Vi fortsätter störa oss, del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har en fd kollega som är skotte. Nu är ju jag rätt väluppfostrad men jag vet att hade jag velat göra honom riktigt grinig skulle jag ha kallat honom för engelsman :angel: :D
Haha! Min pappa höll på att starta ett tredje världskrig när han skickade ett vykort adresserat till Glasgow, England. Jag är förvånad över att brevbäraren inte vägrade att leverera det, av ren princip :p

Stör mej på att jag har ont i ryggen sen flera dar tillbaka och idag toppas den med huvudvärk, kanske migrän senare om jag har otur. Börjar bli frustrerande nu för jag vill rida :arghh:

För tillfället stör jag mig på hela konceptet "uteritt".

Jag stör mig på att min häst inte tycker om det.

Jag stör mig på att jaktlaget FORTFARANDE inte fällt den tredje älgen.

Jag stör mig på mörkret och vädret

Jag stör mig på underlaget

Jag stör mig på bilister som inte kan visa hänsyn

Jag stör mig på att jag fortfarande är rädd för att rida ut sen jag ramlade av

Jag stör mig på att jordningen havererat till ena elaggregatet. Jag har krupit runt flera timmar på alla fyra och letat kabelbrott i mörker och gegga, och trots att jag dragit åt och bytt ut anslutningar jordar det inte ordentligt...:confused:

När en del människor tappar bort sitt språk/sin dialekt jättesnabbt.
En finlandssvensk artist, hemma inte jättelångt från mina hemtrakter (österbotten). För något år sedan när hen intervjuades så bredde hen på med riktig sydfinländsk/helsingforssvenska.
Nu har hen bott i sverige något år, så hör man hen prata på finlandssvensk radio, och då pratar hen rikssvenska :confused:
Att man inte kan prata sin bredaste hemdialekt då, det förstår jag, men det brukar gå att ta till någon sorts standardssvenska, utan att breda på åt något annat håll.

Lika så när någon bott i ett engelsktalande land ett år och kommer hem och pratar med engelsk brytning, och många well, and och so :D
Jag brukade också störa mig på det. Tills jag flyttade utomlands... det gick läskigt fort för mig att tappa svenskan eftersom jag knappt underhåller den, jag talar inte svenska med någon större delen av året utan endast med hästarna och hunden.. Givetvis är det inte likadant för alla men jag trodde faktiskt inte att det skulle påverka mig som det gjort.

Att en julklapp jag beställt (för sent) inte kommer komma fram i tid till julafton :(. Känns så jävla jävla tråkigt.

Jag stör mig på att min köttfärs som skulle bli supergod tacopaj visade sig vara rejält brun på insidan, utsidan såg jättefin ut! :mad: Bäst före-datumet var idag men även om den var på sluttampen borde det inte ha vart fullt riktigt såhär dålig :cautious: Andra gången på samma butik så nu blir det till att byta butik trots det blir mycket krångligare att släpa grejerna utan bil :meh:

Jag stör mig på att min köttfärs som skulle bli supergod tacopaj visade sig vara rejält brun på insidan, utsidan såg jättefin ut! :mad: Bäst före-datumet var idag men även om den var på sluttampen borde det inte ha vart fullt riktigt såhär dålig :cautious: Andra gången på samma butik så nu blir det till att byta butik trots det blir mycket krångligare att släpa grejerna utan bil :meh:
Äter alltid köttfärs även om den är brun så länge den luktar bra och man tillagar den ordentligt.

Jag stör mig på att sjukvård ibland är så jävla otillgänglig för mig pga min sömnstörning. Mina vårdkontakter i all ära men det hjälper inte när kvinnokliniken i det här fallet vägrar använda sig av det :banghead:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar... 19 20 21
Svar
401
· Visningar
9 239
Senast: Lilla
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit... 26 27 28
Svar
554
· Visningar
18 163
Senast: Shpongle
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker! 99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
133 661
Senast: Lilla
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar... 40 41 42
Svar
827
· Visningar
17 023
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka