore bra om en god blev lynchad i dl1 ? eller så var det bara en kommentar till just LenaH att då vore det ju en bra idé att lyncha fio om fio nog inte var ond? ingen aning om vart jag har DD så här långt, har inte stuckit ut åt någotdera hållet som jag sett .
Artline uhum känns som ännu en jag tvångsanmält:o eller iaf råkade anmäla :D
så tänker inte orda så mycket om tidsbrist här heller men noterar att även hon lägger en uddaröst ( på snurrfian) som inte fäller något avgörande i slutet av röstningen - behöver se mera av Artline !

DL 1
18:58 hemlig röstar på fio
19:24 cirkus röstar på hemlig
21:00 bumpo röstar på fio
21:09 Blacksmithfarm röstar på quarter4ever
21:10 fio röstar på quarter4ever
21:12 LenaH röstar på quarter4ever
21:19 Snurrfian röstar på LenaH
21:20 Derroing-Do röstar på Artline
21:27 Artline röstar på Snurrfian
21:27 Hedinn röstar på hemlig
21:28 quarter4ever röstar på fio
21:30 Gabby_Ossi röstar på fio

fio - bybo
LenaH - byfåne

Mina första tankar:
Q ville självklart rädda sig - svårt att säga vilken sida hon står på utifrån det. G_O skulle kunna vara ulv som slog sista spiken i kistan för fio - å andra sidan så hade hon ont om tid...

Gabby hade kunnat lägga en röst på hemlig - då hade röstfifflarens röst eller lotten avgjort. Det kan iofs redan ha skett - dvs att röstfifflaren la sin röst på q och sen avgjorde lotten. Jag tycker att gabbys röst skaver.

Det som jag inte ville dela med mig av var just det att inte ulvarna skulle kunna tycka att det var en bra idé? För OM det gick så - alltså en ulv ute i DL1 + inget lyckat käk första natten för ulvarna så dröjer det ju till EFTER DL3 innan en ev spionrad når någon god alls ( vilket jag ju kan se skulle vara något onda sidan skulle tycka vore bra )
Eller så är det bara jag som kan få till sådana ideér när jag ond kanske:o

Tänker du att ulvarna alltså skulle kunna offra en ulv och ett käk för att en ynka spionrad inte ska komma fram förrän DL3?

Gabby hade kunnat lägga en röst på hemlig - då hade röstfifflarens röst eller lotten avgjort. Det kan iofs redan ha skett - dvs att röstfifflaren la sin röst på q och sen avgjorde lotten. Jag tycker att gabbys röst skaver.
Du menar att gabbys röst skaver för att hon inte röstade på hemlig? Varför tycker du att hemlig är ulvig och vad är det som säger att röstfifflaren eller lotten hade gjort ett bättre val? Det känns som om jag har missat något här, jag måste läsa om från början för att se om jag kan förstå vad du menar.

Du menar att gabbys röst skaver för att hon inte röstade på hemlig? Varför tycker du att hemlig är ulvig och vad är det som säger att röstfifflaren eller lotten hade gjort ett bättre val? Det känns som om jag har missat något här, jag måste läsa om från början för att se om jag kan förstå vad du menar.

Hon hade kunnat röst på precis vem som helst faktiskt, utom ett avgörande mot en god. Jag är hellre lite defensiv i början innan pusslet klarnar och har ytterst sällan lagt en avgörande röst i DL1 om jag inte vetat att den jag röstar på är på motsatta sidan - så jag utgår väl antagligen från mig själv. Å andra sidan så sticker det föstås ut att avgöra så att en god åker och det kanske en ulv inte vill göra.

För övrigt så röstade jag på hemlig och när jag kom in sent efter att mitt besök åkt så ångrade jag mig inte.

Eftersom en god åkte så tycker jag att något annat hade varit ett bättre val om möjligheten till att en ond åkte funnits (vilket jag iofs inte vet)

Hur tänker du själv om att lägga avgörande röster på en god i DL1?

Hon hade kunnat röst på precis vem som helst faktiskt, utom ett avgörande mot en god. Jag är hellre lite defensiv i början innan pusslet klarnar och har ytterst sällan lagt en avgörande röst i DL1 om jag inte vetat att den jag röstar på är på motsatta sidan - så jag utgår väl antagligen från mig själv. Å andra sidan så sticker det föstås ut att avgöra så att en god åker och det kanske en ulv inte vill göra.

För övrigt så röstade jag på hemlig och när jag kom in sent efter att mitt besök åkt så ångrade jag mig inte.

Eftersom en god åkte så tycker jag att något annat hade varit ett bättre val om möjligheten till att en ond åkte funnits (vilket jag iofs inte vet)

Hur tänker du själv om att lägga avgörande röster på en god i DL1?
Att det är väldigt lätt hänt oavsett om man är god eller ond. Kanske till och med vanligare när man är god än ond eftersom ond gärna brukar vilja få in en alibi röst någonstans och gärna ibörjan innan det spelar så stor roll.
Så att man röstar på en god i dl 1 avgör inte för mig. Dl 1 är alltid svårt.

Att det är väldigt lätt hänt oavsett om man är god eller ond. Kanske till och med vanligare när man är god än ond eftersom ond gärna brukar vilja få in en alibi röst någonstans och gärna ibörjan innan det spelar så stor roll.
Så att man röstar på en god i dl 1 avgör inte för mig. Dl 1 är alltid svårt.

Avgörande röst ( gabby var dessutom som sista röstande) frågade jag om - inte rösta på en god i största allmänhet för det sker ju mest hela tiden.

För att fortsätta @cirkus så reagerade jag på att du verkade veta att hemlig är ond och frågan blir även om du med det menar att q är god? Men som sagt jag har inte läst igenom helt men ska göra det under dagen så kanske jag hänger med på hur du menar.

Avgörande röst ( gabby var dessutom som sista röstande) frågade jag om - inte rösta på en god i största allmänhet för det sker ju mest hela tiden.
:rofl: Jag läser som en kratta, jag undrade vart du ville komma, goda som röstar på goda sker ju hela tiden. Men då är jag med på vad du frågar och ja det skulle kunna vara misstänkt, samtidigt så skulle fio kunnat vara ond och då hade det varit ett bra drag. På sätt och vid går allt att tolka som misstänkt oavsett hur gabby hade gjort. Men det är värt att ha med sig framåt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 771
Senast: qitis
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 012
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar... 40 41 42
Svar
827
· Visningar
16 856
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 756
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka