Vi som bär i sjal och sele 2

Nu ska jag ställa en jättedum fråga 😄 Hur stoppar ni in era bebisar i selen?

Sambon åkte och lånade en Ergobaby adapt på Babyproffsen och beskrivningen som han säger att han fick av kassörskan låter lite.. fel.
 
Nu ska jag ställa en jättedum fråga 😄 Hur stoppar ni in era bebisar i selen?

Sambon åkte och lånade en Ergobaby adapt på Babyproffsen och beskrivningen som han säger att han fick av kassörskan låter lite.. fel.
Knäpp midjebältet runt din midja, lyft upp bebis i famnen, håll bebis med ena armen och lyft upp panelen med den andra, axelbanden över en axel i taget, andra handen håller bebis, fixa så bebis sitter bra, knäpp spännet i nacken 👍
Finns lite olika sätt, kolla ergobabys filmer nedan 😊

https://m.youtube.com/channel/UC6DJ5xII2qJVlRtIDEDzEOQ
 
Nu ska jag ställa en jättedum fråga 😄 Hur stoppar ni in era bebisar i selen?

Sambon åkte och lånade en Ergobaby adapt på Babyproffsen och beskrivningen som han säger att han fick av kassörskan låter lite.. fel.
Samma som @Jordgubblime .
Spänner midjebältet. Tar bebis och håller mage mot mage. Trär in min ena arm i axelbandet, sen andra armen. Gungar ner bebis och ser till att vinkla bäckenet på liten så han sitter ergonomiskt. Har nackspännet löst så jag kommer åt att spänna det, drar åt. Rättar till bebis. Klart.
 
Samma som @Jordgubblime .
Spänner midjebältet. Tar bebis och håller mage mot mage. Trär in min ena arm i axelbandet, sen andra armen. Gungar ner bebis och ser till att vinkla bäckenet på liten så han sitter ergonomiskt. Har nackspännet löst så jag kommer åt att spänna det, drar åt. Rättar till bebis. Klart.

Tack för era svar på min dumma fråga! 😄
 
Nu ska jag ställa en jättedum fråga 😄 Hur stoppar ni in era bebisar i selen?

Sambon åkte och lånade en Ergobaby adapt på Babyproffsen och beskrivningen som han säger att han fick av kassörskan låter lite.. fel.

Jag har axelbanden knäppta men lösa, ryggspännet knäppt. Midjebandet spänt.

Trär i barnet ovanifrån och sedan spänner jag axelband och justerar position lite i taget :)
 
Nu ska jag ställa en jättedum fråga 😄 Hur stoppar ni in era bebisar i selen?

Sambon åkte och lånade en Ergobaby adapt på Babyproffsen och beskrivningen som han säger att han fick av kassörskan låter lite.. fel.
I början bar jag med korsade remmar och då spände jag i midjan och lyfte sen upp bebis, upp med panelen och trädde runt en ren i taget. Avslutade med att rätta till bebis bäcken och spänna.

Nu gör jag oftast som @lil-sis beskriver, tycker det är lättaste sättet när remmarna ska vara "raka".
 
Jag har också korsade axelband på min adapt. Midjebandet först och sen hålls barnet med en hand åt gången. Det underlättade de första gångerna att stå vid spegel, för att lättare kunna se axelbanden som man famlar efter på ryggen.

Är fortfarande så nöjd med min.
 
Beställde en bärjacka, men den var för kort i ärmarna :(. Synd, för den kändes bra i övrigt. Blir nog till att låna jacka av sambon i höst/vinter istället när jag bär.
 
Jag velar mellan att köpa ett bärskydd eller bärjacka. Det hade ju varit mysigt att dela jacka. Problemet med bärjackorna är bara att jag vill kunna bära på ryggen också, och då är de flesta (som visserligen säkert är jättebra) så himla dyra. Ska jag köpa en jacka för över 1000 kr så får den vara så pass snygg att jag vill ha den som min vanliga jacka.

Vad föredrar ni? Är bärskydd ett bra alternativ?
 
Jag velar mellan att köpa ett bärskydd eller bärjacka. Det hade ju varit mysigt att dela jacka. Problemet med bärjackorna är bara att jag vill kunna bära på ryggen också, och då är de flesta (som visserligen säkert är jättebra) så himla dyra. Ska jag köpa en jacka för över 1000 kr så får den vara så pass snygg att jag vill ha den som min vanliga jacka.

Vad föredrar ni? Är bärskydd ett bra alternativ?
Jag har bärjacka.
Bonprix har en vinterjacka det går att bära på rygg med som är lite billigare.
 
Bärträff idag :) trevligt men hittar ju lite jag skulle vilja ha... Dels sugen på en annan ringsjal och fick dessutom prova en som ev ska säljas som jag blev sugen på. Och så ser jag helt klart ett användningsområde för en fyra.
 
Slog till på en vävd sjal idag, utan att veta någonting om den, men den är väldigt fin :laugh: Sensimo Baby Horses, strl 4. Ull och bomull. Passar den inte bebis så får jag väl bära Toddler i den. Eller sy en kudde av den :p
FB_IMG_1539978133808.jpg
 
Väldigt fin var bara förnamnet. Synd att jag och bebis inte blivit så duktiga på att sjala än, annars skulle vi utan tvekan slå till på en vi med :D.
Det är bara att träna ;) Jag har inte burit i vävd sjal på ett och ett halvt år, får se hur det går :o Men har trikå och ringsjal också när bebis kommer så kul att ha lite att välja på. Bara en sele kvar! Och kanske någon halfbuckle...
 
En shop hade 60% pa allt sa jag tänkte beställa lite fler tygblöjor. Det rakade visst följa med en lenny Lamb sjal ocksa sa nu maste jag lära mig att knyta pa ryggen :) Bar mkt i sjal pa magen men nu pa ryggen har jag varit bekväm och använt manducan.
 
Jag funderar på en ergobaby.. Vi bär inte lillan så himla mycket och hon är än så länge nöjd i vagnen men det känns som att en sele kan aldrig vara fel :D

Vi har iofs en babybjörn original som vi fått i present men jag upplever att hon "säckar ihop" i den efter en liten stund. Känns inte heller så skön att sitta i.

Någon som provat både babybjörn och ergobabys selar och har någon synpunkt?
Lite sent svar kanske :p men vi har både en babybjörn (äldre modell, vet inte vad den heter) och en ergobaby 360. BB får jag ont i ryggen av nästan direkt, ergobaby kan jag bära i timmar utan att känna av ryggen, så länge jag håller mig upprätt.

Är det någon som har köpt bärjacka från bonprix? Är de ok i kvalité?
Jag har spanat in den här modellen, det verkar smart med knäppning ovanför barnet, då det blåser jämt här. Någon som har något liknande och är nöjd/missnöjd?
Visa bifogad fil 19355
Jag har två olika varav en med knäppning ovanför. Knäpper inte den nedersta knappen och då tycker jag det fungerar bra
Jag har en liknande den på bilden och hplet är lite lågt, men knäpper inte heller nedersta knappen så funkar det bra. Vattenavstötande och hittills har den klarat av alla regn (ej testat ösregn). Har också en tjockare typ munkjacka som inte har knäppning ovanför bebis. Tänkte använda båda när det är kallt. Båda från bonprix. Jag är nöjd, tycker det är bra kvalitet för det priset.
 
Jag bär massor i en ergobaby 360. Är väldigt sugen på en tula. Hittade en så himla fin begagnad med rävar på :love:. Pris 1500, det är ju rätt onödigt, jag har ju redan en sele.
Är sugen på att testa onbuhumi (?) också.
Äger också en jättefin ringsjal som jag inte riktigt blir kompis med, tycker att den snedbelastar. Gör väl nåt fel, antar jag.
 
Jag velar mellan att köpa ett bärskydd eller bärjacka. Det hade ju varit mysigt att dela jacka. Problemet med bärjackorna är bara att jag vill kunna bära på ryggen också, och då är de flesta (som visserligen säkert är jättebra) så himla dyra. Ska jag köpa en jacka för över 1000 kr så får den vara så pass snygg att jag vill ha den som min vanliga jacka.

Vad föredrar ni? Är bärskydd ett bra alternativ?

Har du hittat något och isåfall vad blev det? Även jag inser det är dags att införskaffa något. Men de jackor jag hittills hittat (och som du är inne på går att bära både fram och bak) är antingen väldigt dyra eller långt ifrån snygga...
 
Har du hittat något och isåfall vad blev det? Även jag inser det är dags att införskaffa något. Men de jackor jag hittills hittat (och som du är inne på går att bära både fram och bak) är antingen väldigt dyra eller långt ifrån snygga...
Det blev till slut bärskydd, men har inte släppt tanken helt på bärjacka. Men är nöjd med bärskyddet hittills :)
 

Liknande trådar

Övr. Barn Jag vet inte om detta är rätt tråd, om inlägget ska vara i sommartråden-22 eller om det ska vara en egen tråd. Det får moderator avgöra...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 930
Senast: Badger
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
2 813
Senast: nullo-modo
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 768
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Nu ligger jag här igen som en ”helikopter” och vänder och vrider och försöker sova, men det går inte. Är trött egentligen men hjärnan...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
4 895
Senast: kbtravare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp