Vi fortsätter sysselsätta syssla pyssla del LXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kan du inte lägga ut några bilder hur du gjort i foderrummet :)?
Funderar hur du gör dessa. Har du en speciell maskin som gör klisterlappar? Det ser väldigt proffsigt ut i jämförelse om det står handskrivet.
Kan försöka komma ihåg att fota imorgon. Har redan varit där idag :)
Det är en speciell maskin som skär ut i vinylark (eller papper, tyg, kartong - typ vad som helst utom metall ;) )

Jag funderar på väggord :angel:

till skjuthallen, ungarna fick ett citat som de gick igång på av den mentala tränaren vi hade, "If you want corn, plant corn" Alltså om du vill lyckas med något, så grunden för att lyckas med det. :D Så det funderar jag på om man kan få upp på väggen på ett bra sätt, men det är skrovliga betongväggar så jag få nog försöka lösa det med en stor tavla istället. :idea:
Där är det mer okej! Då betyder det ju något speciellt, istället för att man råkade hitta en radda ord på dollarstore.
Tavla låter som en bra lösning, annars får du måla :D

Usch jag vill ha tredagars helger.
Känns som jag gärna hade varit hemma en dag till. Två dagar räcker inte riktigt för att få mig på banan igen.
Men å andra sidan blev jag betydligt mera energisk när jag höjde kortisondosen igen. Igår var jag nästan som en vanlig söndag.
Tjoho. Livet som pigg 90-åring. :up:

Har överlevt både psykologbesök och fixat stallet på egen hand.
Strax över två timmar tog det att mocka, fixa två höpåsar, blanda kraftfoder, och reda ut en hel jäkla hästman från kardborrar :rage:. Men nu är manen flätad, så det ska inte bli några fler kardborredreads.
Jag tog mig även upp för trappan hemma ganska bra därefter, och har nu ägnat en dryg timme till att peta i mig två mackor till lunch. Hade gladeligen gått och lagt mig en stund, men måste hämta sambon på jobbet klockan fyra så det är bara att försöka hålla igång tills dess.

Åh, hallelujamoment! Sonen tog taxin hem från skolan idag. Att locka med att han får choklad om han åker hem med den funkade :banana:
Alla sätt är bra utom dom dåliga :D

Tog mig ut en halvtimma med vovven och mini i vagnen och mötte stora tjejen vid skolbussen så hon fick lite motion hon med :up:
Hunden är däckad i soffan igen :D
Hon är en sommarhund, går alltid i ide i oktober-maj ungefär :p

Nu är det nog snart dags för kaffe känner jag :)

Har överlevt både psykologbesök och fixat stallet på egen hand.
Strax över två timmar tog det att mocka, fixa två höpåsar, blanda kraftfoder, och reda ut en hel jäkla hästman från kardborrar :rage:. Men nu är manen flätad, så det ska inte bli några fler kardborredreads.
Jag tog mig även upp för trappan hemma ganska bra därefter, och har nu ägnat en dryg timme till att peta i mig två mackor till lunch. Hade gladeligen gått och lagt mig en stund, men måste hämta sambon på jobbet klockan fyra så det är bara att försöka hålla igång tills dess.

Som nämnts redan: I med pälsglans. Får man nya utan att ha haft i pälsglans kan man spraya på det och låta det vara ca 5 min. Sen brukar det gå hyfsat enkelt att borsta ur det. Även när de har lång man och hela den och svansen är som knölpåkar av alla kardborrar.

WTF, psykiatrin ringde upp samma dag som de fick remissen från min neurolog. Det trodde jag aldrig, att de skulle ta mig på mer allvar för det. Hon som ringde var psykolog, och jag står numera även i kö för att få samtal med en sådan med psykodynamisk inriktning och inte KBT. Känns sinnessjukt.

Hon är nästan dränkt i pälsglans, men med jättelång man fastnar dom ändå :(
Då har du antingen inte använt tillräckligt eller fel sort, Ginger (avartarhästen) hade man långt nedanför halsenoch tjock svans ner till fotknölarna, tog bara fram kammen så gled dom av.
Ska kanske tillägga att hennes svans tvättades varje fredag året runt och sen i med Firefox pälsglans.

Idag har kroppen verkligen sagt upp sig. Enorm trötthet, illamående, kallsvettig, känns som lågt blodsocker. Dessutom blev jag osams med hunden ute.
Hoppas imorgon blir bättre.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit... 26 27 28
Svar
554
· Visningar
18 761
Senast: Shpongle
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 622
Senast: qitis
·
Kropp & Själ Okej, lite kul att jag startar den här tråden direkt efter en tråd om favoritpasta, men jag har fnurlat länge på detta. Innan ni går... 7 8 9
Svar
170
· Visningar
16 137
Senast: mrkarisma
·
Hundavel & Ras Då min cockerhane börjar bli till åren(blir 9 i år) så har jag börjat fundera på att skaffa en till inom några år som kan "möta" upp när... 2
Svar
23
· Visningar
3 460
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka