Vi fortsätter störa oss, del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tittar på tv-serien In Treatment och stör mig på att terapeuten tar så fruktansvärt allvarligt på vardagliga företeelser som aborter, otroheter och skilsmässor.

Jag tittar på tv-serien In Treatment och stör mig på att terapeuten tar så fruktansvärt allvarligt på vardagliga företeelser som aborter, otroheter och skilsmässor.
Jag tittade på första säsongen för några år sedan men hoppade av i andra. Det började intressant men ballade ur och blev inte trovärdigt, tyckte jag.

Jag tittade på första säsongen för några år sedan men hoppade av i andra. Det började intressant men ballade ur och blev inte trovärdigt, tyckte jag.
Jag är i slutet av första säsongen. Jag tycker nog att det är tillräckligt trovärdigt hittills, även om jag är en smula förvånad över i hur hög grad terapanderna går i terapi med det rätt uppenbara syftet att övertyga terapeuten om än det ena än det andra. Alltså, att terapeuten själv i så hög grad blir temat för terapin.

Men det där med familjefundamentalismen stör mig! Varför i all världen ska förhållanden räddas och barn födas till varje pris!?!?

Jag är i slutet av första säsongen. Jag tycker nog att det är tillräckligt trovärdigt hittills, även om jag är en smula förvånad över i hur hög grad terapanderna går i terapi med det rätt uppenbara syftet att övertyga terapeuten om än det ena än det andra. Alltså, att terapeuten själv i så hög grad blir temat för terapin.

Men det där med familjefundamentalismen stör mig! Varför i all världen ska förhållanden räddas och barn födas till varje pris!?!?
Jag minns inte ens det. Jag var nog uppslukad av själva terapin tills jag tyckte att terapeuten började balla ur.

Just nu stör jag mig - tämligen berättigat i mina ögon - på att teknikern som skulle kolla min icke-fungerande luftvärmepump inte har dykt upp. Kontakt med butiken gör det troligt att man glömt att skriva upp jobbet.

Så jag har suttit i flera timmar och väntat och förstört en hel eftermiddag på det sättet.
Väntar fortfarande på telefonkontakt från butiken i fråga...

SURT

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar... 19 20 21
Svar
401
· Visningar
9 250
Senast: Lilla
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit... 26 27 28
Svar
554
· Visningar
18 190
Senast: Shpongle
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker! 99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
133 952
Senast: Lilla
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar... 40 41 42
Svar
827
· Visningar
17 038
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka