Bukefalos 28 år!

Vem har det kallast?

Men var bor ni som ska ha 0 eller plusgrader? Här ska det vara minus hela nästa vecka och till onsdag -10.

Detta tycker jag är trevligt vinterväder, inte för kallt och en del sol 🌞
Nästa vecka blir det dock kallt igen 🥶
1000016432.jpg
 
Grattis till er som har det mildare... Igår var det -11 när jag steg upp. Idag - när jag måste iväg till jobbet - är det åter igen -17 grader... :arghh: Jag har redan känt på isen på vindrutan, och jag kommer att behöva starta bilen jättetidigt för att försöka börja smälta den. Det var sådan som jag stod och slet med den morgonen när jag skulle iväg till tandläkaren. ORIMLIGT svår att få bort. Man skrapar och det händer INGENTING... :nailbiting:
 
Grattis till er som har det mildare... Igår var det -11 när jag steg upp. Idag - när jag måste iväg till jobbet - är det åter igen -17 grader... :arghh: Jag har redan känt på isen på vindrutan, och jag kommer att behöva starta bilen jättetidigt för att försöka börja smälta den. Det var sådan som jag stod och slet med den morgonen när jag skulle iväg till tandläkaren. ORIMLIGT svår att få bort. Man skrapar och det händer INGENTING... :nailbiting:
Har du räfflad skrapa? Det är måste för att hantera pansaris enligt min mening.
 
Grattis till er som har det mildare... Igår var det -11 när jag steg upp. Idag - när jag måste iväg till jobbet - är det åter igen -17 grader... :arghh: Jag har redan känt på isen på vindrutan, och jag kommer att behöva starta bilen jättetidigt för att försöka börja smälta den. Det var sådan som jag stod och slet med den morgonen när jag skulle iväg till tandläkaren. ORIMLIGT svår att få bort. Man skrapar och det händer INGENTING... :nailbiting:

Köp ett skydd för vindrutan så slipper du skrapa.
Finns billigt på Biltema, Jula mfl. Perfekt även på sommaren för att slippa varm bil.
 
-10 ute och +11,5 inne på morgonen. Nu eldat i en dryg timme och inne är uppe i 14,6 grader mätt sådär 10 meter från kaminen.
 
Just nu ganska resonabla -14 (enligt termometer). Lite orolig för jobbet, då de inte kör värmen när ingen är där. Och ingen har varit där sen 22/12. Så idag kan bli... lite kylslaget.

Vårt uppvärmningssystem är, för övrigt, helkasst och stänger ibland av sig om det är för kallt ute. Det skall också stänga av sig när alla gått hem, men börjar stänga av sig redan vid 14, vilket gör det onödigt kallt när man jobbar till 1600 eller senare.
 
Grattis till er som har det mildare... Igår var det -11 när jag steg upp. Idag - när jag måste iväg till jobbet - är det åter igen -17 grader... :arghh: Jag har redan känt på isen på vindrutan, och jag kommer att behöva starta bilen jättetidigt för att försöka börja smälta den. Det var sådan som jag stod och slet med den morgonen när jag skulle iväg till tandläkaren. ORIMLIGT svår att få bort. Man skrapar och det händer INGENTING... :nailbiting:
The icer på biltema tex jag sprayar på runt om. När jag gått runt bilen går det smidigt att skrapa.
 
-22 när jag startade bilen halv 7 imorse, den var stan lite ovillig (har inte använt den på en vecka). Imorgon ska det bara vara - 3 på morgonen.
 
-14 i Uppsala. Suck. Imorgon ska det bli mildare dock så jag ska försöka ge mig iväg till hästarna. Måste bara få bort all snö från bilen och hoppas att jag kommer in i den samt att den startat. Inte kört den sen nyårsafton. :crazy:
 
Nu kommer jag säkert låta förnumstig, men var försiktiga om ni eldar mycket kaminer som inte är tänkta att värma mer än några timmar i taget och/eller har premodulskorsten. Jag tycker att jag läser väldigt mycket om bränder just nu. Var försiktiga.

Det är säkrare att kombinera med ett oljefyllda eller element som slås på när kaminen har värmt upp inomhusluften och som håller värmen uppe medan kaminen får vila.
väldigt bra inspel!

Vår kamin är alldeles för stor för rummet den står i så man behöver knappt elda alls för att det ska bli olidligt varmt. Eldade i kanske 2-3 timmar.
 

Liknande trådar

Mat Eftersom priset på bröd är helt galet och många av oss kämpar för att hålla hushållskassan i schack, så tänkte jag att vi kanske kunde...
9 10 11
Svar
202
· Visningar
6 917
Hemmet Okej, om några timmar måste jag bestämma mig! Jag bor i nuläget i en nyproducerad lägenhet som är är snordyr. 43% av min lön går till...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
6 604
Hemmet Jag bor i ett 75 kvm stort hus (1.5 plan) på landet. Jag har idag ett värmesystem med en vedpanna i köket som går till ett vattenburet...
2
Svar
27
· Visningar
1 208
Senast: __sofia__
·
Fritid Ja, som rubriken säger... Jag är inte jägare, och är den där stadsbon som på sin höjd varit ute på svampplockning som barn (:p). Så...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
3 885
Senast: skogaliten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp