Vem håller koll..

Jeps

Trådstartare
på hur många felfria rundor unghästekipagen har. Jag har varit på tävling i helgen där 1.30 hopningen vanns av en 6-åring som inte har två felfria rundor i avd. B. Samma ryttare startade sin andra 6-åring i avd. A första starten i 1.20 UTAN att ha starta avd. B en enda gång. Enl TR är det ryttaren som ska kunna bevisa att de har kvalat in till avd A. Vad gör man om ryttaren inte följer dessa regler?

Sv: Vem håller koll..

Vet man om att ryttaren inte kvalat in så bör man kunna anmäla det till överdomaren.

Det är ryttarens ansvar, och vet du att felfria rundor inte har gjorts så varför kontaktade du inte överdomaren på platsen?

Jag pratade inte med överdomaren för att ryttaren (och mamman) har blivit tillsagda flera gånger men ändå skiter i detta. Borde kanske ha gjort detta, men undrar ändå hur vanligt det är med ryttre som fuskar i det här.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 498
Senast: Edla
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 475
Senast: zarmino
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
187
· Visningar
25 731
Dressyr Jag vet inte om den här tråden ligger på rätt ställe. Den kan möjligtvis hamna under utrustning också, men jag vill främst diskutera...
Svar
13
· Visningar
2 410
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka