Vem har gjort fel?!

Sv: Vem har gjort fel?!

Vad står i kontraktet?

När jag lånade ut min häst så ville Jag skriva in i kontraktet att fodervärden fick göra en avlivning utan mitt samtycke om det skulle bli akut så det gjorde vi.

Men det låter ju rätt knas att de skulle ha "glömt bort" att det inte var deras häst och att de inte sedan har ringt och sagt något...
Det luktar Ljug!
 
Sv: Vem har gjort fel?!

Men är det då vem som helst?

Mvh

Tora

De allra flesta hushåll ute på landsbygden iaf här där jag bor har iaf ofta en eller flera (ibland alla) i familjen med licens.

Däremot är det smaklöst tycker jag, och anser att en jägare enbart ska skjuta en häst om det är AKUT och det inte går att få dit vet fort nog.
 
Sv: Vem har gjort fel?!

Man kanske inte ska glömma bort att frågan ställs av någon som i sin tur har hört historien om vad som har hänt av någon annan. Det är lätt hänt att vinkla saker och inte ta med detaljer som är till egen nackdel.

Kanske finns det detaljer och omständigheter som inte TS vet om och som ställer saken i en helt annan dager? Man hoppas nästan det i alla fall för det här låter ju helt makabert!
 
Sv: Vem har gjort fel?!

Hon sa att hon ville ha försäkringspengarna.. men de har hon inte fått än!
 
Sv: Vem har gjort fel?!

nix, detta är hela historien. Det är min stallägare som är ägare till hästen. Hon skall nu ringa försäkringsbolaget och höra med dom vad hon skall göra =)
 
Sv: Vem har gjort fel?!

Man får inte ut några försäkringspengar om inte avlivningen är godkänd av försäkringsbolaget.
 
Sv: Vem har gjort fel?!

*kl*

Mycket som inte stämmer här. Försäkringsbolagen är mkt restriktiva med att ge ut förs.pengar, så varför skulle de ge ut pengar till någon som inte äger hästen. Och vaför har fodervärden en egen försäkring på någon annans häst?, kan man verkligen ha det?

Tycker hela alltet är konstigt. Inte minst hur ägaren har hanterat allt oxå.
 
Sv: Vem har gjort fel?!

Bee;11162244 Och vaför har fodervärden en egen försäkring på någon annans häst? skrev:
jepp, man kan få täckna en försäkring på en häst man inte äger, konstigt men sant.
 
Sv: Vem har gjort fel?!

Jag tycker att det är ganska uppenbart att fordervärden har sålt hästen, knappast avlivat den och "glömt bort det"
Tyvärr kommer det bli svårt att hitta hästen,, fodervärdskontrakt???
 
Sv: Vem har gjort fel?!

"knapplån"

Detta är stöld. Jag skulle polisanmäla bums !!! Om man lånar en häst och avlivar den utan ägarens samtyckte, såvida det inte är akut så är man en riktig jävla idiot. KRÄV försäkringspengarna - livvärdet, i annat fall måste dom betala värdet på hästen ! Så här gör man bara inte.

Ring polisen med detsamma !
 
Sv: Vem har gjort fel?!

Eftersom man inte får göra sig av med en död häst hur som helt så måste det finnas papper på kadaverhämtning, tillstånd till nergräving eller papper på att hästen är slaktad.
PL
 
Sv: Vem har gjort fel?!

Som jag skrev innan: Sjukt dålig stil av dom som lånade hästen.

Men säger även som vissa andra här: Fodervärds kontrakt.

Hade det varit min häst, hade jag varit väldigt noga med det, eftersom det finns så mycket skaderisker och konstigt folk. Och jag tror också dom har sålt hästen, tyvärr. Dock är de ju dåligt av köparna isf att inte kräva hästpass osv.
 
Sv: Vem har gjort fel?!

*kl*

Mycket som inte stämmer här. Försäkringsbolagen är mkt restriktiva med att ge ut förs.pengar, så varför skulle de ge ut pengar till någon som inte äger hästen. Och vaför har fodervärden en egen försäkring på någon annans häst?, kan man verkligen ha det?

Tycker hela alltet är konstigt. Inte minst hur ägaren har hanterat allt oxå.

Nej fodervärdarna har ingen egen försäkring på hästen. Det är därför som hon nu skall ringa och fråga försäkringsbolaget om det har kommit in något papper på om hästen är avlivad eller så.
Sedan måste hon ta reda på vilken veterinär som tog ner hästen oxå för att veta säkert att den inte är såld eller liknande.
 
Sv: Vem har gjort fel?!

Det finns ett fodervärlds kontarkt bara det att ägaren är av den slarviga typen och har tappat bort det.. Inte det bästa i detta fall.. :crazy:
 
Sv: Vem har gjort fel?!

Eftersom man inte får göra sig av med en död häst hur som helt så måste det finnas papper på kadaverhämtning, tillstånd till nergräving eller papper på att hästen är slaktad.
PL

Det var ju inga papper i samband med kadaverbilen?
 
Sv: Vem har gjort fel?!

alltså.. nu hänger jag inte med. Vem skriverpå papper när kadaverbilen kommer? Dom till oss eller oss till dom? Eller inget alls? Jo det kostar ju så det måste ju visst skrivas på.
 
Sv: Vem har gjort fel?!

Det finns ett fodervärlds kontarkt bara det att ägaren är av den slarviga typen och har tappat bort det.. Inte det bästa i detta fall.. :crazy:

Är man inte mer rädd om sin häst? Hur länge sedan är det som ägaren hälsat på hästen egentligen? Har inte ägare och fodervärd haft löpande kontakt?
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 188
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
9 927
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 021
Senast: Sasse
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 273

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp