Vi fortsätter sysselsätta oss med?, Del 71

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare dobbis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 004
  • Visningar Visningar 63 371
Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag brukar prata högt med beställningsmaskinen vid sånna tillfällen. Det känns som att dom hör även när dom inte säger nåt, för det brukar vara lite underliga reaktioner eller väldigt hastiga svar sen :D

De har väl headset så de hör nog allt du säger :o

Efter typ 5 minuter tröttnade jag, körde fram till betal-luckan (det var ju inte en biljävel framför, men hade typ 7 bakom mig....)och sa åt honom att han får fan ta beställningen där eftersom han inte behagade "svara" i stolpen :meh: När jag var i nästa lucka och fick maten så sa jag åt karln att han kanske ska kolla om det hela funkar, för jag hade minst 5 bilar efter mig vid stolpen och det är helt tomt bakom mig... Det visade sig att hans headset var avslaget :meh::grin::banghead:

Jag och mamma jobbade på bra, rev tapeten i hallen uppe och hela trappan (eller ja så högt upp vi nådde i trappan...) samt i mitt blivande syrum :) Ca 2,5 timme tog det, så vi var snabba :up:
Nu är jag hemma, äter macka med stekt ägg och dricker te, var in på affären och hämtade ut mina paket innan jag kom hem också.
Nu äntligen har jag fått hem Fuck you tyget! Det ska bara tvättas, sen jäklar kan jag sälja mössor (och pannband :angel:) ;) Vet att det var några som var sugna förut, skicka mig ett pm om ni vill lägga en beställning innan dom kommer ut på hemsidan (förskottsbetalning via faktura kommer ske i så fall) :)
22885953_10159475919265114_4730769278607712997_n.jpg

Stressar över jobbsökande, tentor och uppsats.. Ska på en jobbintervju på fredag och på måndag har jag en jobbintervju för mitt drömjobb, just nu är jag skitstressad över att bli erbjuden en tjänst av jobb nr 1 (är absolut en intressant tjänst) innan rekryteringsprocessen för drömjobbet är klart. Vet inte om jag vågar tacka nej till det jobberbjudandet som kommer först då det blir mitt första "riktiga" jobb efter universitetet men jag kommer bli helt förstörd om jag blir erbjuden drömjobbet när jag redan tackat ja till ett annat jobb :nailbiting::arghh:

Lite invecklat.. men är det någon som har något tips på hur jag kan tänka för att inte vara ett totalt nervvrak på måndag? :angel:

Stressar över jobbsökande, tentor och uppsats.. Ska på en jobbintervju på fredag och på måndag har jag en jobbintervju för mitt drömjobb, just nu är jag skitstressad över att bli erbjuden en tjänst av jobb nr 1 (är absolut en intressant tjänst) innan rekryteringsprocessen för drömjobbet är klart. Vet inte om jag vågar tacka nej till det jobberbjudandet som kommer först då det blir mitt första "riktiga" jobb efter universitetet men jag kommer bli helt förstörd om jag blir erbjuden drömjobbet när jag redan tackat ja till ett annat jobb :nailbiting::arghh:

Lite invecklat.. men är det någon som har något tips på hur jag kan tänka för att inte vara ett totalt nervvrak på måndag? :angel:
Gör något helt annat en stund. Låt allt sjunka in. Ta inga stora beslut i stress. Drömjobb vore däremot dumt att missa chansen.

Har trasslat ut stor katt från en ampellilja. Trasslat ut liten katt från taklampan. Erbjudit ost till katt x3. Fick tre ytterst kränkta blickar tillbaka.
:rofl:

Kl
Min hand är bättre nu. Allt har tagit betydligt längre tid än vanligt. Sen uträttade jag några ärenden i stan och skulle in och handla då en bil stannar precis bredvid min plats (fast det var ganska tomt just där). Han vevar ner rutan när jag kliver ut och säger något. Jag lyssnar inte utan går genast till andra sidan bilen och tar upp väskan. Sen ropar han något. Jag känner att nu börjar jag bli förbannad.
Går raskt not honom och säger "vad vill du!" Och han säger
"Jo du har punka på ditt högra däck, tänkte bara säga det eftersom risken att det lossnar annars".
Jag tänker att jag har väl ingen punka vad snackar han om.
Och vad ser jag? Jo ingen luft öht på höger fram. 0 i luft. PUNKA! Hur kan jag inte ha märkt något??!
Blev alldeles paff. Tror jag sa tack iaf. Hade liksom förväntat mig att någon skulle börja gräla av nån anledning och så var det ju inte alls :o
Dagen resulterade i 4 helt nya däck och fälgar :up:

Migränen jag känns av i två dagar utbröt nu ikväll :down: har legat i ett mörkt rum i nästan två timmar, det och medicin hjälpte lite.

Funderar över det här med MeToo, eller snarare folks reaktioner över det. Hade en diskussion med (skrämmande nog) min mamma idag. Hon tycker det är såå galet att Martin Timell m.fl. hängs ut nu och är anklagade för div olika saker. "Varför anmälde inte kvinnorna tidigare" "Om inte hon gjort si, om inte hon gjort så" "Han är ju man, vad hade de väntat sig?" Ni ser nivån på argumenten hon kom med:banghead: Victimblaming på högsta nivå och helt omöjlig att diskutera med. Suck!

Funderar över det här med MeToo, eller snarare folks reaktioner över det. Hade en diskussion med (skrämmande nog) min mamma idag. Hon tycker det är såå galet att Martin Timell m.fl. hängs ut nu och är anklagade för div olika saker. "Varför anmälde inte kvinnorna tidigare" "Om inte hon gjort si, om inte hon gjort så" "Han är ju man, vad hade de väntat sig?" Ni ser nivån på argumenten hon kom med:banghead: Victimblaming på högsta nivå och helt omöjlig att diskutera med. Suck!
Har vetat länge att skenet bedrar. Redan på småstjärnorna var han oerhört dömande och min kusin som har rötter i ett annat land fick väldigt taskiga kommentarer för sin hudfärg. Detta var någon gång på 90-talet. Inte det minsta förvånad över hans allmänna kvinnosyn.

Äntligen hemma igen. Otroligt hur trött man blir av att bara resa. Sov både på vägen dit och vägen hem men trots det helt utmattad. Av någon anledning däckar jag alltid när jag åker buss. Men, men, hemma och välkomnades av en liten brun katt. Det första jag gjorde var att stoppa i henne ett piller :angel: men med lite lock och pock så är hon nu matad och nöjd. Köpte med mig en sk rödspätta från sunkhaket som jag brukar göra när jag varit på resande fot och kommer till Bollnäs på kvällen. Det är inte precis så att man har mycket att välja på. Uff imorgon avgång till Roslagen. Känner att det är det sista jag vill. Men, ett sånt där familjemåste.

Dessutom ser jag inte mycket eftersom det var det bra ögat som vindrutetorkades. Funderar på att gå och vila en stund innan jag packar och fixar det sista. Måste kolla tiderna eftersom det är både x-trafik och ul som ska klaffa. UL Sveriges sämsta lokaltrafik. :mad:

Äntligen hemma igen. Otroligt hur trött man blir av att bara resa. Sov både på vägen dit och vägen hem men trots det helt utmattad. Av någon anledning däckar jag alltid när jag åker buss. Men, men, hemma och välkomnades av en liten brun katt. Det första jag gjorde var att stoppa i henne ett piller :angel: men med lite lock och pock så är hon nu matad och nöjd. Köpte med mig en sk rödspätta från sunkhaket som jag brukar göra när jag varit på resande fot och kommer till Bollnäs på kvällen. Det är inte precis så att man har mycket att välja på. Uff imorgon avgång till Roslagen. Känner att det är det sista jag vill. Men, ett sånt där familjemåste.

Dessutom ser jag inte mycket eftersom det var det bra ögat som vindrutetorkades. Funderar på att gå och vila en stund innan jag packar och fixar det sista. Måste kolla tiderna eftersom det är både x-trafik och ul som ska klaffa. UL Sveriges sämsta lokaltrafik. :mad:
Bra tajming med ditt äntligen hemma när vi nyss disskuterade Timell :D
För övrigt ser jag UL som betydligt mer pålitlig än SL

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Letar recept på en valnöttstårta från 50-60 talet. Bottnar bakade på malda valnötter med grädde emellan och sedan någon typ av...
Svar
5
· Visningar
529
Kropp & Själ Jag tror att jag kan upplevas som smart. Jag läser mycket, har en akademisk utbildning och är bra på mitt jobb. Men jag har också läst... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 354
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter störa oss. Är hungrig men ligger så bekvämt. 99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
104 625
Hundhälsa Min äldsta hund, en labradorblandning, är 11 år (12 år senare i år). Jag har redan märkt att hon har svårare att se när det är mörkt...
Svar
9
· Visningar
525
Senast: Santoxen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fågelobservationer
  • Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V