Vatten sköldpaddor utom hus!

H

habby

jag har nys fått en vatten sköldpadda av min syster :)och jag undrar om man kan ha dem utomhus på sommrarna. Eller blir det för kallt för dem ? i såfall hur länge kan man ha dem där ute ? ;)
 
Du kan ha dem ute, men bara om det är riktigt varmt. De kan väldigt lätt få lunginflammation om lufttemperaturen understiger vattentemperaturen.
 
karnsje du kan göra så att du har dom ute på dagarna och inne på nätterna?
 
Alla vattensköldpaddor tillhör inte samma art. Det finns tropiska paddor, subtropiska paddor, samt paddor fr mera nordliga breddgrader....

Vad dom tål beror på VAR dom lever i naturen.

Tex min lädersköldpadda som kommer fr florida! hon vill ha varmt och gott och får vara ute juni, juli och augusti.

Mina rödörade vattensköldpaddor är ute mellan början på maj till september någon gång. Litet beroende på vädret. (rödörade vattensködpaddor finns ända upp till canada, men i så kallt klimat faller dom i dvala undervintern, dom gräver ner sig i sjöarnas bottenslam).

Så kolla först upp VILKEN art av sköldis ni har....ta sedan reda på VAD den arten vill ha för att må bra...

/Kung Tulle
 

Liknande trådar

Hemmet Finns intresse av en sån tråd? Vi kanske kan ge varandra tips, idéer och pepp? Jag har fått tips om ett hus som jag ska titta på om 2...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
6 067
Senast: bettysmatte
·
Hemmet Så. -30 ute. Mitt vatten i köket klarar runt -20, alltså så kommer det frysa i natt. Det är bara vattnet i köket som fryser då det...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 048
Senast: FrDrake
·
Hemmet Vad bör man titta på mer specifikt om man funderar på att köpa ett hus från förra sekelskiftet? Är det något särskilt som brukar vara...
Svar
10
· Visningar
991
Hästvård Hej! Jag bor i en villa på landet. Ungefär 100 meter från mitt hus går tre mustanger i en väldigt stor hage. Dock har denna hage på...
2
Svar
32
· Visningar
3 613

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Mat till kräsen liten valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp