Vi fortsätter störa oss, del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det sedvanliga störningsmomentet: dagisbarnen.
Dessa skrikhalsar förstör och förgör. Nu har jag dock kommit på ytterligare en grej att störa mig på. De är ute och vrålar mellan 08-10. När man väl gett upp hoppet om sömn och släpar sig upp då går de in och hela gården blir KNÄPPTYST. Men då är det ju liksom redan för sent. Detta måste vara ngt slags schema de kör med.
8-10 ut och skrik så högt som bara möjligt, föreställ er att ni är levande mistlurar. Sviker rösten så använd hinkar och spadar att slå på.
10-12 när ni väckt hela kvarteret samt gjort hela huset hörselskadade då kan ni vila och njuta av era gärningar, precis som Gud vilade den 7:e dagen.

:banghead:
Det är därför man bor låååååååångt ute på landet...:D Det har inte kommit en bil här på....tja...3 timmar ungefär.... SÅ skönt...:)!
 
Folks dumma frågor om konstiga saker. Som idag, en kille kommer in frågar vart är xxx jag svarade med han byter om och får tillbaka varför då? :banghead:

Stör mig på min fortsatta hosta har typ ingen röst kvar nu heller.
 
Vad var det som hände, @GotAsecret ? :(
Knäckte till knät på passet igår, vet inte exakt hur, men det knakade till och sen gjorde det så förbannat ont.
Satt kvar på gymmet och blev ompysslad tills de stängde. Då fick jag skjuts hem, packade in benet i ortos och tog Oxycontin.

Idag åkte jag till Aleris ortopedakut.
Efter kanske 20-30 min fick jag träffa läkare, som ju beställde röntgen men pratade också om att "om du tror att du pallar?" dra ur ledvätska då han trodde det var något sådant.
20 min senare var jag röntgadoch klar.
Sen kommer han in och bara
"Men du, du har ju fått en knäskålsfraktur! Det är ovanligt! Tror inte jag stött på det innan faktiskt..."
:cool:
Så det blev gips istället.
Låg på mage och stortjöt när de gipsade :(
Fick smärtlindring och sen sa de "sitt kvar här så länge du känner att du behöver, du ska inte stressa någonstans, vi har öppet till 23 :) "

Återbesök om en vecka, men han sa att jag skulle fundera på att åka till gipssalen på Ackis imorgon så att de kanske kan hitta en bättre lösning "om det där inte skulle kännas bra".

Så ja.
Här sitter jag nu. Instängd.
Och äter mat från Max.
Pappa kommer med näringsdrycker och lite annat smått och gott på lördag. För någon mat lär det ju inte bli sen...hur skulle det gå till liksom??
 
Jag stör mig på folk som går långsamt (utan en god anledning är väl bäst att tillägga). Liksom heja heja, lite tempo tack.
Stör mig också på det när jag har bråttom, och när jag inte har det stör jag mig på att folk har så j*vla bråttom :D

Hemskt med sånna som hasar sig över övergångställen oxå - blir frustrerad även om jag inte ens sitter i en bil!
Förut försökte jag alltid småspringa över övergångställen men numera går jag alltid lugnt. Tänker att människor kan ha dolda handikapp. Tex nu har jag precis fått ta av mitt gips pga bruten armbåge och kan verkligen inte skynda utan att det gör svinont när armen slänger. Syns inte utanpå så förstår om folk blir irriterade när man segar sig fram ;)
 
Stör mig på att jag behöver storstäda men det är för jobbigt. :( Får ont i ryggen bara av att diska 4 saker. Suck.
 
Stör mig egentligen på fler saker idag, men orkar inte skriva allt nu, det stör mig också lite.
...men tidstjuvar, sådana som alltid är lite försenade. Sådana som verkar besitta någon sorts oförmåga att rappa på lite, trots att de vet att folk väntar. Sådana som inte riktigt kan sålla i vad som är viktigt, och vad som kanske kan vänta till någon annan gång.
Vanligtvis har jag ganska långt tålamod, även med sånt, men idag stör det mig mer än vanligt.
 
Folk som sätter sig på yttersta sätet på bussen i rusningstrafik och blir irriterade med suck och stön när man ber att få sätta sig innanför... jag förstår att man gör det om man bara ska åka ett par tre hållplatser men då får man ju vara lite vaken när det går på fyrtio personer på en hållplats och släppa in andra. Bussen jag åker till jobbet går var femte minut och är lååång med två "dragspel", men mellan sju och nio sådär blir varje avgång nästan full på min hållplats (som är nummer tre från starthållplatsen) ändå. Sedan går massor av på Sahlgrenska, ett par hållplatser längre fram, men lite hänsyn please!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
12 13 14
Svar
275
· Visningar
7 780
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
2 638
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
123 246
Senast: Lilla
·
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
2
Svar
25
· Visningar
1 561
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp