Vi som är ensamma i jul

• Hemmet
  • Trådstartare Trådstartare MJLee
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 117
  • Visningar Visningar 5 583

Bukefalos 30 år!

Är det verkligen det? Jag är skeptisk.
Jag tror i och för sig att det eventuellt skulle gå hem helt okej här i Skottland. :D
Jag gillar det inte men vi har det alltid på julbordet, och folk som smakar brukar i allmänhet gilla den. Sedan är det ju inte precis ett forskningsresultat jag presenterar här 😅.

Alltid hemlagad dock, av älg och fläsk.

• Gilla
Reactions: Sel
Här blir det också en jul hemma, inte ensam så dock, eftersom det blir jag och sonen.
Det är hans önskemål att det bara ska vara han och jag på julafton, så självklart uppfyller jag det. ❤️

Han äter inte julmat och jag lagar det inte till bara mig. Så får se vad det blir. Förra året (vi var hemma då också) gjorde jag rådjurssadel med potatisgratäng och kantarellsås. Blir nog något liknande i år, har vildsvin i frysen som skulle kunna få agera julmat. :d
Sonen får det han önskar från sin (mycket korta) lista av ätbar mat. 😁

Ärligt talat ska det bli så skönt, slippa åka bil i massor av timmar och slava i någon annans kök och tusen förväntningar och allting. Bara få vara hemma, ta en promenad, chilla, läsa en bok, äta god mat och öppna julklappar med sonen. ❤️

Hur går det för er?
Barnen åkte till sin pappa på fm och kommer tillbaka på söndag. Jag har varit ute och sprungit ett långpass. Vi har haft så himla mysigt i helgen och jag har mat kvar så jag knappt kommer att behöva laga mat.

Några från klubben ska springa ett pass (med tomteluvor) på julaftons morgon så då hänger jag på. Annars inga speciella planer för julafton, kanske greja i trädgården.

Jag jobbar, det var så mycket folk på Icaparkeringen att jag inte orkade stanna och handla, så det får jag göra imorgon då jobbar jag också så är ändå där. Det är varken diskat städat eller fixat någon gran här. Det får väll ske på julafton.

Jag har blivit bjuden till föräldrarna för en enkel middag på julaftonen. Det blir bara dom och kanske ena syskonet, så det borde bli lugnt men jag vet ändå inte om jag orkar. Måste inte bestämma mig förrän på själva dagen så jag får väl känna efter lite till...

Idag har jag rullat köttbullar, imorgon ska jag göra skinkfrestelse och steka prinskorv, sen är det klart för mitt eget lilla julbord. Det ska jag ha oavsett hur det blir på julafton i övrigt.

Jag kommer också att vara själv, som vanligt, fast denna jul mår jag mycket bättre än tidigare jular (varit ensam på jul sen 2003, förutom en jul, då jag var med en kompis och dennes kompis).
Optikern har öppet några timmar på julafton så funderar faktiskt på att åka dit och prova/beställa glasögon. Det är nog inte så mycket kunder där då … :D
Julmat har jag inte köpt, förutom pepparkakor men de försvann på nåt mystiskt sätt. :cautious:

Kilar över till föräldrarna för lite jullunch och paketutdelning men kommer sitta själv hemma på kvällen. Syskon med familj kommer vi träffa på juldagen istället. Så blir en lugn och skön kväll.

Njuter av tanken på en jul hemma med katten. Mat inhandlat, satt degen till mandelmusslor. Imorgon städa, sätta upp granen och tvätta.

Funderar på vad Megara ska få för julgodis :idea: Kanske bara Sheba? Iofs älskar hon sina RC torrisar också.

Som vanligt känner jag mig rätt färdig med julen redan, men annars är det chill. Hemma har de redan haft julkalaset så de kommer att sitta hemma och fira var för sig på julafton också som jag förstod det. :)

Jag ska beställa hem indisk (eventuellt kinesisk, det får bero på suget för dagen) takeaway enligt tradition. Om jag kommer hem i vettig tid och vädret tillåter tar jag kanske ut katten i tomtemundering. :D Fast det är nog mer troligt på juldagen. Julafton är vi rätt busy på hotellet.

Kanske gör lite kul fotosessioner med småkrypen och ormarna om jag kommer ihåg att köpa hem glitter!

Jag kommer åka till farmor någon timme under julaftons-eftermiddag, sedan kommer jag vara själv hemma under kvällen. Ska se till att det finns något gott hemma och ta det lugnt.

På juldagen blir det några timmar hos mamma för tacomiddag. Ja, hon är en grinch och vill protestera mot julen. :D

Liknande trådar

• Är julfesten död?
  • Egen tråd-myror.
  • utedass
  • När berätta att jag vill separera?

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat