Vi fortsätter störa oss, del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det sedvanliga störningsmomentet: dagisbarnen.
Dessa skrikhalsar förstör och förgör. Nu har jag dock kommit på ytterligare en grej att störa mig på. De är ute och vrålar mellan 08-10. När man väl gett upp hoppet om sömn och släpar sig upp då går de in och hela gården blir KNÄPPTYST. Men då är det ju liksom redan för sent. Detta måste vara ngt slags schema de kör med.
8-10 ut och skrik så högt som bara möjligt, föreställ er att ni är levande mistlurar. Sviker rösten så använd hinkar och spadar att slå på.
10-12 när ni väckt hela kvarteret samt gjort hela huset hörselskadade då kan ni vila och njuta av era gärningar, precis som Gud vilade den 7:e dagen.

:banghead:

Precis som med byggarbetsplatser. Väsnas satan mellan sex-halv sju och åtta på morgonen, därefter hör man på sin höjd lite maskiner och kanske något enstaka bankande. Tack och lov har vi ett välisolerat hus, annars hade jag förlorat förståndet för längesedan...
 
På att jag sitter och tänker på när jag ska hinna plocka svamp! svampberoendet är fruktansvärt, var ute en sväng igår men det blev mörkt och fick bara behovet retat. sitter nu och funderar på att inte rida i em/kväll för att kunna gå ut och plocka istället. de är ju hemska där de står i skogen och bara säger "plocka mig"
 
Jag stör mig på att jag gått runt och trott att jag har läkartid vid 13-tiden imorrn. Skulle precis kolla busstider och ser att det är 8.30, vilket innebär att jag måste ta en buss som går 7.34 och således måste gå hemifrån vid 7.15 och kliva upp redan vid 5.30-6.00 typ.
Kommer dö så jävla hårt :arghh::turd:
 
Jag stör mig på att jag krockar med mina arbetskamrater.

Nu har de pratat med chefen och sagt att jag är svår att kommunicera med.
Nähä?
När de inte ens säger hej är man möts eller när man kliver in i fikarummet. Snäser av mig när jag säger något.

:banghead:
jag tänker lösa det genom att i fortsättningen vara helt tyst på alla möten och alla fikaraster. Plötsligt känns det helt OK att vara varslad efter januari.
Känns inte helt ok att bli betraktad som en sten i skon... Tur att eleverna gillar mig. Eller så är det precis där skon klämmer.
 
Att jag hör så dåligt stör mig. Vet inte hur mkt pengar jag lagt på träningar där jag inte hört vad tränaren sagt när jag ridit bortåt. I morgon ska jag på hörselkoll och det stör mig att jag inte kan bestämma mig om jag vill få en diagnos eller inte. Pest eller kolera känns det som.
 
Eller jättebra?
Med hjälpmedel kanske allt blir oändligt mycket bättre?
Det finns ju en anledning till att folk använder dem.

Jag har en mycket ung kvinna i min bekantskapskrets som har ett hörselproblem och ingen ens anar att hon har apparat.
Håller med dig helt och fullt. Ingen ny bekantskap har någonsin anat att jag har hörapparater eller ens hörselproblem och då har jag vad som betecknas som grav hörselskada. De flesta brukar få ur sig ett förvånat jaha! när jag säger det. Det var tusen gånger värre förut innan jag fick dem. Jag fick mina första när jag var 25 år.
 
Eller jättebra?
Med hjälpmedel kanske allt blir oändligt mycket bättre?
Det finns ju en anledning till att folk använder dem.

Jag har en mycket ung kvinna i min bekantskapskrets som har ett hörselproblem och ingen ens anar att hon har apparat.
Ja, det kan ju bara bli bättre. Men det är väl det där med att acceptera sina egna tillkortakommanden. Inte min bästa gren.
 
På att jag sitter på ortopedakuten med insikten att det troligtvis blir måååånga veckor utan träning.
Och vart jag ska ta vägen under tiden , det vettefan... :crazy:
 
Jag hör tydligen bara sämre inom en viss del av basspektrat. Och typ 20-25 % bara så då gör man inget åt det för i s f riskerar man att störa det som funkar. Får helt enkelt köpa mig en sån där liten apparat som man har i örat när man rider...
 
Stör mig på att jag antagligen inte kommer få ett riktigt bra jobb bara för att jag inte kan börja jobba tillräckligt tidigt (pluggar till januari och dom vill helst att jag börjar i okt/nov..) :cry:
 
På att jag sitter och tänker på när jag ska hinna plocka svamp! svampberoendet är fruktansvärt, var ute en sväng igår men det blev mörkt och fick bara behovet retat. sitter nu och funderar på att inte rida i em/kväll för att kunna gå ut och plocka istället. de är ju hemska där de står i skogen och bara säger "plocka mig"

Jag stör mig på att jag jobbade igår när sambon och hans syster var ute och letade svamp. De slog årets rekord och kom hem med 20 liter på en och en halvtimmes tur. Dessutom fick de tillåtelse att gå på MITT kantarellställe där de såklart hittade det mesta :mad:
 
...forts.
6 veckor belastningsförbud och hela benet i gips.
Så nu "stör" jag mig inte.
Jag ÄR legitimt sjukt jävla bitter.
Återkommer när jag hittar något att "bara" störa mig på.

Bortsett från trösklarna hemma :cool:
 
Åh...vänta jo. Jag stör mig på:
När jag satt och väntade på sjuktransport på fm skrev jag med en person som, mitt i allt, kläcker ur sig "Jag ska flytta till Göteborg!"
Jag trodde jag skulle svimma (minst!).
Efter ett tag ba "Men SÄG att du skojar!!!?"
- Hahahah ja! Jag driver med dig, men nu fick du ju tänka på annat än knät, eller hur??
"Fan ta dig, du är skyldig mig en glass ! MINST!"

Och så på något sjukt jävla vänster fick hn mig att skratta åt eländet till slut.

Jäkla människa! :mad:
 
Åh...vänta jo. Jag stör mig på:
När jag satt och väntade på sjuktransport på fm skrev jag med en person som, mitt i allt, kläcker ur sig "Jag ska flytta till Göteborg!"
Jag trodde jag skulle svimma (minst!).
Efter ett tag ba "Men SÄG att du skojar!!!?"
- Hahahah ja! Jag driver med dig, men nu fick du ju tänka på annat än knät, eller hur??
"Fan ta dig, du är skyldig mig en glass ! MINST!"

Och så på något sjukt jävla vänster fick hn mig att skratta åt eländet till slut.

Jäkla människa! :mad:
Jag tycker helt klart middag minst.
 
Pundaren som satt bredvid mig på vagnen och snackade i telefon om knarkaffärer hen gjort och planerade att göra... Det hjälpte inte att personen försökte snacka i koder heller.

Dessutom hade hen blåst socialtjänsten på pengar. *mutter mutter*
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
12 13 14
Svar
275
· Visningar
7 780
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
2 648
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
123 251
Senast: Lilla
·
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
2
Svar
25
· Visningar
1 561
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp