Vet. besiktning inför fodethäst?

D

dancehall

Hej, har ni vet. besiktat eran häst innan ni tog hem den för foder? Eller har ni struntat i det? Vad bör man göra?

/MLI :)
 
Sv: Vet. besiktning inför fodethäst?

Yes ägaren vetbesiktigade och när vi ska lämna tillbaka honom (förhoppningsvis om flera år) så besitkigar vi innan vi lämnar över honom
 
Sv: Vet. besiktning inför fodethäst?

Jag har nyss lämnat bort min häst och hon vet. besiktigades ua 2 dagar innan hon åkte, kopia på protokollet följde med, och det står i kontraktet att hon ska vet. besiktigas innan hon kommer tillbaks och att fodervärden är ekonomiskt ansvarig för ev. skador som uppstått på hästen under tiden. Typ skulle hon vara 2-gradig halt på ett ben så får dom betala utredning/behandling.

Det är noga med sånt där förstår du, för båda parter, annars kan man råka illa ut.
 
Sv: Vet. besiktning inför fodethäst?

Jag håller med övriga talare - besiktning innan och efter hemkomst, U.A.
Då blir det lätt att reda ut vem som ska stå för vad (anmärkningar/skador efter ankomsten/innan hemskomsten, efter U.A. besiktining = fodervärden) vid skador och man slipper förhoppningsivs onödiga tvister om detta.
 
Sv: Vet. besiktning inför fodethäst?

Hästägaren tyckte det var onödigt men jag fixade en vet. besiktining iaf för att vara på den säkra sidan så man viste om att det inte var några fel på den..
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej… jag heter Alicia och har ridit i 5,5 år och jag vill ha en egen häst och jag vet att det är dyrt,mycket tid, osv men jag vill ändå...
2
Svar
21
· Visningar
2 756
Senast: Ise
·
Ekonomi & Juridik Jag ska ha häst på foder för första gången i mitt liv och funderar på vad som bör stå i kontraktet. Hästägaren är en kär vän, vilket...
2
Svar
31
· Visningar
2 405
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 470
Gnägg Hej! Jag och min mamma funderar på att ta med våra hästar ner till Stockholms skärgård i ungefär 4 veckor sommaren 2024. Och då...
Svar
5
· Visningar
823
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Kattbilder #9
  • Bra torrfoder

Hästrelaterat

  • Nybörjarponny!
  • Föl 2023
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp