Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

Vet ni något träns?

Tigertofflan

Trådstartare
Har varit på tränsjakt hur länge som helst nu, men har fortfarande inte hittat ngt. Ni kanske har lite mer koll på vad som finns än vad jag har, så ni kanske vet nåt :)
Såhär vill jag ha det:
- Helsvart (utan "färgat" foder)
- Silverspännen
- "Normala" spännen. Altså inga sånna som på detta tränset, eller ngt.
- Inåtvända sidostycken
- Utan flätor eller nitar på pannband/nosgrimma
- Aachen-/engelsk nosgrimma

Att sömmarna är i annan färg eller att det är dekorsömmar eller så gör ingenting. Ett stilrent träns som inte är för tunt (och inte för tjockt..) och som inte är rundsytt, men som ändå inte är tråkgit. Det jag max kan betala för träns + tyglar är 1500 (+ ev nån hundralapp :angel: ).
Är jag krävande? :crazy: :o

Hittade detta tränset idag, som jag gillar skarpt. Men så var det ju dedär med silverspännen...

M

Millz

Sv: Vet ni något träns?

Jag har köpt detta träns nyligen. Bilden är väl aningen dålig, men stämmer ganska bra in på det du har skrivit.
Sidostyckena har inåtvändaspännen och är nätta, nosgrimman och pannbandet är av tjockare typ med vita (väldigt fina!) dekorsömmar. Silverspännen är det också.

(Tillverkare; Hansbo. Jag gav runt 500 för tränset)

Tigertofflan

Trådstartare

Förresten... Kan affärerna ta in bara ett träns, eller måste dom köpa in en hel låda eller ngt för att det ska löna sig för dom? :crazy:

H**ks har ett par olika snygga träns med innåtvända spännen och snygga smala remmar. Kolla på hemsidan!

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 5930 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Har hittat ett träns jag vill köpa till min nya häst (är exakt ett sådant jag har letat och letat efter!). Jag är dock lite osäker...
Svar
5
· Visningar
1 154
Utrustning Ja nu när jag är ute efter ett islänskt träns förvånas jag över dessa höga priserna.. Det är mindre läder än "vanliga" träns där oftast...
Svar
18
· Visningar
6 783
Dressyr Hej ! Har letat "överallt" på nätet, tränstrådar samt eurohorse efter ett snyggt träns men hittar inget som uppfyller mina önskemål...
Svar
13
· Visningar
1 208
Utrustning Nu har jag bestämt :angel: att jag ska få ett träns i födelsedagspresent, eller ja det blir väl till hästen men jaja. Är så less på att...
2
Svar
37
· Visningar
2 551

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dräktiga ston 2020/2021
  • Sadel till lång människa

Omröstningar