Bukefalos 28 år!

Vem har det kallast?

Vädret luras minsann - hade -15 som varmast igår, var ute och red i nästan en timme i -17 och blev inte ens kall!
Sent på kvällen var det -22 igen och det har hållt i sig... :meh:
 
Tror vi hade -21 inatt och det ska vara kallt i morgon när jag åker till veterinären. Sen blir det skitväder med plusgrader i flera dagar för att sedan frysa på igen. Stackar alla vilda djur med skaren som kommer bli. :(
 
Fina iskristaller på fönstren i sovrummet i kylan ❄️

IMG_0375.jpeg
 
Jag håller febrilt tummarna för att det inte ska bli så illa som det ser ut, men när det är långvarigt, många plus och har stått i prognosen länge så har jag inget stort hopp.

Här är Klart, SMHI och YR samstämda och det brukar betyda att det stämmer rätt väl. Nästa helg ska det blir kallare igen, kring -12.
 
-22 grader i morse men nu har det stillat sig med -16. Fortsatt sol och blå himmel och jag blir glad när det är såhär vackert. 18 grader inne så problemfritt men elmätaren snurrar lite väl fort så jag har tänt kaminen. Ska snart till stallet och idag blir det en tur ut med min lilla bruna.
 

Liknande trådar

Mat Eftersom priset på bröd är helt galet och många av oss kämpar för att hålla hushållskassan i schack, så tänkte jag att vi kanske kunde...
9 10 11
Svar
202
· Visningar
6 927
Hemmet Okej, om några timmar måste jag bestämma mig! Jag bor i nuläget i en nyproducerad lägenhet som är är snordyr. 43% av min lön går till...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
6 604
Senast: Nixehen
·
Hemmet Jag bor i ett 75 kvm stort hus (1.5 plan) på landet. Jag har idag ett värmesystem med en vedpanna i köket som går till ett vattenburet...
2
Svar
27
· Visningar
1 208
Senast: __sofia__
·
Fritid Ja, som rubriken säger... Jag är inte jägare, och är den där stadsbon som på sin höjd varit ute på svampplockning som barn (:p). Så...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
3 885
Senast: skogaliten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp