Vi som bär i sjal och sele 2

Jag har köpt en sån här: En begagnad Yaro Slings Braid Spring Sunrise Grad Repreve
1597745655815.png
 
Någon som testat Lenny Lamb toddlersele? Vår älskade Manduka börjar bli kort i ryggen, men jag vill fortfarande kunna bära 1,5åringen ibland. Hittade en Lenny Lamb begagnad i närområdet, snälla säg att den är bra, någon :D
 
Någon som testat Lenny Lamb toddlersele? Vår älskade Manduka börjar bli kort i ryggen, men jag vill fortfarande kunna bära 1,5åringen ibland. Hittade en Lenny Lamb begagnad i närområdet, snälla säg att den är bra, någon :D
Jag ääälskar LL. Jag har dock onbuhimo, men testat sele en gång och den fick tummen upp.
Kan dock inte säga hur en sån passar er. Det bästa är att testa!
 
Försökte beställa en preschooler-onbu från tysk hemsida. Det sket sig. Funderar på var man kan köpa sån i Sverige.
 
Någon som testat Lenny Lamb toddlersele? Vår älskade Manduka börjar bli kort i ryggen, men jag vill fortfarande kunna bära 1,5åringen ibland. Hittade en Lenny Lamb begagnad i närområdet, snälla säg att den är bra, någon :D
Vi har LL toddlersele och är nöjda med den. Mjuk och trevlig. Lite krångligare att få på plats jämfört med tula standard tyckte jag i början (mjukare remmar på LL) men numera går det bra.
 
Jag ääälskar LL. Jag har dock onbuhimo, men testat sele en gång och den fick tummen upp.
Kan dock inte säga hur en sån passar er. Det bästa är att testa!
Vi har LL toddlersele och är nöjda med den. Mjuk och trevlig. Lite krångligare att få på plats jämfört med tula standard tyckte jag i början (mjukare remmar på LL) men numera går det bra.
Insåg efter lite googlande att LL nog inte riktigt passar min kroppstyp. Men jag hittade en Limas flex som låter väldigt intressant, går dessutom att göra om till onbuhimo. Ska kolla på den nästa vecka!
 
Trikåsjal som är smidig och behåller stunsen?
Bar dottern massor i trikåsjal när hon var en plutt (och den i sele när hon blev för tung).
Har kvar trikåsjalen (från Lenny lamb) men den hann tappat stunsen lite så behöver en ny till bebis som kommer i februari, upplevde att den var lite lång och bred också då jag är kort.

Vad skulle i rekommendera för trikåsjal?
Tänkte börja titta efter en begagnad.
 
Trikåsjal som är smidig och behåller stunsen?
Bar dottern massor i trikåsjal när hon var en plutt (och den i sele när hon blev för tung).
Har kvar trikåsjalen (från Lenny lamb) men den hann tappat stunsen lite så behöver en ny till bebis som kommer i februari, upplevde att den var lite lång och bred också då jag är kort.

Vad skulle i rekommendera för trikåsjal?
Tänkte börja titta efter en begagnad.
I bärgrupperna hyllar alla Coracor har jag sett!
 
Nån som testat ett universal bärskydd till sjal och sele, och kan rekommendera något? Tycker bärjacka verkar lite krångligt, tar själv gärna av mig jackan när jag är ute och går.
Har ingen bebis att testa på ännu men snart!
 
Nån som testat ett universal bärskydd till sjal och sele, och kan rekommendera något? Tycker bärjacka verkar lite krångligt, tar själv gärna av mig jackan när jag är ute och går.
Har ingen bebis att testa på ännu men snart!

Jag har använt ett fleecefordrat från ergobaby visserligen till just en ergobaby-sele och jag tycker att det har varit bekvämt att kunna klä mig som jag vill men ändå veta att bebis sitter skyddat från väder och vind. Sen blir det nog inte lika varmt med ett sånt som med en bärjacka på gott och ont. Men är du varm av dig så är det nog en klar fördel att ha möjlighet att ta av sig jackan för det blir ju varmt bara av att ha bebis nära 😊
 
Jag har använt ett fleecefordrat från ergobaby visserligen till just en ergobaby-sele och jag tycker att det har varit bekvämt att kunna klä mig som jag vill men ändå veta att bebis sitter skyddat från väder och vind. Sen blir det nog inte lika varmt med ett sånt som med en bärjacka på gott och ont. Men är du varm av dig så är det nog en klar fördel att ha möjlighet att ta av sig jackan för det blir ju varmt bara av att ha bebis nära 😊
Låter bra!
Tror du att den hade passat att dra över vilken sele/sjal som helst? Har ingen butik i min stad som säljer så svårt att gå och titta utan det får nog bli beställa som gäller.
 
Låter bra!
Tror du att den hade passat att dra över vilken sele/sjal som helst? Har ingen butik i min stad som säljer så svårt att gå och titta utan det får nog bli beställa som gäller.

Ja den är rätt universal ändå. Jag tror att jag har provat den på fidella fusion. Sjal borde också funka, lite beroende på knyt, men det går nog att fixa till så att det sitter hyfsat. På ergobabys skydd är det två olika "fästpunkter" en som sätts runt axelremmen i höjd med bärarens nyckelben och den andra är där axelremmen fäster i selen alltså på sidan under bärarens arm. Lite svårt att förklara 😅

Kolla efter ett begagnad så slipper du lägga ut så stora summor om det inte passar 😊
 
Ja den är rätt universal ändå. Jag tror att jag har provat den på fidella fusion. Sjal borde också funka, lite beroende på knyt, men det går nog att fixa till så att det sitter hyfsat. På ergobabys skydd är det två olika "fästpunkter" en som sätts runt axelremmen i höjd med bärarens nyckelben och den andra är där axelremmen fäster i selen alltså på sidan under bärarens arm. Lite svårt att förklara 😅

Kolla efter ett begagnad så slipper du lägga ut så stora summor om det inte passar 😊
Haha okej, ja jag hängde inte riktigt med. Tänkte kolla fb efter begagnat, borde ju finnas massor! Har iofs sett att bärjackor verkar vara mest i ropet.
 
Jag funderar på att testa sjal för första gången, men är helt oinsatt i vad jag ska ha för sort!

Jag har lång överkropp, och överviktig med det mesta på magen. Bebis är ett halvår och väger över 10kg.

Jag vill inte ha för mycket tyg och komplicerade knytningar, så enkelt som möjligt.

Någon som kan guida mig i rätt riktning?
 
Jag funderar på om vi behöver en toddlersele. Vi har börjat vara ute mer i skog och mark och jag tror det vore bra med något bekvämt att bära 3åringen i när han tröttnar på att gå. Nu åker han i vår Lenny lamb onbuhimo men den är dels lite liten och dels är det inte speciellt bekvämt för axlarna även om den är snabb och smidig i övrigt, så kanske att sele skulle vara bättre.

Har försökt kolla runt lite och Tula, wompat och beco verkar ha omtyckta selar för toddler. Tulan är klart lättast att hitta beg. Har någon erfarenhet av dessa eller andra?
Jag och sambon är långa och ganska storvuxna. Barnet är 100cm,ca 16kg.
 
Jag funderar på att testa sjal för första gången, men är helt oinsatt i vad jag ska ha för sort!

Jag har lång överkropp, och överviktig med det mesta på magen. Bebis är ett halvår och väger över 10kg.

Jag vill inte ha för mycket tyg och komplicerade knytningar, så enkelt som möjligt.

Någon som kan guida mig i rätt riktning?
En begagnad sjal är att föredra, nya är ofta svårare att hantera. "Mycket tyg" beror ju på vad man vill knyta. Min kortaste är 3, 2m och det är bara ett par knyt jag kan göra med den och bara enlagers vilket kan bli för lite med en 10 kg. Längsta och just nu favoriten är 5,7m! Mycket tyg men ger suveränt knyt på ryggen som jag vill ha det. Även 5,2 funkar med tunnare sjal då jag kan knyta i änden precis. På flera ställen i landet finns Sjalotek där du både kan hyra/låna och prova olika bärdon. Var bor du?
 
Jag funderar på om vi behöver en toddlersele. Vi har börjat vara ute mer i skog och mark och jag tror det vore bra med något bekvämt att bära 3åringen i när han tröttnar på att gå. Nu åker han i vår Lenny lamb onbuhimo men den är dels lite liten och dels är det inte speciellt bekvämt för axlarna även om den är snabb och smidig i övrigt, så kanske att sele skulle vara bättre.

Har försökt kolla runt lite och Tula, wompat och beco verkar ha omtyckta selar för toddler. Tulan är klart lättast att hitta beg. Har någon erfarenhet av dessa eller andra?
Jag och sambon är långa och ganska storvuxna. Barnet är 100cm,ca 16kg.
Hade Tula till förra och köpte Tula igen, den här gången i sjaltyg för att lyxa till det lite. Funkar bra både på mig som är lite och rund samt sambon som är lång och ganska smärt.
 
Hade Tula till förra och köpte Tula igen, den här gången i sjaltyg för att lyxa till det lite. Funkar bra både på mig som är lite och rund samt sambon som är lång och ganska smärt.
Tack för input! Hur "bekvämt" är det med sele och större barn? Jag tycker ergobabyn vi hade när sonen var liten var toppen, bekväm och inte speciellt tungt tills vi slutade bära frekvent runt 12kg, så jag hoppas ju det ska gå att bära längre stunder än man orkar i onbun...
 

Liknande trådar

Övr. Barn Jag vet inte om detta är rätt tråd, om inlägget ska vara i sommartråden-22 eller om det ska vara en egen tråd. Det får moderator avgöra...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 981
Senast: Badger
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 007
Senast: nullo-modo
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 814
Senast: Twihard
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 773
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp