Veredus Carbon gel

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Felway
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 49
  • Visningar Visningar 8 300
F

Felway

Någon som har de nya benskydden från Veredus, Carbon gel?
Funderar på att köpa dem, tycker att de verkar väldigt bra med sådan "fastsättning" :p Kardborre brukar ju "släppa" efter ett tag.
Har tyvärr inte hittat någon bild att visa, någon som förstår vad jag menar?
Vad tycker ni i så fall, värt att köpa?
(Veredus brukar ju bara sälja bra grejer, så jag antar ja :idea: )

Sv: Veredus Carbon gel

CGF.jpg

;)

Håller med om att dom kanske inte ser så snygga ut men det beror väll på vad man är ute efter. Det ser ju säkert prydligt och stilrent ut, skulle säkert kunna vara bra som vardagsskydd spec. med tanke på knäppningen. Men till tävling tycker jag de med läderinsida är snyggare.

Jo, jag håller med. Inga supersnygga skydd, men jag tror väldigt praktiska just med den knäppningen. Hade tänkt mig att ha dem som hagskydd eller bara till vardags ute i skogen etc. Just nu har hästen Eskadron, men kardborren blir snabbt dålig så det händer att ett benskydd flyger av i hagen när hästen busar lite :angel:
Så jag tänkte att dessa kanske sitter bättre!
Lite smått irriterande att knalla runt i hagen och leta efter ett benskyd..

Okej, men någon "budget-variant" är väl det ändå inte :crazy:
Det skulle jag kalla H**ks eller B*rjes skydd osv.
Vad är "finsskydd" för dig då, om Veredus är budget?

om det var mig du avarade så menar jag inte att Verdus är budget, har själv Verdus pro light till vardags, men jag tycker de ser billiga o plastiga ut även om de inte är det.

Ja, det var till dig jag menade, vet inte varför jag svarade mig själv?! :p
Okej, jag fick den uppfattningen att du tycker Veredus är "skit". Undrade därför vad som är "bra". Men jag håller med om att de ser lite tråkiga ut men som hagskydd duger de väl?!

Tror dom där är lätta att plocka av i hagen, bara att bita tag i remmen....

Köp vanliga Pro light istället, dom går garanterat inte upp, det är ju "lås" på dom. Har inte märkt av att kardborren blir dålig heller för den delen.

Okej, kanske det. Skulle ändå vilja testa något annat en kardborre, för på mina hästar har det inte funkat... :crazy:

Någon som vet ungefär vad dessa kostar, något i stil med Pro light antar jag?

Hittar prisuppgifter om ca £58, vilket motsvarar ca 1300:- enligt Forex.

Tack! :)

Hm... Någon som vet om det finns baksydd som "matchar"?

Förlåt, nu ljög jag! :crazy:
Läste av fel på Forex's sida. Priset ska vara £58 = ca 770:-
Baksydd finns också, ja.
Färgerna grå och svart finns på både bak- + framskydd.
VER22P1.jpg

Priset ligger på £50.95 för bakskydden = ca 670:-

Tack tack!
Men vad billiga de var, trodde de kostade runt 1500 :o

En sista fråga bara, vart har du hittat dem? Jag är usel på att söka, har ej hittat dem i Sverige, antar att du inte heller hittat dem här?
Skulle bli mkt. tacksam om det fanns någon sida där man kan beställa dem :D

Tack igen! :D

Men Hmmm, när jag kollade lite nogrannare står det ju att dem bara finns i Medium?!
De kan väl ändå inte bara finnas i en strl?!

Senast ändrad av en moderator:

Jag tycker dom där ser coola ut! Har själv funderat på att köpa dem men har inte hittat några i Sverige... Men det går säkert att beställa genom vilken av derasåterförsäljare som helst....
Och dom va bra mkt billigare än jag trodde!!

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
721
Senast: cowgirl81
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 775
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 592
Senast: Edla
·
R
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 769
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka